
9000 2.0t -97 Lähtökiihtyvyys...Onko sitä??? ....On On.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8101
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Jos antaa vian ollessa päällä "nätisti" peruspaineet, niin vika EI silloin suurella todennäköisyydellä ole mekaaninen (eli hukkaportissa tai turbossa), vaan jossain "sähköisessä" (magneettiventtiili tms.).
Tonnarissani hukkaportti kanittelee nykyisin hiukan auki (rasvataan juu, kun keritään...). Oireet on totaalinen ahtamattomuus alakierroksilla, siitä sitten kierrosten kohotessa punarajalle, paineetkin nousee lineaarisesti jonnekin 0,8:n tietämiin.
Toinen "ahtovika", mikä tuossa taannoin oli, oli jumahtanut ahdin. Ei muuten ahtanut pätkääkään.
Tonnarissani hukkaportti kanittelee nykyisin hiukan auki (rasvataan juu, kun keritään...). Oireet on totaalinen ahtamattomuus alakierroksilla, siitä sitten kierrosten kohotessa punarajalle, paineetkin nousee lineaarisesti jonnekin 0,8:n tietämiin.
Toinen "ahtovika", mikä tuossa taannoin oli, oli jumahtanut ahdin. Ei muuten ahtanut pätkääkään.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Peruspaineet tulee joka kerralla, mutta maxeja ei tule aina. Tänään taas tuli Kehällä taxikaistalle polkaistuani kun ruuhkassa lapsellisesti herpaannuin
Se on muuten kiva välillä tolleen muitten rinnalta kakkonen pyörimässä enemmän polkasta ku lähtee makeesti kuin tykin suusta! ..kolmos stegiä odotellessa 
Olis kyllä kiva jollei vika olis hukkaportilla. Samoissa hinnoissahan ne mankkuvenan kanssa about on, mutta testaaminen vähän helpompaa ku on pellin alla ihan tarjottimella. Voiko johtua myös by-passista. Asensin viimeksi sen pienen kartiosuodattimen siihen tuhisemaan, mutta ei se varmaan tähän vaikuta.
Nyt vaan haulla hakemaan mankkuvenan testausohjeita. Saa lähettää yv:näkin ohjeita jos haluaa.


Olis kyllä kiva jollei vika olis hukkaportilla. Samoissa hinnoissahan ne mankkuvenan kanssa about on, mutta testaaminen vähän helpompaa ku on pellin alla ihan tarjottimella. Voiko johtua myös by-passista. Asensin viimeksi sen pienen kartiosuodattimen siihen tuhisemaan, mutta ei se varmaan tähän vaikuta.
Nyt vaan haulla hakemaan mankkuvenan testausohjeita. Saa lähettää yv:näkin ohjeita jos haluaa.
No mun perstuntumalle on steg1 jo tykin suusta. Sun perässä en varmasti kauaa pysyis, sellanen ohjus sulla kyllä oli! Silloin lenkin lopussa ku 120:iin vedätit, niin kyllä mun takaraivossa tuntu ku ois lintsin spaceshotissa ollu, niin tajuttomasti sun vehe kiihty!!AnttiR kirjoitti:saapasille: olis kiva koittaa rinnakain ,jos kerran steg ykkönen lähtee kuin tykin suusta .Musta ,kun toi steg 4 :ään ollut riittävän ripee , eikä lähtenyt kuin tykin suusta. Mulla on aika ja paikka vapaa ja kalenteri esillä.
nim.merk. top fuelia kokeillut
Jos vähän lotossa voittas ni menisin heti ostaa ne siniset silikoniset isot putket

