Kortti pois suojatiekiihdyttäjiltä
Kortti pois suojatiekiihdyttäjiltä
http://www.turunsanomat.fi/kotimaa/?ts= ... :0:0:0:0:0:
Oliskohan Suomessakin vihdoin älytty alkaa keräilemään kortteja pois siitä ettei väistänyt jalankulkijaa suojatiellä ? Siihen ainakin tuo TS juttu hiukan viittaisi.
Oliskohan Suomessakin vihdoin älytty alkaa keräilemään kortteja pois siitä ettei väistänyt jalankulkijaa suojatiellä ? Siihen ainakin tuo TS juttu hiukan viittaisi.
Re: Kortti pois suojatiekiihdyttäjiltä
Kerrankin puuttuivat oikeaan asiaan!!!!!! Hesassa jos ei väistelisi autoja suojatiellä niin tulisi yliajetuksi keskivertopäivänä noin 20-30 kertaa.wesku kirjoitti:http://www.turunsanomat.fi/kotimaa/?ts= ... :0:0:0:0:0:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Ja ainakin tsadissa mokomat ajavat päälle, eivät edes hidasta, on tullut muutaman kerran kokeiltua; muutaman sentin päästä ajetaan eikä reagoida mitenkään vaikka kävelijä on suojatiellä jo siinä vaiheessa kun auto on vasta kaukaa lähestymässä suojatietä.
Kerrasta kortti pois puoleksi vuodeksi, toisesta kerrasta uudestaan autokouluun.
Kerrasta kortti pois puoleksi vuodeksi, toisesta kerrasta uudestaan autokouluun.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Pitäiskö alkaa kuljettamaan käsissä esim. kananmunia tms. ja kun autoilija meinaa kaahata päälle, heittää pelästyessään vahingossa munat lasiinng900aero kirjoitti:Ja ainakin tsadissa mokomat ajavat päälle, eivät edes hidasta, on tullut muutaman kerran kokeiltua; muutaman sentin päästä ajetaan eikä reagoida mitenkään vaikka kävelijä on suojatiellä jo siinä vaiheessa kun auto on vasta kaukaa lähestymässä suojatietä.

9000cs -96 vapari
Hiivatti enää synkkä muisto! Työjuhtana Hiace 4wd -08!
Hiivatti enää synkkä muisto! Työjuhtana Hiace 4wd -08!
Mieluummin pelästyessään heittäisi vahingossa tiiliskivellä.Pahis kirjoitti:
Pitäiskö alkaa kuljettamaan käsissä esim. kananmunia tms. ja kun autoilija meinaa kaahata päälle, heittää pelästyessään vahingossa munat lasiinNo joo, taas näitä välkkyjä ideoita...
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Erittäin hvyää asiaa ovat poliisit tarkkailleet 
Seuraavaksi kun saadaan autoilijat perehdytettyä suojatien väistövelvollisuuksiin, niin sitten voitaisiin opettaa jalankulkijat käyttämään sitä suojatietä.
Jalankulkijoista myös erittäin moni kärsii liikennevaloissa puna-vihersokeudesta.
Aura- ja Eerikinkadun kulmassa olen seissyt jopa poliisiauton takana, joka antaa tietä punaisia päin kävelevälle.
Pyöräilijöiden liikennesääntöjen noudattamisesta en edes viitsi kirjoittaa...

