Turbo Sensonic kirjoitti:mek kirjoitti:Kun polttoaine vähenee, syttyy ensin pieni varoitusvalo mittaristoon ja sitten jossakin vaiheessa SID vaihtaa automaattisesti DTE -näyttöön, mutta mitään ääntä ei kuulu.
Kaikista huonoin homma on, että kun DTE saavuttaa 20 kilometriä, tulee SIDiin teksti "Refill Fuel Now", eikä se näytä enää pidemmälle. NG900:n SID on näyttänyt DTE -lukemaa ainakin siihen saakka, kun autolla olisi pitänyt enää pystyä ajamaan 2 km

Niin, se hauska DTE-päivityshän tuon teki - eli sitä saa mitä tilaa.
Kun ihmiset "tavoittelivat" kuinka pitkälle vielä pääsee ja haukkuivat sitten Saabia kun bensa loppui - tehtiin päivitys, joka estää nollille yrittämisen muuta kuin kaikkein kovahermoisimmilta kanisterihemmoilta. Varoitus tulee kun DTE menee alle kolmenkympin.
Noihin ääniin voi kyllä vaikuttaa, mutta osa niistä on selkeästi turvallisuuteen vaikuttavia (esim. turvavyömuistutin)!!
Tiettyjä toimintoja kuten tuo alhaisen pesunestemäärän hälytys voi disabloida mm. irroittamalla säiliön päältä anturin liittimen, toisaalta tällöin ei tule visuaalistakaan hälytystä.
Sinällään nuo äänet kuuluu vakiona molemmista etukaiuttimista - ei siis keskeltä (sitä kun ei välttämättä edes ole). ICM ohjaa EHU:a tuottamaan nuo äänet eli jos haluaa ilmoituksen SID:iin ei voi kovin helposti poistaa noita ääniäkään osalta hälytyksistä.
Apukuskin puolen muistutuksen poistamismahdollisuus tarjottaneen alunperin Tech-optiona mahdolliseen turvaistuimen sijoitustarpeeseen etupenkille yhdessä turvatyynyn disablointisarjan kanssa.