kiihtyvyys

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

kiihtyvyys

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Mistähän mahtais johtua kun auto kiintyy kaasu pohjassa huonommin kuin "osa kaasulla"?, eli kun kaasua nostaa n. sentin verran lattiasta :oops:
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Viesti Kirjoittaja jthing »

Koskas on tulpat vaihdettu? Tai sytkäkasetti...
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Tulpat vaihdettu viime perjantaina. Sytytyskasetti vaihdettu n 8000 km sitten takuuseen (ei oireillut yhtään, mut vaihettiin huollon yhteydessä kun pyysin) ByBass vaihdettu 2 viikkoo sitten, samoin turbo, ku laukes. Kansipahvi vaihettiin kans. Silti vaan auto kiihtyy paremmin osakaasulla, kuin kaasu pohjassa.
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Veikkaisin itse imusarjavuotoa (= liikaa ilmaa) tai bensan syöttöä ( = liian vähän soppaa). Just tollei se Honda Monkeykin kulki kun oli kaasari löysällä :) Ensin kannattaa toki tarkistaa ne kaikki pienet alipaineletkut.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Viesti Kirjoittaja jthing »

Totta, ne alipaineletkut kannattaa vaihtaa kaikki. Ne on uskomattoman huonoa kumia ja ainakin mulla murtui. Isommatkaan vuodot (esim. ahtoputket) ei aiheuta kovinkaan helposti CE-valon palamista joten vika voi olla tossa. Toki myös ahtoputket kannattaa käydä läpi, liitäntöjä ei kuitenkaan ole paljoa.
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
Vastaa Viestiin