On! nostaa nopeesti paineen säädettyyn ja pitää siellä. Minkä kokonen se reikä on siinä hukkiksen letkussa?pakinen kirjoitti:
Onko joku saanut tuin toimimaan kunnolla?
Ahtopaineen säätö rajapaineventtiilillä?
En nyt oikeen ymmärrä mitä tuolla tarkoitat..? Sitä tässä kuitenkin haetaan, että paine pysyisi just eikä melkein siinä mihin se on säädetty!Siis sun pitäs tehä niin monta reikää että saat halutun maksimipaineen ja sitten säätää se rajapainevena 0.1-0.2 sen alle. Sillon pitäs toimia!
Ihmetyttää vain silti että mistä toi viive/seilaus mahtaa johtua. Tulee mieleen sellainen, että paine-ero rajapaineventtiilin puolilla on liian suuri ja hukkaportti aukee "liikaa" ja turbo jää pyörimään tuottaen painetta vaikka hukkaportti on kiinni..mutta kuitenkin tilannehan on sama ilman rajapineventtiiliä

Onko sillä merkitystä ottaako tuon hukkaportin säätöön paineen turbon jälkeen heti vai vasta 'kylmältä' ilmalta imusarjasta?
Taytyy nyt viikonloppuna ehtiä testailla eri vaihtoehtoja, että tuon ongelman saisi poistettua.
Jos haluat jäykemmän hukkaportinkellon, niin halvin tapa on virittää siihen varteen sopiva pellin lipare kiinni, johon vedät lisävieterin. Asiat kun voi tehdä niin monella tapaa...pakinen kirjoitti:Ei perhana, kyllä tuolla wilkersonilla seilaa liikaa ainakin mun ässä![]()
Mutta jos tuo venttiili on lähestulkoon viiveetön niin mikäs piru järjestelmässä nyt aiheuttaa tuon seilaamisen ja piikkaamisen![]()
Jos kerran venttiili ei aiheuta viivettä niin eikö tilanne ole sama kuin Tremelon jousisysteemissä? Vai aukeeko toi hukkaportti portaattomasii..olen ainakin saanut sellaisen käsityksen, että se on joko auki tai kiinni?
Onko joku saanut tuin toimimaan kunnolla?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Kuulostaa oudolta tuo letkujen porailu ja joku rajaventtiiliyhdistelmä. Onhan noita valmiitakin settejä... samalla hinnalla.
Tänään laitoin omaan tonttuun tuollaisen TurboSmart rajapaineventtiilin ja bleedin yhdistelmä; sain kaverilta lainaan.
http://www.hevosvoima.com/site/tuottee ... ng=0&tid=6
Säädettiin paineita ajelemalla ristiin rastiin. Aloitettiin 0,7 barista. Tuon venttiilin ominaisuus on todella tarkka ylärajapaineen määritys, 0,1 baria laskee puolen sekunnin piikistä. Säätimen nupin kolmella naksauksella paine muuttuu 0,1 bar.
Nyt paineet ovat sellaiset, että 130 km/h ja 3000rpm polkaisemalla nousee 1,2 bariin ja laskee samantien 1,0 bariin. Kierrosten myötä laskee vielä 0,8 bariin.
Asia, jota hain on tuo ahtopiikkien loppuminen. Enempää ahtoja en aio ruuvata, tuo saa riittää. Pitkiä vetoja ei ole ollut tapana harrastaa, ohitukset ovat niitä spurtteja tuolla autolla. Juu, juu ja tiedetään nakutuksen vaarasta, mutta otetaan nyt sitten riskiä sen suhteen...onhan tässä otettu koko ajan riskiä kun paineet ovat karkailleet ihan järjettömiin lukemiin. Boxina on Maptunin stage-1.
Jaa miksi? No siksi, että enää en aio ostaa yhtään tuollaista romua magneettiventtiiliä joita Saab kauppaa edulliseen melkein 300 euron hintaan. Kohtahan tonnarin koneita saa edullisemmin kuin sytkäkasetteja ja mankkuventtiileitä....
Tänään laitoin omaan tonttuun tuollaisen TurboSmart rajapaineventtiilin ja bleedin yhdistelmä; sain kaverilta lainaan.
http://www.hevosvoima.com/site/tuottee ... ng=0&tid=6
Säädettiin paineita ajelemalla ristiin rastiin. Aloitettiin 0,7 barista. Tuon venttiilin ominaisuus on todella tarkka ylärajapaineen määritys, 0,1 baria laskee puolen sekunnin piikistä. Säätimen nupin kolmella naksauksella paine muuttuu 0,1 bar.
Nyt paineet ovat sellaiset, että 130 km/h ja 3000rpm polkaisemalla nousee 1,2 bariin ja laskee samantien 1,0 bariin. Kierrosten myötä laskee vielä 0,8 bariin.
Asia, jota hain on tuo ahtopiikkien loppuminen. Enempää ahtoja en aio ruuvata, tuo saa riittää. Pitkiä vetoja ei ole ollut tapana harrastaa, ohitukset ovat niitä spurtteja tuolla autolla. Juu, juu ja tiedetään nakutuksen vaarasta, mutta otetaan nyt sitten riskiä sen suhteen...onhan tässä otettu koko ajan riskiä kun paineet ovat karkailleet ihan järjettömiin lukemiin. Boxina on Maptunin stage-1.
Jaa miksi? No siksi, että enää en aio ostaa yhtään tuollaista romua magneettiventtiiliä joita Saab kauppaa edulliseen melkein 300 euron hintaan. Kohtahan tonnarin koneita saa edullisemmin kuin sytkäkasetteja ja mankkuventtiileitä....
Nyt tulee tyhmä kysymys
. Kun on tämä turbotekniikka hieman outoa minulle.. Omassa satkussa on tuo magneettiventtiili rikki ja pitäisi saada paineet takaisin. Eli siis voinko laittaa tuollaisen Turbosmartin tuon venttiilin tilalle ja hoitaa homman sillä. Asennus ja säätäminen kyllä onnistuu kun on osat ja idea selvillä.

#2257
Svenska Aeroplan AktieBolaget 9-5 Wagon Aero -04
Asuntobussi "SisuPussi"-73 + kaksi vanhaa Ooppelia.
Svenska Aeroplan AktieBolaget 9-5 Wagon Aero -04
Asuntobussi "SisuPussi"-73 + kaksi vanhaa Ooppelia.
Mutta ennemmin vierastan tuollasia torbosmartplus -kilkuttimia, jonka saa valita jopa kahtena eri värina...noh mutta makunsa kullakin, mutta molemmilla venttiileillä näyttää olevan samankaltaiset ongelmat.Kuulostaa oudolta tuo letkujen porailu ja joku rajaventtiiliyhdistelmä. Onhan noita valmiitakin settejä...
Toi ahtopiikki tarvisi saada hävitettyä jollain konstilla

Letkujen poraaminen vain siksi kun tuo oma venttiili ainakin on takaiskuventtiili samalla.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Jos letkujen porailu ole yhtään arveluttavaa niin mikä.. Ne paineilma laitteet vaativat takaisku venttiilin ei autot.antonmies kirjoitti:Nyt ei pakinen tiedä yhtään, mistä puhuu!
edit: Meinaan jos vierastaa premium tuotetta, mutta samalla ohjausletkujen porailu on normaalia...
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06