Toivottavasti sulla on pitkä pinna , sillä homma saattaa kestää kuukausia puheista tai lupauksista ja vakuutteluista huolimatta!.Foorumilla on ollut aikaisemmiinkin kirjoittelua ko yrityksen toimitusvarmuudesta ja asiakaspalvelusta.Eilen potkiasissa oli keskustelua , ja positiivisia kommentteja ei korviini kantautunut.Itse en ole kohdannut elämäni aikana MISSÄÄN yhtä HUONOA asiakaspalvelua ! Tuntuu siltä ,että asiakapalvelu pysähtyy steg 1:een.
Olen siirtymässä Ruotsin suora-asiakkaksi ,jos se auttaisi.Jos ei auta , niin vaihdetaan merkkiä. Se tietty maksaa , mutta haluan palveluakin. Ja jos näin käy , niin luetaan ne oppirahoiksi.
En voi käsittää miksi Ruotsin emoliike sallii ko.suomalaisen yrityksen jatkavan edustajanaan.Tietojeni mukaan on heilekin mennyt viestejä siitä,miten homma pelittää. Lieneekö ainoa selitys sukulais- tai muussa suhteessa ???
Olen siirtymässä Ruotsin suora-asiakkaksi ,jos se auttaisi.Jos ei auta , niin vaihdetaan merkkiä. Se tietty maksaa , mutta haluan palveluakin. Ja jos näin käy , niin luetaan ne oppirahoiksi.
En voi käsittää miksi Ruotsin emoliike sallii ko.suomalaisen yrityksen jatkavan edustajanaan.Tietojeni mukaan on heilekin mennyt viestejä siitä,miten homma pelittää. Lieneekö ainoa selitys sukulais- tai muussa suhteessa ???
Nyt on W-letku ja johto testattu. Johto irti tulee säälittävät 0,3bar eikä yhtään enempää. Mankkuvena ei naksahda virrat päällä kun ottaa johdon irti tai kun laittaa takaisin. W-letku irrallaan ahtaa heti vähintään 1,0bar ja ylikin menisi. En vaan uskaltanut enempää painaa ettei hajoo
Onko siis mankkuvena nyt rikki vai hukkaportti?

Onko siis mankkuvena nyt rikki vai hukkaportti?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8101
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Ei ole mankkuvena tuon perusteella rikki, mutta peruspaineet on 0,1bar liian alhaiset. Ruuvaa hukkaportin tankoa kireämmälle (=lyhyemmäksi) alkuun ainakin puolenkymmentä kierrosta. Peruspaineet pitäisi olla 0,4barin tuntumassa.saapasi kirjoitti:Nyt on W-letku ja johto testattu. Johto irti tulee säälittävät 0,3bar eikä yhtään enempää. Mankkuvena ei naksahda virrat päällä kun ottaa johdon irti tai kun laittaa takaisin. W-letku irrallaan ahtaa heti vähintään 1,0bar ja ylikin menisi. En vaan uskaltanut enempää painaa ettei hajoo![]()
Onko siis mankkuvena nyt rikki vai hukkaportti?
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
No voi perkele! Ois ny ollu mankkuvena ku se ois niin helppo ollu vaihtaa! Ei yhtään nappaa minnekkään auton alle mennä ja kun en edes tiedä missä toi kirottu hukkaportti on. Riittää kun on tarinoiden mukaan v**umaisessa paikassa
Siellä pitäs kai olla joku ruuvi mikä on kaikilla niin ruosteessa et porukka on tarvinnu irroittajaa ja sitten nitkutella sataan kertaan sitä jotain tankoa edestakas. Eää..emmä mitään tollasia osaa
Haluisko joku tulla näyttää, tai voimmä ajaakin tietty jonnekin.
On kyllä tosi häiritsevä, että kiva ois ku kuntoon sais

Siellä pitäs kai olla joku ruuvi mikä on kaikilla niin ruosteessa et porukka on tarvinnu irroittajaa ja sitten nitkutella sataan kertaan sitä jotain tankoa edestakas. Eää..emmä mitään tollasia osaa

