Onko uusissa SS/SC:n hälyyttimissä (tehdasasennettu - ATA3) mahdollisuutta ottaa tuo tasontunnistus/sisätutka pois päältä? Jos esimerkiksi autoon jää koira tjms silloin kun ovet on lukittuna. Onko tätä hälyytintä yleensäkään kukaan tilannut autoonsa?
Ja toinen juttu uusista 9-3:sta. Katselin speksejä netistä ja huomasin, että uusi M6 vaihteisto kuluttaa enemmän polttoainetta kuin M5, vaikka suorituskyky on tismalleen sama!? Normaalisti lisävaihteita perustellaan auton tehoalueen paremmalla hyödyntämisellä ja mahdollisuudella taloudellisempaan ajoon. Tässä tapauksessa näyttää olevan kyllä päinvastoin mikäli nuo speksit pitää paikkaansa.
Hälyyttimestä ja muuta...
Hälyyttimestä ja muuta...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Wanhassa mallissa (<2007) kuvaamasi tilanne/ongelma ratkaistaan SID:n kautta tilapäisellä poiskytkennällä.
Toiseen juttuun sen verran, että tuo 6-vaihteinen saattaa kuluttaa "enemmän" sen vuoksi, että noihin virallisiin mittaussekvensseihin sen välitykset ovat epäedullisemmat kuin 5-vaihteisen. Todellisuudessa 6-vaihteinen lienee vähintään yhtä taloudellinen.
6-vaihteisuus lienee Saabeissa muutoinkin väännön kestävyyden vuoksi - ei niinkään tarkoitettu "pisaralla pisimmälle" ajoon kuten saattaa olla joillakin merkeillä. Ja tietysti sen vuoksi, että diesel-malleille saadaan riittävän suuri huippunopeus.
Toiseen juttuun sen verran, että tuo 6-vaihteinen saattaa kuluttaa "enemmän" sen vuoksi, että noihin virallisiin mittaussekvensseihin sen välitykset ovat epäedullisemmat kuin 5-vaihteisen. Todellisuudessa 6-vaihteinen lienee vähintään yhtä taloudellinen.
6-vaihteisuus lienee Saabeissa muutoinkin väännön kestävyyden vuoksi - ei niinkään tarkoitettu "pisaralla pisimmälle" ajoon kuten saattaa olla joillakin merkeillä. Ja tietysti sen vuoksi, että diesel-malleille saadaan riittävän suuri huippunopeus.
Joo, näin varmaan on juttu. Löytyikin tuolta netin syövereistä juttua jonka mukaan M6 on suunniteltu 400Nm vääntöä varten, kun taas M5 350Nm. Tiedä sitten tuosta.Bob kirjoitti: Toiseen juttuun sen verran, että tuo 6-vaihteinen saattaa kuluttaa "enemmän" sen vuoksi, että noihin virallisiin mittaussekvensseihin sen välitykset ovat epäedullisemmat kuin 5-vaihteisen. Todellisuudessa 6-vaihteinen lienee vähintään yhtä taloudellinen.
6-vaihteisuus lienee Saabeissa muutoinkin väännön kestävyyden vuoksi
Tästä huolimatta on vaikea niellä sitä väitettä että M6 kuluttaa enemmän myös EU maantienopeus mittaustavalla. Pitäis kyllä löytyä optimaalisempi vaihde joka nopeudelle? No, mitäs noista. Erot on niin marginaalisia että ei mitään käytännön merkitystä.
Saas nähdä miten tyo hälytin sitten hoidetaan pois kun SID:ä ei enää ole, tai informaatio ainakin on siirretty eri paikkan. Tästä vain on ikäviä kokemuksia aiemmin, kun pari kertaa on unohtunut sisätutka päälle ja koira on autossa. Kerran oli paikallisen marketin pihalla Poliisiauto automme vieressä parkissa kun tulin kaupasta. Auton vilkut vielä vilkutti aktivoituneen hälyn merkiksi ja koira katseli hölmistyneenä ikkunasta. Poliisi-setä pisti team-ahma tyyliin kättä lippaan huvittunut virne kasvoilla ja ajelivat pois paikalta...

Eli toivotaan, että poiskytkentä on jatkossa kätevä ja nopea toteuttaa. Defan hälyissähän tuo hoituu nätisti kauko-ohjaimella.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red