Superfast Ferries
Superfast Ferries
Hanko-Rostock väliä edellä mainituilla purkeilla reissanneet Saabistit, auttakee. Eli, olen lähdössä takas alas ja sinne pitäs viedä erinäinen määrä "suomi" kamaa, eli lähinnä nyt puhutaan jostain suomiölpästä, turkkareista, marianneista, salmarista yms. Kysymys onkin, että saanko mä noi kaikki roinat tuolta laivalta ostettua, eli millanen ton paatin myymälä on? Niitten nettisivuilla kyllä sanotaan, jotta tavara ois myynnissä, mut ei tarkemmin että mitä.
Ja järetön ekstra ois jos siellä myytäs vielä vaikka poroa ja hirveä...
Kiitos ja kumarrus!
Ja järetön ekstra ois jos siellä myytäs vielä vaikka poroa ja hirveä...
Kiitos ja kumarrus!
9-5 Aero Wagon A -06
Re: Superfast Ferries
Eiköhän sieltä noi makeiset saa, noista lihoista en mee takuuseen. Aika kälynen myymälä jos vertaa ruotsinlaivoihin. Ja aukiolojat on peppulista, ei se oo montaa tuntia auki. Jos auton kanssa meet niin hae marketista niin ei tartte mokoman takia päätään vaivata. hmm ja jotain turkkareita sun muita saattaa hyvällä tuurilla saada siitä rostockin sataman vieressä olevasta puodista, tosin itellä ostot oli pelkästään nestemäisiä..temet kirjoitti:Hanko-Rostock väliä edellä mainituilla purkeilla reissanneet Saabistit, auttakee. Eli, olen lähdössä takas alas ja sinne pitäs viedä erinäinen määrä "suomi" kamaa, eli lähinnä nyt puhutaan jostain suomiölpästä, turkkareista, marianneista, salmarista yms. Kysymys onkin, että saanko mä noi kaikki roinat tuolta laivalta ostettua, eli millanen ton paatin myymälä on? Niitten nettisivuilla kyllä sanotaan, jotta tavara ois myynnissä, mut ei tarkemmin että mitä.
Ja järetön ekstra ois jos siellä myytäs vielä vaikka poroa ja hirveä...
Kiitos ja kumarrus!