On kyllä tosi häiritsevä, että kiva ois ku kuntoon sais

Et tarvitse kuin kätilön kädet tuon hukkiksen säätöön. 10mm kiintoavain ,pihdit ,piikki ja paksua rautalankaa ;siinä välineet mitä tarvitset.Ekalla kerralla tuntui tosi v-mäiselta ,mutta mutta tässäkin kokemus auttaa.Hukkiksen säätöön menee alle 15 minniä..
Jos ei onnaa ,niin tuu käymään ja säädetään sulle
Jos ei onnaa ,niin tuu käymään ja säädetään sulle
Juu eilen sitä tuli auto ajettua ylös ja rukattua. Biltemasta ensin pukki, johon ei ilman lankkuja noussukaan kun on noi H&R -40mm. Noh sitten oli hyvin tilaa, mutta eipä ollu hukkaportin se sokan läppä yhtään jumissa, vaan erittäin hyvin liikkui. Samoin tanko liikkui hyvin. Kiristysmutteri oli vaan niin ruosteessa ettei irroittajallakaan lähtenyt. Peruspaineita en saanut säädettyä kuin puolikierrosta koska mutteri ei tosiaan melkeen hievahtanutkaan. Ruikkasin kyllä crc:tä myös sinne itse kelloon tangon reiästä sisään.
Mikähän nyt voisi olla seuraava tarkistuksen kohde
Kuulin että peruspaineet pitäisi saada tuohon normi 0,5:een, muuten ei voisi kuulemma täysiä 1,35 ahtojakaan tulla? Jos näin on, niin täytyy joko lainata joltain toimivaa laitetta tai sitten ostaa uusi. Uuden ostaminen vaan ei välttämättä ole niin hyvä juttu, koska se tulee T25:lle ja T25:n hajottua (Stage 3 tulossa..) ja isompi ostettua jää sitten toi uusi hukkis käteen
Huomenna pitäisi tulla uudet ahtoletkut PCS:ltä, joten ne on sitten check.
Vaikka ongelma ei joka polkasulla olekkaan, se silti paljon harmittaa ja alan nyt 4kk tonnarin omistajana (20v kyllä perheessä ollut) harmikseni huomaamaan saabien perusnillityksen = paineet perkele
En tonnarista koskaan luopuisi, mutta kyllä noi paineet ketuttaa kun ei niitä pääse kunnolla käyttämään... avautumista..
Mikähän nyt voisi olla seuraava tarkistuksen kohde


Huomenna pitäisi tulla uudet ahtoletkut PCS:ltä, joten ne on sitten check.
Vaikka ongelma ei joka polkasulla olekkaan, se silti paljon harmittaa ja alan nyt 4kk tonnarin omistajana (20v kyllä perheessä ollut) harmikseni huomaamaan saabien perusnillityksen = paineet perkele

En tonnarista koskaan luopuisi, mutta kyllä noi paineet ketuttaa kun ei niitä pääse kunnolla käyttämään... avautumista..

Älä luovuta.
Sulla on hieno auto ja oot alottanut rakentelemaan sitä tosi tyylikkäästi.
Ahto-ongelmat on minoriteettejä ,jotka ratkeavat viimeistään pikkurahalla.
Aktuaattorin löysyys saattaa mielestäni aihettuaa huippupaineiden vaeltelua..Jos sinulla joskus pysyy ahtopaineet tasaisesti tapissa ja toisinaan sitten ei ,niin vika ei ole mielestäni aktuaattorin jousessa. Viallinen softakin voi aiheuttaa ahtepaineiden epästabiilisuutta,kuten ilman lämpötila ,välittömästi aikaisempien kenkimisien määrä jne. Mielenkiinnolla kuulen ongelmasi ratkaisusta , kuten myös steg kolmosesta.
Sulla on hieno auto ja oot alottanut rakentelemaan sitä tosi tyylikkäästi.
Ahto-ongelmat on minoriteettejä ,jotka ratkeavat viimeistään pikkurahalla.
Aktuaattorin löysyys saattaa mielestäni aihettuaa huippupaineiden vaeltelua..Jos sinulla joskus pysyy ahtopaineet tasaisesti tapissa ja toisinaan sitten ei ,niin vika ei ole mielestäni aktuaattorin jousessa. Viallinen softakin voi aiheuttaa ahtepaineiden epästabiilisuutta,kuten ilman lämpötila ,välittömästi aikaisempien kenkimisien määrä jne. Mielenkiinnolla kuulen ongelmasi ratkaisusta , kuten myös steg kolmosesta.

