Bensansaanti ongelma

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Bensansaanti ongelma

Viesti Kirjoittaja Tero »

Voisi kutsua myös tällä hetkellä ominaisuudeksi, mutta kuitenkin. Mistä johtuu kun ei saa tankin pohjalta kaikkea bensaa. 20eurolla tankattu, ja hurjat 95km rauhallista ajoa ajettu ja wooooot.

Kun lopetin eilen ajamisen edu näytti ajomatkaa jäljellä olevan 150km. Nyt 60km ja bensavalo palaa. Auto on siis parkeerattu alamäkeen, jonka takia pumpulle ei bensa ilmeisesti pääse. Pitää muistaa, ettei parkkeeraa enää kuin tasaselle, mutta ois ihan kiva saaha tuo toimimaan oikein.

Nyt on vielä just nokan edessä joku camry niin olen jumissa siinä parkissa. Tasaselle kun pääsee niin alkaa bensaa taas virrata. 8O
Saab 9-5 Aero -00
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tero »

Onko millanen homma vaihtaa?
Saab 9-5 Aero -00
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tero »

Kiitos nopeasta vastauksesta. :)
Saab 9-5 Aero -00
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2023
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Tuskin on pumppu hajalla sillä ko.pumppu vaihdettu autoosi noin 200 tkm ja nyt taitaa olla mittarissa ?? 240-250 tkm??.

Huoltokirjasta löytyy merkintä ko.vaihdosta.

Siitä tuli tollainen pumpun vaihdon jälkeen :roll:

Helpointa olisi pitää sillä tankissa aina "pikkuisen" enemmän bensaa. :wink:

taisi olla aikoinaan sama ongelma
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Pumput väärässä asennossa, kulmassa. :roll:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tero »

Joo, kyllä. Pitääpä tarkastaa tuo pumpun toiminta joskus. Niin pitäskö muuten siellä kontissa kuulua jotakin surinaa virrat päällä ollessa?
Saab 9-5 Aero -00
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tero »

Hmm, jännä että siis huollossa vaihdettu pumppu ja asennettu väärään kohtaan. Kuullostaa omituiselta :roll:
Saab 9-5 Aero -00
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4247
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Mulla näyttää mittari liian vähän, neula saa olla pitkän aikaa punaisen alapuolella ennenkuin valo alkaa vilkkumaan. Mieluummin tietty näin päin :o
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
et
"Viggen"
Viestit: 503
Liittynyt: To Syys 30, 2004 17:47
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja et »

Valo alkaa palamaa ennen punaista ja bensan loputtua viisari ei vielä kunnolla punaisella. Saabin bensaanturi taitaa olla maailman huonoin.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

et kirjoitti:Valo alkaa palamaa ennen punaista ja bensan loputtua viisari ei vielä kunnolla punaisella. Saabin bensaanturi taitaa olla maailman huonoin.
Asennus virheet eivät ole auton syytä. Tai sitten on kun niitä pitää korjailla!

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hasha »

Osaisko joku heittää päästä että miten tuo uudemman pumppusysteemin bensa-anturi toimii, kun pumppuun menee neljä piuhaa, kaksi on pumpulle ja kaksi anturille. Eli kun bensa on vähissä niin maadoittaako anturi toisen piuhan niin että valo syttyy niinkuin vanhemmassa syteemissä missä anturi on erillinen osa, vai tuleeko vain jokin ohmi-lukema edulle joka hoitaa valon toimintaa? Vanhassa anturi maadoittaa jolloin valo siis syttyy.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

hasha kirjoitti:kun bensa on vähissä niin maadoittaako anturi toisen piuhan niin että valo syttyy niinkuin vanhemmassa syteemissä missä anturi on erillinen osa, vai tuleeko vain jokin ohmi-lukema edulle joka hoitaa valon toimintaa?
Uudemmissa EDU päättelee vastusarvosta milloin on alle 10 litraa jäljellä ja sytyttää merkkivalon. Näin ainakin vm 90 EDU3:lla ja uudemmissa. EDU3:een voi ohjelmoida bensamittarin näyttämää 7 litran verran ylös tai alaspäin. Kaiken järjen mukaan tuon ohjelmoinnin pitäisi vaikuttaa varoitusvalon syttymiseenkin.

Vanhoissa 85-89 ainakin on tankissa pinnankorkeusanturissa muuttuvan vastusarvon lisäksi erillinen maadoittava kosketin.

OT: joskus on ihmetelty ajotietokoneen jännitenäyttämän virhettä: sitäkin pystyy ohjelmoimaan EDU3:ssa 12 % ylös ja alaspäin. Tosin pääasiallisesti ihmettely taisi olla koskien moottorin lämpömittarin näyttämän ihmeellisyyksiä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hasha »

Näin vähän epäilinkin...

Voi prkl, nyt tuleekin sitten rojektia tuon kanssa. Auto on M90 ja uudemmalla bensasysteemillä ja tekniikka ja johtosarja '88, bensa mittari on kyllä tuosta uudemmasta kun niissä oli eroa, eli nyt ehkä tuon mittarin voisi saada toimimaan vetämällä uudet puihat suoraan mittarille. Mutta valon toimiminen vaatisi nyt vähän spekulaatoiota. Täytyy väsää jokin elektroniikkapiiri sinne sytyttämään valo.

Ja vanhempaa tankkia en rupea sinne vääntämään, joutuu rälläköimään reiän anturille ja muutenkin sen vaihtaminen ei nyt nappaa.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

jus kirjoitti:
OT: joskus on ihmetelty ajotietokoneen jännitenäyttämän virhettä: sitäkin pystyy ohjelmoimaan EDU3:ssa 12 % ylös ja alaspäin. Tosin pääasiallisesti ihmettely taisi olla koskien moottorin lämpömittarin näyttämän ihmeellisyyksiä.
OT: jatkaen. Tuo OBD tonnarin lämpömittari on helpointa "kalbroida" sen jälkeen, kun ruuvit takaa on kiristetty, eikä apua roikkumiseen ole tullut, purkamalla mittaristo osiksi ja vetämällä viipotin irti, sit vaan kone käyntiin ja antaa käydä jouten kunnes flekti lähtee 1 nopeudelle=102C
sit tökkää viisarin vaakatasoon tai hiukan yli, ja hyvä tulee, viisari on virrattomana aivan yhtä alhaalla, kuin ennenkin ja nousee alueelle noin 40C OBD:sä mitattuna.
Tokihan sama "kalibrointi" menetelmä käy myös tohon menovesimittariin.
Vieläkun keksis jotain tohon starttijännitenäyttöön.
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2023
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Tero kirjoitti:Hmm, jännä että siis huollossa vaihdettu pumppu ja asennettu väärään kohtaan. Kuullostaa omituiselta :roll:
Elämä on :wink: ei viitsitty marista siitä. Sillä kun tuon tietää ja tankaa kun valo alkaa vilkkua niin homma toimii.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Vastaa Viestiin