Ostoksia ei kannata jättää lautan onnettoman kioskin varaan, valikoima on todella suppea, hyvällä tuurilla voisi salmiakkia sentään löytyä.
En ole kulkenut Superfastilla nyttemmin kun Tallink osti nuo itämeren laivat, mutta puolitoista viikkoa sitten kun tultiin Italiasta, meinattiin tulla Rostockista Hankoon.
Aiemmin käytössä oli perinteinen jonotussysteemi lippuja etukäteen varaamattomille, eli odotettiin jonossa lähes laivan lähtöön saakka josko tilaa tulisi, ja yleensä koko jonotusletka mahtuikin kyytiin.
Nyt on käytössä omituinen varauslista jonka perusteella sitten Superfastin virkailijat saattavat soittaa jonottajalle mikäli paikkoja löytyisi, ja tämä soitto saattaa tulla virkailijan mukaan "ehkä klo 22 tai sitten vasta klo 05"
Lautat lähtevät hölmösti klo 06 aamulla, ja käytössä on omituinen check-in -menettely:
"Laivalla yöpyvien matkustajien on saavuttava satamaan lähtöä edeltävänä iltana klo 21 Saksan aikaa. Laivaan nousu pyritään aloittamaan klo 22. Laivaan ei pääse klo 2-5. Tänä aikana satamaan saapuneet matkustajat ohjataan laivalle klo 5 lähtien. Laivan snackbaari ja baari ovat auki klo 1 asti".
Eli odotella klo 21-> pääsyä laivaan, mahdollisesti muutamiakin tunteja, sitten viettää aikaa lähes 1.5 vrk todella epämiellyttävässä laivassa, oletettavasti joko kansipaikoilla tai venäläisten seurassa 4h hytissä
Luulen että saapuminen klo 05 laivalle on aika ongelmallista, parhaassa tapauksessa ovat buukanneet laivan täyteen tms.
Ajettiin suosiolla Ruotsin kautta, eikä Superfastilta koskaan tullutkaan mitään soittoa eli turha olisi ollut jäädä odottelemaan.
Lähdettiin klo 19.00 Rostockista Gedseriin ja klo 04.30 oltiinkin jo Tukholmassa jossa muutaman tunnin torkut Vikingin autojonossa ja Turussa oltiin sitten 19.50 eli puoli vuorokautta nopeammin päästiin kotimaahan kuin jos oltaisiin alunperin varattu ajoissa liput Superfastille
Seuraavat paikat Superfastille löytyivät elokuun loppupuolelle, eli lievästi sanottuna yliarvostettu matkustustapa, etenkin kun laivalla on todella kehnosti mitään ajankäyttömahdollisuuksia ja Hangon tullissa on kestänyt keskimäärin 2.5h odotellessa siirtokilpiä venäläisten sählätessä omia ajolupiaan.
Sori meni hieman OT:ksi, itse en kyllä enää tuota Rostock-Hanko -reittiä rupea käyttämään
En ole kulkenut Superfastilla nyttemmin kun Tallink osti nuo itämeren laivat, mutta puolitoista viikkoa sitten kun tultiin Italiasta, meinattiin tulla Rostockista Hankoon.
Aiemmin käytössä oli perinteinen jonotussysteemi lippuja etukäteen varaamattomille, eli odotettiin jonossa lähes laivan lähtöön saakka josko tilaa tulisi, ja yleensä koko jonotusletka mahtuikin kyytiin.
Nyt on käytössä omituinen varauslista jonka perusteella sitten Superfastin virkailijat saattavat soittaa jonottajalle mikäli paikkoja löytyisi, ja tämä soitto saattaa tulla virkailijan mukaan "ehkä klo 22 tai sitten vasta klo 05"

"Laivalla yöpyvien matkustajien on saavuttava satamaan lähtöä edeltävänä iltana klo 21 Saksan aikaa. Laivaan nousu pyritään aloittamaan klo 22. Laivaan ei pääse klo 2-5. Tänä aikana satamaan saapuneet matkustajat ohjataan laivalle klo 5 lähtien. Laivan snackbaari ja baari ovat auki klo 1 asti".
Eli odotella klo 21-> pääsyä laivaan, mahdollisesti muutamiakin tunteja, sitten viettää aikaa lähes 1.5 vrk todella epämiellyttävässä laivassa, oletettavasti joko kansipaikoilla tai venäläisten seurassa 4h hytissä

Luulen että saapuminen klo 05 laivalle on aika ongelmallista, parhaassa tapauksessa ovat buukanneet laivan täyteen tms.
Ajettiin suosiolla Ruotsin kautta, eikä Superfastilta koskaan tullutkaan mitään soittoa eli turha olisi ollut jäädä odottelemaan.
Lähdettiin klo 19.00 Rostockista Gedseriin ja klo 04.30 oltiinkin jo Tukholmassa jossa muutaman tunnin torkut Vikingin autojonossa ja Turussa oltiin sitten 19.50 eli puoli vuorokautta nopeammin päästiin kotimaahan kuin jos oltaisiin alunperin varattu ajoissa liput Superfastille

Seuraavat paikat Superfastille löytyivät elokuun loppupuolelle, eli lievästi sanottuna yliarvostettu matkustustapa, etenkin kun laivalla on todella kehnosti mitään ajankäyttömahdollisuuksia ja Hangon tullissa on kestänyt keskimäärin 2.5h odotellessa siirtokilpiä venäläisten sählätessä omia ajolupiaan.
Sori meni hieman OT:ksi, itse en kyllä enää tuota Rostock-Hanko -reittiä rupea käyttämään

