Tehostettu ohjausvaihde kysymys
Tehostettu ohjausvaihde kysymys
Tuli oltua apuna, kun vaihdettiin ohjausvaihde eräälle saabistille. No, remonttia varten hankittu käytetty varaosa-ohjausvaihde olikin paskana, joten saatiin remontilla vain tehtyä toimiva auto väljällä ohjauksella ajokelvottomaksi autoksi, jonka ohjaus paukkuu, jäykistyy ja pomppii yli:) Ohjausvaihdetta ei pääse oikein pöydällä kokeilemaan kuormattuna..
Tästä johtopäätöksenä ajateltiin, että enään ei laiteta autoihin käytettyä osaa ellei pääse itse kokeilemaan osan toimivuutta autossa kiinni (käytännössä ainut mahis on ostaa varaosa-auto, jossa haluamansa osat voi todeta toimiviksi ja purkaa sit siitä) Jarruosat, moottorit, kannet, vaihteistot yms. osat täytyy remontoida ennen autoon asennusta, olipa sitten vaikka kuinka vakuuttavasti myyjä kehunut varaosan toimivuutta..
Kysymys tehostetusta ohjausvaihteesta:
-Onko suomessa firmoja, jotka korjaavat takuutyönä tehostettuja ohjausvaihteita? Jos on, niin vinkkiä firmoista otetaan vastaan kiitollisena.
-Mistä saisi halvimmalla uuden tai tehdaskorjatun tehostetun ohjausvaihteen? Siis joku firma, ei yksityinen myyjä. Suomesta tai ruotsista?
Kiitosta jo etukäteen..
Tästä johtopäätöksenä ajateltiin, että enään ei laiteta autoihin käytettyä osaa ellei pääse itse kokeilemaan osan toimivuutta autossa kiinni (käytännössä ainut mahis on ostaa varaosa-auto, jossa haluamansa osat voi todeta toimiviksi ja purkaa sit siitä) Jarruosat, moottorit, kannet, vaihteistot yms. osat täytyy remontoida ennen autoon asennusta, olipa sitten vaikka kuinka vakuuttavasti myyjä kehunut varaosan toimivuutta..
Kysymys tehostetusta ohjausvaihteesta:
-Onko suomessa firmoja, jotka korjaavat takuutyönä tehostettuja ohjausvaihteita? Jos on, niin vinkkiä firmoista otetaan vastaan kiitollisena.
-Mistä saisi halvimmalla uuden tai tehdaskorjatun tehostetun ohjausvaihteen? Siis joku firma, ei yksityinen myyjä. Suomesta tai ruotsista?
Kiitosta jo etukäteen..
Tuli itsekin melkein tehtyä sama virhe, mutta onneksi huomattiin ennen kuin vaihdettiin hammastanko, että "uusi" tanko olikin vuotanut tehostinöljyt sinne sisempien nivelten haitarikumien sisään...
Speedpartsilta löytyy ainakin kunnostettuja tankoja hintaan 5123kr, eli PCS:ltä voi kysellä. http://www.speedparts.se/prod/res_ch_styrning.shtml
PCS:ltä löytyy myös hammastangon korjaussarja noin 40 eurolla (kuva löytyy tuosta samalta sivulta).
Eski
Speedpartsilta löytyy ainakin kunnostettuja tankoja hintaan 5123kr, eli PCS:ltä voi kysellä. http://www.speedparts.se/prod/res_ch_styrning.shtml
PCS:ltä löytyy myös hammastangon korjaussarja noin 40 eurolla (kuva löytyy tuosta samalta sivulta).
Eski
he he he
Mä olen käynyt saman läpi ja tullut juuri samasen johtopäätökseen. Olin joskus niin tyhmä, että ostin kuupan vaihtelaatikkon-piti olla toimiva ja hyvässä kunnossa. No itse vielä autoin sen poisottamisessa. Yhdessä omakotitalon pihassa se kuuppa seisoi-en siis nähnyt sen liikkuvan-ilmeisesti ei ollut liikkunut aika pitkään. No kun menin viemään laatikkoa omalle autolle, niin erehtyin vielä menemään väärää reittiä-siis sitä mihin ulottui perheen koiran ketju
No pitihän sen jättää omat hampaanjäljet vielä mun jalansäärelle kaupan päälle. No onneksi oli paksut farkut jalassa.
loota oli kyllä kaukana hyvästä-leikkasi ajossa kiinni...
No en sitten paljon viisastunu... monta vuotta kului ja satkuun ostin taas ''toimivan'' tankon hyllystä.
No sitten kävin helmikuussa hakemassa Suomesta kokonaisen satkun. Siinä reitillä Nokia-Helsinki-Tallinn pystyi sitten ihastelemaan toimivaa kokonaisuutta-paitsi etujarrut rupesi Helsingissä pitämään hirveetä ääntä...levyt ja palat loppu.
Sitten purkasin sen ja vaihtoin sisemmät ja ulommat nivelet-pitäis muuten suomalaisten omistajienkin vähän huolelisemmin suhtautua semmoisiin aarteisiin, kun toimiva ohjaustanko
meinnan silläkin oli ajettu jo pitkään kumipalje rikki-onneksi ei pysyviä vammoja. No ja sitten vielä oikeat litkut sisälle ja voilaa-nautin todella kevyestä ja kunnossa olevasta ohjauksesta.
Nyt olen siis jo niin monta kertaa vaihtanu tätä tankoa, että menee rutiinihommana. Otin pois 8v iivarista-paljon helpompaa työskennellä, kun mun Aerossa-vakaajatanko vielä tiellä ja ahdasta on
Että Sami sähän olet onnenpekka, kun olet syntynyt Suomeen. Mun pitää sponsoroita vielä laivafirmoja, että pääsee varaosaapajalle
Kyllä ilmeisesti parempi on löytää Suomesta käytetty toimiva tanko, kun ruveta sitä korjaamaan...
... vaikka on mulla hankittu Motonetistä se tiivistesarjaakin
löytää ainaskin tekemistä pimeillä syysiltoina..

