satkun ahdin (mitsu TE05-12B6) tonnariin

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

satkun ahdin (mitsu TE05-12B6) tonnariin

Viesti Kirjoittaja a9000 »

hei onko imusarjan kiinnityksen näissä turboissa samat?

garrett t25 (tonnarin vakioahdin) vs. mitsu TE05-12B6 (satkun vakioahdin)

pakosarjan laipanhan sitten voi teettää osaavalla kyläsepällä :)
Viimeksi muokannut a9000, Ti Elo 22, 2006 16:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hasha »

Tuossa samaa hommaa suunnittelemassa tosin T03 vaihtuis samaan mitusuun TE05-12b ja mitä tuossa kattelin niin muuta ongelmaa ei ole kuin dp:n kiinnitys jos nyt en ihan väärässä ole. Putkiliitokset jne taitaa olla samat. Tonnariahan on saanut tuolla mitsun ahtimella.

Satkun mitsussa ei ole kartiota joka löytyy garretista, vaan mielestäni mitsussa on vain "suora" reikä siinä mihin se valettu dp tulee kiinni.

Tiedä sitten saisko tonnarin dp:n kiinni siten että heittää väliin sellaisen tiivisterenkaan joka on kartion muotoinen molemmin puolin tai miten sen nyt selittäis...

Tämänkin on varmaan joku tehnyt niin vinkkejä kehiin :D
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

minulla olisi tonnarin te05-12b, voisin vaihtaa sen satkun saman moiseen!
hukkaportin kellon jalat ovat vähän erilaiset molemmissa, pesät eri asennoissa (tapilla lukittu) ja sitten tuo pakoputken lähtö tonnarissa kartio ja satkussa suora johon tulee ryssämutka kiinni.

ja tonnarin pakosarjakin löytyisi. b202 koneesta peräisin...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Viesti Kirjoittaja a9000 »

mikkoimp kirjoitti:minulla olisi tonnarin te05-12b, voisin vaihtaa sen satkun saman moiseen!
hukkaportin kellon jalat ovat vähän erilaiset molemmissa, pesät eri asennoissa (tapilla lukittu) ja sitten tuo pakoputken lähtö tonnarissa kartio ja satkussa suora johon tulee ryssämutka kiinni.

ja tonnarin pakosarjakin löytyisi. b202 koneesta peräisin...
Kerrassaan mahtava homma, vaihtokaupat sovittu. Joskus vaan asiat loksahtavat paikalleen! :)
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

kävi kyllä todella kätevästi molempien hommaa helpottamaan!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
ahdinmoppe
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 23:49
Paikkakunta: pietarsaari

no nii

Viesti Kirjoittaja ahdinmoppe »

hyvä että näinkin vaihdot onnistuu mutta asiaan itse vaihdoin to3:sst laipan downpipeä varten omassa swapissani taannoin. hiukan pyörittelin niitä turboja kädessäni ja ihmetelen et saakutti mitenkäs tää saadaan pitämään röörin kans ja siitä sit kokeiluperiaatteella kokeiltiin kyseinen vaihto ja hyvinhän se pelitti tosin nykyään käskyttää kaverin cromaa
9000 cd 2turbo aut 89 soffaks
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
Vastaa Viestiin