Tuollaisesssa tilanteessa kantsii odotella kuunnellen torvensoittoa ja lähteät sitten liukkaasti liikkeelle kun kuski on joko tullut ulos autostaan tai lähtenyt peruuttamaan. Saavat sitten taas aihetta ilmoittaa "rattijuoposta"Conevillage kirjoitti:Jotenkin tuntuu, että etenkin meidän nuorten asenteissa on aika paljon parantamisen varaa. Eilen lähdin ajamaan koululta kotiin päin ja pysähdyin antamaan tietä parille ala-asteikäiselle tytölle, kun äkkiä takanani alkoi torvi soida. Tunnistin kuskin erääksi tutukseni samasta koulusta. Joillakin olisi tarvetta asennekasvatukselle prkl...
Kortti pois suojatiekiihdyttäjiltä
En tiedä ymmärsinkö tilanteesi täysin oikein, mutta autojen olisi pitänyt heti pysähtyä, koska tuo "keskisaareke" on yhtälailla suojatietä. Kun jalankulkija on astunut suojatielle toiselta puolelta lähtiessään ylittämään katua, niin tuo keskisaareke ei poista tätä etuoikeutta. Näin siis, mikäli on vain yksi kaista suuntaansa autoilla.Aerochick kirjoitti:...seisoin suojatien "keskisaarekkeella" koirien kanssa...
älykästä autoilijalta antaa ihmisen seistä periaatteessa keskellä suojatietä, vaikkakin laillisesti.
Hakaniemen torilla yksistä liikennevaloista (mäkkärin edessä) ajaa ~aina vähintään 2 autoa keltaisilla ja 2 punaisilla. Kuljen siitä pari kertaa päivittäin ja on harvinainen poikkeus jos punaisilla ei tulla läpi, keltaisilla tullaan aina.ng900aero kirjoitti:Ja ainakin tsadissa mokomat ajavat päälle, eivät edes hidasta, on tullut muutaman kerran kokeiltua; muutaman sentin päästä ajetaan eikä reagoida mitenkään vaikka kävelijä on suojatiellä jo siinä vaiheessa kun auto on vasta kaukaa lähestymässä suojatietä.
Kerrasta kortti pois puoleksi vuodeksi, toisesta kerrasta uudestaan autokouluun.
Kun siinä oli yksi kaista pois käytöstä remontin aikana niin lukemat sai kertoa kahdella, myöskin ajettiin suoraan kääntyvien kaistalta ja päinvastoin...
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Sekin vielä..Bob kirjoitti: En tiedä ymmärsinkö tilanteesi täysin oikein, mutta autojen olisi pitänyt heti pysähtyä, koska tuo "keskisaareke" on yhtälailla suojatietä. Kun jalankulkija on astunut suojatielle toiselta puolelta lähtiessään ylittämään katua, niin tuo keskisaareke ei poista tätä etuoikeutta. Näin siis, mikäli on vain yksi kaista suuntaansa autoilla.
Tuokin alue on 50 rajoitusaluetta, ei viitsi ihan pokkana kävelläkään siitä ainakaan koirat edellä.
Sattui kerran mielenkiintoinen tapaus. 30 aluenopeusrajoitusalueella hidastin nopeutta suojatielle saapuvan porukan vuoksi ettei tarvitsisi pysähtyä kokonaan ennen kuin he ovat ehtinyt ylittää suojatien, jolloin takana tuleva alkoi soittaa torvea ja välkytellä kaukovaloja. Ajelin siitä sitten rauhallisesti erään ostarin parkkiksen ensimmäiselle vapaalle parkkikselle jolloin kyseinen perässä seurannut nousi autostaan ja alkoi naama punaisena kertomaan mielipidettään ajonopeudestani taajamassa jne.
Äijän puheenvuoron aikana jonossa tullut siviiliautolla liikkunut poliisipartio oli saanut Ocunsa parkkiin ja tullut kuuntelemaan tapahtumaa torvensoittajan taakse. Kuuntelin äijän juttua kunnes hän joutui vetämään henkeä ja sanoin: Viitsitkö katsoa taaksesi
Silloin seriffitkin repesi
Jatkoa en viitsi kertoa.
Äijän puheenvuoron aikana jonossa tullut siviiliautolla liikkunut poliisipartio oli saanut Ocunsa parkkiin ja tullut kuuntelemaan tapahtumaa torvensoittajan taakse. Kuuntelin äijän juttua kunnes hän joutui vetämään henkeä ja sanoin: Viitsitkö katsoa taaksesi
Silloin seriffitkin repesi
Jatkoa en viitsi kertoa.
Kerro poisAnsis kirjoitti:Jatkoa en viitsi kertoa.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366