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kiitoksia vinkeistä!
Joo, auton kanssa lähden reissunpäälle, Superfastia en olekaan ennen käyttäny, siinähän ei rahassa eikä ajassa voita yhtään verrattuna Ruotsin läpi ajamiseen, lepovuorokauden sillä vaan oikeastaan saa. Viime vuonna menin Finnjetillä, se oli oikeestaan ihan jees, siirtymistähän se vaan kuitenkin on.
OK, pitää katella siis jo maista varastoa täyteen, ois ollu vaan niin helppoa, ja ehkä jopa halvempaa napata noita laivasta mukaan, mut hyvä näin ku tietää jo etukäteen. Katotaan millanen laivareissu tulee, tuleeko niitä käytettyä toistamiseenkin vai miten. Niin, ja sitä Rostockin myymälää (Puttgardenin lähellä on lähes vastaava) on tullut käytettyä lähinnä vain toisen suuntaisen matkaamisen yhteydessä
Kiitoksia tiedoista vielä!
Joo, auton kanssa lähden reissunpäälle, Superfastia en olekaan ennen käyttäny, siinähän ei rahassa eikä ajassa voita yhtään verrattuna Ruotsin läpi ajamiseen, lepovuorokauden sillä vaan oikeastaan saa. Viime vuonna menin Finnjetillä, se oli oikeestaan ihan jees, siirtymistähän se vaan kuitenkin on.
OK, pitää katella siis jo maista varastoa täyteen, ois ollu vaan niin helppoa, ja ehkä jopa halvempaa napata noita laivasta mukaan, mut hyvä näin ku tietää jo etukäteen. Katotaan millanen laivareissu tulee, tuleeko niitä käytettyä toistamiseenkin vai miten. Niin, ja sitä Rostockin myymälää (Puttgardenin lähellä on lähes vastaava) on tullut käytettyä lähinnä vain toisen suuntaisen matkaamisen yhteydessä