Seuraavaksi kun saadaan autoilijat perehdytettyä suojatien väistövelvollisuuksiin, niin sitten voitaisiin opettaa jalankulkijat käyttämään sitä suojatietä.
Jalankulkijoista myös erittäin moni kärsii liikennevaloissa puna-vihersokeudesta.
Aura- ja Eerikinkadun kulmassa olen seissyt jopa poliisiauton takana, joka antaa tietä punaisia päin kävelevälle.
Pyöräilijöiden liikennesääntöjen noudattamisesta en edes viitsi kirjoittaa...
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
-
- "Hölösuu"
Itse en ainakaan uskalla pysähtyä monestikaan odottamaan jalankulkijan suojatien ylitystä valoohjaamattomassa kohdassa jos näen,että auto tulee rinnakkaista kaistaa lähellä. Yhden kerran nimittäin pysähdyin päästääkseni jalankulkija yli niin eikö joku pamauttanut rinnalta ohi pysähtymättä ohi. Onneksi oli jalankulkija hereillä kerkes hypätä takaisin mun auton eteen suojaan.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Tulipa tuosta edellisestä mieleen tapaus tässä toissapäivänä. Ikaalisten sisääntulotiellä on muutamia suojateitä, joiden eteen noin 99% autoilijoista ei pysähdy odottamaan jalankulkijaa.
Aiheutin uskomattoman vaaratilanteen pysähtymällä suojatien eteen ja ryhmittäytymällä keskiviivan viereen kääntyäkseni vasemmalle, kunhan ekaluokkalaisen näköinen koulutyttö pääsee ensin suojatien yli. Tilanne joka tästä ystävällisestä eleestä seurasi: Pysähdyn suojatien eteen, tyttö alkaa taluttaa pyöräänsä kadun yli, vilkaisen taustapeiliin -> valkoinen uusi mersu lähestyy selvää ylinopeutta -> sydämentykytystä -> mersu suhahtaa oikealta ohi - noin kymmenen sentin päästä tytön polkupyörän eturenkaasta. Tämän jälkeen mesekuski jatkoi matkaansa samaa nopeutta kuin ennenkin ja kaasutteli horisonttiin. Kyseessä siis tie, jolla yksi kaista suuntaansa ja 50:n rajoitus.
Pääsi siinä sitten muutama ärräpää. Ajattelin että olisi vain osunut vähän, niin että ei olisi kenellekkään sattunut mitään, mutta mesekuski olisi pysähtynyt niin olisin päässyt hieman jututtamaan.
Aiheutin uskomattoman vaaratilanteen pysähtymällä suojatien eteen ja ryhmittäytymällä keskiviivan viereen kääntyäkseni vasemmalle, kunhan ekaluokkalaisen näköinen koulutyttö pääsee ensin suojatien yli. Tilanne joka tästä ystävällisestä eleestä seurasi: Pysähdyn suojatien eteen, tyttö alkaa taluttaa pyöräänsä kadun yli, vilkaisen taustapeiliin -> valkoinen uusi mersu lähestyy selvää ylinopeutta -> sydämentykytystä -> mersu suhahtaa oikealta ohi - noin kymmenen sentin päästä tytön polkupyörän eturenkaasta. Tämän jälkeen mesekuski jatkoi matkaansa samaa nopeutta kuin ennenkin ja kaasutteli horisonttiin. Kyseessä siis tie, jolla yksi kaista suuntaansa ja 50:n rajoitus.
Pääsi siinä sitten muutama ärräpää. Ajattelin että olisi vain osunut vähän, niin että ei olisi kenellekkään sattunut mitään, mutta mesekuski olisi pysähtynyt niin olisin päässyt hieman jututtamaan.

- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Olen nyt ajanut sen vajaan viikon taksia kotikulmilla. Oudon havainnon tein eilen kun olin yö-vuorossa. ihmiset ajaa todella paljon päin punaisia. Ihan röyhkeästi päin punaisia koska autoja ei ole missään. Itse meinasin saada 2 kertaa uuden keulan kun valoissa ajettiin vaan päin punaista ja minulla oli vihreä.
Itse yritän antaa suojatiellä ihmisille tietä, mutta siinä on juuri ne riskit sitten kanssa. Anna tieitä 2 kaistasella ja sitten heitä noppaa antaako se toinen/toiset.
Monasti olen yrittänyt antaa tietä, mutta ihminen ei ole uskaltanut lähteä ylittää suojatietä koska vastaan tulevat eivät pysähdy.
Mokasin itse kanssa eilen. Kun vastaan tulevalla puolella oli kääntyvä auto, sen takana suojatie ja suojatien edessä seisoi auto. En ehtinyt nähdä että siinä oli suojatie kun autot oli niin lähekkäin. Otti muuten aika pannuu ku en tajunu tilannetta
Itse yritän antaa suojatiellä ihmisille tietä, mutta siinä on juuri ne riskit sitten kanssa. Anna tieitä 2 kaistasella ja sitten heitä noppaa antaako se toinen/toiset.
Monasti olen yrittänyt antaa tietä, mutta ihminen ei ole uskaltanut lähteä ylittää suojatietä koska vastaan tulevat eivät pysähdy.
Mokasin itse kanssa eilen. Kun vastaan tulevalla puolella oli kääntyvä auto, sen takana suojatie ja suojatien edessä seisoi auto. En ehtinyt nähdä että siinä oli suojatie kun autot oli niin lähekkäin. Otti muuten aika pannuu ku en tajunu tilannetta
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
-
- Matalapaineturbo
Jotenkin tuntuu, että etenkin meidän nuorten asenteissa on aika paljon parantamisen varaa. Eilen lähdin ajamaan koululta kotiin päin ja pysähdyin antamaan tietä parille ala-asteikäiselle tytölle, kun äkkiä takanani alkoi torvi soida. Tunnistin kuskin erääksi tutukseni samasta koulusta. Joillakin olisi tarvetta asennekasvatukselle prkl... 