loota oli kyllä kaukana hyvästä-leikkasi ajossa kiinni...
No en sitten paljon viisastunu... monta vuotta kului ja satkuun ostin taas ''toimivan'' tankon hyllystä.
No sitten kävin helmikuussa hakemassa Suomesta kokonaisen satkun. Siinä reitillä Nokia-Helsinki-Tallinn pystyi sitten ihastelemaan toimivaa kokonaisuutta-paitsi etujarrut rupesi Helsingissä pitämään hirveetä ääntä...levyt ja palat loppu.
Sitten purkasin sen ja vaihtoin sisemmät ja ulommat nivelet-pitäis muuten suomalaisten omistajienkin vähän huolelisemmin suhtautua semmoisiin aarteisiin, kun toimiva ohjaustanko

Nyt olen siis jo niin monta kertaa vaihtanu tätä tankoa, että menee rutiinihommana. Otin pois 8v iivarista-paljon helpompaa työskennellä, kun mun Aerossa-vakaajatanko vielä tiellä ja ahdasta on
Että Sami sähän olet onnenpekka, kun olet syntynyt Suomeen. Mun pitää sponsoroita vielä laivafirmoja, että pääsee varaosaapajalle

Kyllä ilmeisesti parempi on löytää Suomesta käytetty toimiva tanko, kun ruveta sitä korjaamaan...
... vaikka on mulla hankittu Motonetistä se tiivistesarjaakin

löytää ainaskin tekemistä pimeillä syysiltoina..
Kiitosta Eski ja Mart vinkeistä. Täytyy tuota Speedpartsia miettiä. Tosiaan vakaajatanko ja webaston pakoputki teki hommasta mielenkiintoista ja sitten oli voittajaolo kun tuli todettua, että tuli "korjattua" auto ajokelvottomaksi:) Noh, enään ei harmita ja näistä oppii.
Mart96, kaikki varaosat viimevuosina olen purkanut ajokuntoisista autoista, jotka olen tarkoitusta varten hankkinut ja kokeillut haluamieni osien toiminnan ajamalla. Yleensä auton entinen omistaja on mielissään, kun pääsee autosta eroon ja nykyään on tosi helppo hävittää auto, kun siitä on tarvitsemansa purkanut. Tanko oli poikkeus ja vain huonoa säkää. Eli, kohtuu helppoa on suomenmaassa tää homma.
Nyt ei vain oikein jaksa tuon tangon vuoksi hakea varaosa-autoa tuohon pihaan, joten mietin uutta tankoa tai sen korjauttamista..
Noh, pariksi viikoksi työreissulle ja sit taas ihmetellään..
Mart96, kaikki varaosat viimevuosina olen purkanut ajokuntoisista autoista, jotka olen tarkoitusta varten hankkinut ja kokeillut haluamieni osien toiminnan ajamalla. Yleensä auton entinen omistaja on mielissään, kun pääsee autosta eroon ja nykyään on tosi helppo hävittää auto, kun siitä on tarvitsemansa purkanut. Tanko oli poikkeus ja vain huonoa säkää. Eli, kohtuu helppoa on suomenmaassa tää homma.
Nyt ei vain oikein jaksa tuon tangon vuoksi hakea varaosa-autoa tuohon pihaan, joten mietin uutta tankoa tai sen korjauttamista..
Noh, pariksi viikoksi työreissulle ja sit taas ihmetellään..
Laita hyvä mies jotkut pukit tai mitä vaan tohon väliin, että jos jostain ihmeen syystä pettää toi sun systeemi, et muutu pannukakuksi!
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01