9-5 Aero Wagon A -06
No niin, "kotosalla" ollaan taas. Olitte ihan oikeassa, myymälä oli todella suppea, ja edes salmiakkia en olisi saanut, eli kiitokset vinkeistä saabistit, hommasin nimittäin kaikkin tuliaiset jo maista teidän neuvojanne kuunnellen!
Laiva oli muutenkin aika hassu. Tuntui siltä, että lähes kaikki laivalla olisivat olleet ekaa päivää töissä tuolla. Baarimikot eivät tunteneet omaa tarjontaa eikä juomiaan, myyjät eivät osanneet käyttää kassakonetta ja sen sellaista. Itse siirtyminen meni ihan hienosti, siltä osin laiva oli ihan ookoo. Mut se palvelu tuolla laivalla, siinä on vielä petrattavaa! Ei nimittäin ollut vain yksi kerta, jolloin keulabaarissa sai jonottaa oluttaan puoli tuntia! Oli siellä kaks baarimikkoa, eikä asiakkaitakaan aivan hirveästi, mutta kun vain toinen osaa käyttää kassakonetta ja toinen etsii pulloja hyllystä arvalla. Ei mielettömän paha "vika", mut eivät olleet muutkaan jonossa kovin tyytyväisiä.
Muutenki tuntui, et laivalla ei kauheesti väkeä ollu töissä, aina oli samat naamat kaikissa paikoissa, ihan sama millon minnekin meni. Ja aukioloajat oli tosiaan aika surkeat, mut kai se mahdollistaa silloin juuri tuollaisen laivan pöyritämisen pienellä porukalla.
No joo, reissun tärkein osa eli siirtyminen sujui aikataulussa ja muutenkin mukavasti, meri ei käyny juuri ollenkaan. Saa nähdä mitä kautta seuravaksi tullaan, nyt miettien se vapaapäivän (vrt. ajo Ruotsin läpi vs. laiva) tarve sen tullee määräämään.
Mut, ehkä näistä ajatuksista on apua muillekin samojen asioiden kanssa pähkäilleille, ja voi muutkin ajatuksiaan ja kokemuksiaan tähän lisätä tästä aiheesta. Mä siirryn sivuun ja kiitän vielä hyvistäneuvoista ja vinkeistä!!
Laiva oli muutenkin aika hassu. Tuntui siltä, että lähes kaikki laivalla olisivat olleet ekaa päivää töissä tuolla. Baarimikot eivät tunteneet omaa tarjontaa eikä juomiaan, myyjät eivät osanneet käyttää kassakonetta ja sen sellaista. Itse siirtyminen meni ihan hienosti, siltä osin laiva oli ihan ookoo. Mut se palvelu tuolla laivalla, siinä on vielä petrattavaa! Ei nimittäin ollut vain yksi kerta, jolloin keulabaarissa sai jonottaa oluttaan puoli tuntia! Oli siellä kaks baarimikkoa, eikä asiakkaitakaan aivan hirveästi, mutta kun vain toinen osaa käyttää kassakonetta ja toinen etsii pulloja hyllystä arvalla. Ei mielettömän paha "vika", mut eivät olleet muutkaan jonossa kovin tyytyväisiä.
Muutenki tuntui, et laivalla ei kauheesti väkeä ollu töissä, aina oli samat naamat kaikissa paikoissa, ihan sama millon minnekin meni. Ja aukioloajat oli tosiaan aika surkeat, mut kai se mahdollistaa silloin juuri tuollaisen laivan pöyritämisen pienellä porukalla.
No joo, reissun tärkein osa eli siirtyminen sujui aikataulussa ja muutenkin mukavasti, meri ei käyny juuri ollenkaan. Saa nähdä mitä kautta seuravaksi tullaan, nyt miettien se vapaapäivän (vrt. ajo Ruotsin läpi vs. laiva) tarve sen tullee määräämään.
Mut, ehkä näistä ajatuksista on apua muillekin samojen asioiden kanssa pähkäilleille, ja voi muutkin ajatuksiaan ja kokemuksiaan tähän lisätä tästä aiheesta. Mä siirryn sivuun ja kiitän vielä hyvistäneuvoista ja vinkeistä!!
9-5 Aero Wagon A -06
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Joo, kyllähän ne virolaisia oli, vaikka yhteen suomalaiseenkin törmäsin infotiskin takana. Voi siis ihan oikeastikin olla, että ne oli uusia siellä.Money For Nothing kirjoitti:Selvisikö minkä maalaista oli työvoima? Tallink:han nuo Superfastit osti... olisiko henkilökuntaan tullut vaihdoksia?
Laivan kyljessähän luki nyt: "SUPERFAST, operated by TALLINK".
9-5 Aero Wagon A -06
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Henkilökunta on virolaista ja venäläistä. Meidän perheeltä oli vika reissu Superfast purkeilla.
Aika syvältä kaikki, eteenkin ruokailut.
Aika syvältä kaikki, eteenkin ruokailut.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Mtv3 teksti-tv 19.8, Turun Sanomilta lainattua:
"Miehistö vaihdettiin virolaisiin ja palkat laskettiin neljännekSEEN"
Samoin oli juttua maksamattomista palkankorotuksista, joiden maksu piti alkaa alkaen kesäkuusta, eipä ole näkynyt. Palkkojen takiahan merimiesunioni silloin saartoi nuo alukset, uusia toimenpiteitä harkitaan.
"Miehistö vaihdettiin virolaisiin ja palkat laskettiin neljännekSEEN"

Samoin oli juttua maksamattomista palkankorotuksista, joiden maksu piti alkaa alkaen kesäkuusta, eipä ole näkynyt. Palkkojen takiahan merimiesunioni silloin saartoi nuo alukset, uusia toimenpiteitä harkitaan.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."