Vanhat: SAAB 900i -87; SAAB 9000 CD 2.0t; Saab 9000 2.3 Turbo S; SAAB 9-5 Aero -00
SAAB 9-3 Cabrio -00 "Hirsch"
SAAB 9-3 Cabrio -00 "Hirsch"
Yksi kerta oltiin pojan kanssa pyöräilemässä. Poika polki ja minä kävelin. Aivan tuossa kotinurkilla mentiin suojatietä yli ja samalla viisasin pojalle, että taluttaa pitää. Risteykseen tuli auto, meidän takaoikealle ja kääntyi vasemmalle. Meni aivan meidän nenän alta, puolet autosta nousi tien viertä menevän pyörätien päälle. Ei jääny montaa senttiä pojan pyörän eturenkaan ja auton takakulman väliin.
P.S. Meneppä ja pysäytä suojatien eteen, kun sen viereen on pysäköity auto. On enemmän kuin 50/50, että takana tulija painaa äänimerkkiä.
P.S. Meneppä ja pysäytä suojatien eteen, kun sen viereen on pysäköity auto. On enemmän kuin 50/50, että takana tulija painaa äänimerkkiä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Tortulla täytetty koirankakkapussi ajaa saman asian.Pahis kirjoitti:
Pitäiskö alkaa kuljettamaan käsissä esim. kananmunia tms. ja kun autoilija meinaa kaahata päälle, heittää pelästyessään vahingossa munat lasiinNo joo, taas näitä välkkyjä ideoita...

Kyllä, mä teen tätä. Toisaalta taas päästän kaikki jalankulkijatkin, joten en ole myöskään tekopyhä tässä asiassa.

Jännä juttu, että eilen näin piiitkältä meidän lähiristeyksestä (hyvin pieni ja mitätön), että kaksi ekaluokkalaisen näköistä tyttöä seisoi suojatien edessä odottamassa paikkaa mennä tien yli. Neljä autoa nukkumalähiöalueella antoi tyttöjen odottaa siinä, kunnes itse annoin tietä.
Kerran myös itse sain kokea ihania kauhunhetkiä, kun seisoin suojatien "keskisaarekkeella" koirien kanssa. Ensin pari henkilöautoa, sitten kuorkki ja vikaksi Sprinter, jolloin meidän pelkuriRoosan muki meni nurin ja se rimpuili itsensä vapaaksi remmistä (nykyään remmi on niin kireällä, ettei henki meinaa kulkea) ja lähti juoksemaan takaisin kotiin päin sillä seurauksella, että saarekkeelta juostessaan karkuun meinasi jäädä auton alle.
Vi**n älykästä autoilijalta antaa ihmisen seistä periaatteessa keskellä suojatietä, vaikkakin laillisesti.
-
- "Hölösuu"
- Viesti:
Tässä seuraillut viime aikoina tuota suojatien eteen pysähtymistä (siis alle 5m suojatiehen), ja nimenomaan sitä autojen pysähtymistä.
Työkaveri parkkeeras Psaaressa suojatien eteen, ja niistä ohiajaneista n. 20 autosta yksikään ei noteerannut asiaa.
3-4 kaveria jättänyt noteeraamatta vastaavan tilanteen, itse ollut apparina. Ovat kyllä kuulleet asiasta
Vastaava tilanne sattui itselle alkuviikosta. Huomasin että oli moukka-volvo (lue: xc90 tai xc70... tässä tapauksessa 90) parkkeerattu suojatien eteen. Pysähdyin kohdalla. katsoin autoon päin, kuljettajan paikalla istunut nainen morjesti. En tiedä kiittikö hän minua kun pysähdyin, vai pyysikö hän anteeksi... saatoin näyttää hieman nyrpeääkin naamaa kun tiedostin tuon "laittoman" parkkeerauksen.
Työkaveri parkkeeras Psaaressa suojatien eteen, ja niistä ohiajaneista n. 20 autosta yksikään ei noteerannut asiaa.
3-4 kaveria jättänyt noteeraamatta vastaavan tilanteen, itse ollut apparina. Ovat kyllä kuulleet asiasta

Vastaava tilanne sattui itselle alkuviikosta. Huomasin että oli moukka-volvo (lue: xc90 tai xc70... tässä tapauksessa 90) parkkeerattu suojatien eteen. Pysähdyin kohdalla. katsoin autoon päin, kuljettajan paikalla istunut nainen morjesti. En tiedä kiittikö hän minua kun pysähdyin, vai pyysikö hän anteeksi... saatoin näyttää hieman nyrpeääkin naamaa kun tiedostin tuon "laittoman" parkkeerauksen.

9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."