Jarrupalojen vaihto taakse...

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Edgar
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: Pe Helmi 24, 2006 12:39
Paikkakunta: Riihimäki

Jarrupalojen vaihto taakse...

Viesti Kirjoittaja Edgar »

Morientes!

Onko kukaan tehnyt itse ko. toimenpidettä?
Tein eilin hieman esikartoitusta ja huomasin, että satula on kiinni erikoispulteilla. Kanta ainakin näytti erikoiselta.

Onko kokemuksia ko. rempasta?

PS: liikkeessä palat 95e ja työ päälle yht. n. 170e

9-3 SS 2.0 Aero vm. 2003
9-5 SE 2,0t vm. 2000
Ex 9000CD 2.0 vm. 1990
Ex BMW 545i vm. 2004
Ex MB CLK430 vm. 2000
Ex 9-3 SS 2.0TS Vector vm. 2007
Ex 9-3 SS 2.0t Vector vm. 2003
Ex 99 GLS vm. 1980
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Luulis että tarvikkeena saa esim AD:sta ihan toimivat Lucas:n tai ATE:n palat parilla kympillä tai jopa alle.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
vesil
Matalapaineturbo
Viestit: 164
Liittynyt: Pe Kesä 11, 2004 18:16
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vesil »

Lucasin palat ovat varmaan kalliimmat kuin parikymppiä, mutta tässä on väärä paikka säästää.

Asiasta mitään tietämättä voisin veikata, että tuo erikoiskanta on sama kuin 9-5:ssa eli Torx R20. Katsopa lisää:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=35248
ex: 9-5 2.0t wagon -03 (2004-2007)
Edgar
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: Pe Helmi 24, 2006 12:39
Paikkakunta: Riihimäki

Kiitos tiedoista

Viesti Kirjoittaja Edgar »

Tätä kautta homma alkaa aukemaan.
Luulen, että sopiva hylsy lienee tuo T15 (jos numerot samat kuin normaaleissa hylsyissä). Normi 15 oli väljä ja 14 meni vaan huulille.

Jarrupalat ostin Motonetista hintaan 24,5e ja päälle "korjaussarja" eli pari rautalankaa 4,5e. Nekin tuntuivat olevan enemmän kuin tiukassa.

Tarvikepalojen hyvyydestä ja huonoudesta en osaa sanoa mitään.
Tähän astisissa autoissa tarvikeosat ovat toimineet hyvin.
Tuskinpa nuo "orkkispalat" ovat kolme kertaa paremmat.
Voivat kyllä hyvinkin kestää puolet pidempään. Sellaisiakin kokemuksia on tiedossa.

Jatkan tästä remonttia, kun saan rekvisiittaa lisää : )

Kiitos vielä kerran.

9-3 SS 2.0 Aero vm. 2003
9-5 SE 2,0t vm. 2000
Ex 9000CD 2.0 vm. 1990
Ex BMW 545i vm. 2004
Ex MB CLK430 vm. 2000
Ex 9-3 SS 2.0TS Vector vm. 2007
Ex 9-3 SS 2.0t Vector vm. 2003
Ex 99 GLS vm. 1980
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Itte ostin paikallisesta AD:sta heidän pahveissa olevan palat tonnariin taakse ja satkuun eteen. Tonnarin paketin kyljessä luki ATE ja satkun paketissa taasen Girling. Tingatut hinnat paketeilla vastaavasti 14e ja 15e. Hyvin ovat toistaiseksi toimineet. Saabin tiskillä olisi esim. ATE:n palat tonnariin maksaneet 45€.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Vastaa Viestiin