vaihteiston mittatikusta

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

vaihteiston mittatikusta

Viesti Kirjoittaja moksu »

Mitatataanko vaihteistoöljy mittatikusta , tikun ollessa kierettynä pohjaan vai pelkästään "tökättynä reikään"

Entä onko kukaan tehny itse tyhjennysproppua noihin malleihin joissa ei sitä enää ole ?

Löytyykö sieltä se propun paikka missä ennen oli proppu ?


Kyse siis tosta -92 satkusta
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

saattaisin kuvitella että sieltä on tarkoituksella jätetty se tyhjennys proppu pois että joutuu taka kannen avaamaan ja samalla sitten sen siivilän puhdistamaan...

itse aina pienen ylitäytön laatikkoon olen laittanut..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Jos näin olisi niin eikös olisi ollut järkevää se öljynvaihdon lisääminen huolto ohjelmaan?
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

900i kirjoitti:Jos näin olisi niin eikös olisi ollut järkevää se öljynvaihdon lisääminen huolto ohjelmaan?

etkö sitten ole sitä siihen lisännyt ? :wink:
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

Mut toi proppu systeemi ois kanssa kätevä vaikka vaihtais välillä vaan siitä kautta.
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Kyllähän omassa käytössä on tullut vaihdettua öljyjä. Varmaan siksi tuo on kestänytkin.. 452tkm on nyt mittarissa ja avaamaton äänetön loota. Vaihteiden päälle meno ainakin pari pienintä pykälää ei ole enää parhaassa kunnossa.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2079
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: vaihteiston mittatikusta

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

olettekos laittaneet näihin viimeisien satkujen laatikkoihin noita poisto roppuja?
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Mr_Who
"Hölösuu"
Viestit: 1915
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 10:17
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: vaihteiston mittatikusta

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Viikonloppuna ois tarkotus avata molemmat luukut ja vaihtoo niihi tiivistteet ja siinä samalla öljyt vaihttoo...vaihteensiirtäjän stefaki tuli hommattuu (makso kolomekymppii) niin jos sitäki kokeilis vaihtoo, ei niin paljo kusis öljyy sitte. :roll:

Ite ainaki luulisin, että tikun ollessa pohjassa on se tasopinnan tarkistus, mut eipä sitä tikkuu tarvii ruuvata pohjaa asti sen tason selvitääksseen. Osaahan sen arvioida mitenpaljo se tikku laskee ku laittaa kiinni.. :roll:
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Vastaa Viestiin