Kiitti tsempist. Mä tässä alkuun haluasin joltain teiltä sekunniksi lainata toimivaa menkkuvenaa, pullakahvit taas tiedossa;-) Samalla revin mankkuvenan pellin alta, jotta pääsen mittamaan ne vastusarvot. Näiden perusteella ostan tarvittaessa uuden mankun (200e). By-Pass vaihdettakoon samalla, siinäkin kuitenkin tulee taas myöhemmin jotain, joten vanha Bosch hypätköön varastoon ja tilalle Forgelta joku makee sininen tötterö tai se sädettävä alumiinen. 100e nurkilla irtoo ne.AnttiR kirjoitti:Älä luovuta.
Sulla on hieno auto ja oot alottanut rakentelemaan sitä tosi tyylikkäästi.
Ahto-ongelmat on minoriteettejä ,jotka ratkeavat viimeistään pikkurahalla.
Aktuaattorin löysyys saattaa mielestäni aihettuaa huippupaineiden vaeltelua..Jos sinulla joskus pysyy ahtopaineet tasaisesti tapissa ja toisinaan sitten ei ,niin vika ei ole mielestäni aktuaattorin jousessa. Viallinen softakin voi aiheuttaa ahtepaineiden epästabiilisuutta,kuten ilman lämpötila ,välittömästi aikaisempien kenkimisien määrä jne. Mielenkiinnolla kuulen ongelmasi ratkaisusta , kuten myös steg kolmosesta.
Tässä välillä ladataankin kaiken välille vielä eilen Rikulta tulleet 4m sinistä alipaineletkua.
Sitten ollaankin jo asetelmassa, jossa se saakelin accu sitten joutuu näyttää toimiiko se vai ei. Ja jos ei, niin lentää komeassa kaaressa vesilinnulle (syystä etten tangon ruoteista ruuvia ala enää irroittelemaan). Tilalle sitten uus Forgen säädettä n.190e.
Nyt taas proggista ajamaan ja paremmalla fiiliksellä

Kolmosesta ajattelin laittaa huomenna meilin

Kyllä nyt vähän naurattaa...
Meinaan se, että mittasin mankkuvenan resistanssit ja tulos oli 3,2ohm (1-2) ja toisesta ei mitään.. eli toisen käämin täytyy olla poikki! Nooh.. kävin sitten reilulla koeajolla ja sehän pirulainen alko ahtaa aivan normaalisti, ihan ku kaikki toimis
Ihan jees, mut miten toi VOI olla mahollista..
Ja otin kehällä vielä pitemmän rundin et se ois prakannu mut ei kun se vaan toimii. Välillä tietty vetojen välillä tais lämpö tulla vastaan, mutta muuten tuli 1,1-1,3bar joka polkasulla ja käskystä. Ainoo vaan ettei välillä pitäny paineita ku jossain 0,8:ssa, mutta sekin oli hitusen enemmän kuin aikaisempi 0,7:ssä jossa oli stabiili. Se saattoi johtua kyllä hukkaportin tangon puolen kiekan kiristämisestä. Enempää mutsku ei siis liikkunut.
Mutta pitäisikö paineiden pysyä stabiilina jossain tietyssä arvossa polkaisusta punarajalle vai vaikuttaako kierrosalue milloin polkaisee ja mm. se että mulla on automaatti?? Automaatti kun käsittääkseni olisi viriboksissa huomioitu mm. siten, ettei antaisi juuri täysiä paineita joka kierrosalueella, varsinkaan pienillä kierroksilla. Olenko oikeassa??




Mutta pitäisikö paineiden pysyä stabiilina jossain tietyssä arvossa polkaisusta punarajalle vai vaikuttaako kierrosalue milloin polkaisee ja mm. se että mulla on automaatti?? Automaatti kun käsittääkseni olisi viriboksissa huomioitu mm. siten, ettei antaisi juuri täysiä paineita joka kierrosalueella, varsinkaan pienillä kierroksilla. Olenko oikeassa??