tonnarin runkolaakerikysymys

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

tonnarin runkolaakerikysymys

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Aloin tossa runkolaakereita vaihtamaan ja huomasin ihmeekseni, että Motonetin myymissä runkolaakereissa on 1 öljyreikä ja autossa on nyt laakerit, joissa on 3 öljyreikää. Lisäksi välilevyt olivat tyystin erilaiset. En mitannut, mutta taitavat nekin olla 2,36mm. Olivat vaan paljon matalemmat ja muodoltaankin erilaiset.

2,0/2,3-16V --92 (1-öljyreikä). . . . . . . . . . . . . . . 25-3280 39.90 ???
2,0/2,3-16V --92 välilevyt (2,36mm). . . . . . . . . . . . 25-3282 6.50 ???
2,0/2,3-16V 93-- (3-öljyreikää). . . . . . . . . . . . . . 25-3058 66.80 ???
2,0/2,3-16V 93-- välilevyt (1,86mm). . . . . . . . . . . . 25-3059 8.20 ???

Kellään faktaa, että miten asian pitäisi olla? Kai sinne noi oikeat laakerit sitten pitää vaihtaa. Mitenköhän mulla on noi kolmireikäset liuskat tuolla... =)
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Reikien määrä on merkityksellinen vain jos siellä lohkon puolella on myös reikiä vastaavasti. Muuten noissa laakereissa ei sitten taidakkaan olla eroja.

Päittäis välyslaakeri siis erilainen? Outoa? Oletkohan saanut oikeat päittäisvälys laakerit?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9411
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Päittäisvälyslaakerit kuuluu noissa 2.3:sissa olla ne ohuemmat, ja itse laakereissa 3 reikää, käypä vaihtamassa molemmat. Ne vanhemmansorttiset päittäysliuskat on aivan erimalliset, minullekin tuli sellaiset ensin.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Jeps, taitaapi olla Motonetin luettelossa "virhe", kun molemmat tosissaan olivat väärät... Noh, huomenna vaihtamaan ja uusi yritys tallilla =)
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9411
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

jpjk kirjoitti:Jeps, taitaapi olla Motonetin luettelossa "virhe", kun molemmat tosissaan olivat väärät... Noh, huomenna vaihtamaan ja uusi yritys tallilla =)
Motonet, Motonjet :roll:
Itse asiassa ei ole Motonetin moka, maahantuojalla on sopivuustaulukoissa tuo virhe, soittelin muihinkin varaosaliikkeisiin ja väittivät samoin että 2.3:een kuuluisi 1-reikäiset laakerit ja vanhemmat päittäisliuskat.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

koneistamossa laittoivat mulle pitkölohkoon yksireikäiset. Tosin sitä ennen porasivat niihinpari reikää lisää :)

Eli laakeri on samat, mutta reikien määrä eri.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Seuraava ilouutinen: Motonetissä ei ole noita 3 reikäsiä laakereita. JOS maahantuojalla on, saan ne ens viikolla. Jos ei ole, niin herra yksin tietää milloin ne tulee Ruotsista =)

Onnistuiskohan noiden reikien poraaminen akkuporalla ja luovalla taidolla? =) Päittäisliuskoja ei myöskään ollut, mut ne nyt ei ollu kuluneetkaan.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

AIkamoiset labradoriolosuhteet kyllä vaatisi.

Olis varmaan hyötyä jos olis yksi ylimääräinen lohko tai edes laakeripukki mihin laakerin voisi laittaa ikään kuin jigiin, että se ei vääntyisi porauksen aikana. Olis myös suotavaa että laakeri ei lähtisi pyörimään terän mukana :) Mäysteet ja jäysteet tarkasi pois. VOihan sitä kokeilla, eihän ne laakerin puolikkaat ole kuin jotain 6e kappale?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Joops, en kokeile. Onhan tuo kuitenkin 40e/sarja, toisaalta oikeat laakerit on 67e/sarja. Noh, odotellaan oikeita laakereita ja etsitään uusi käyttöauto...
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

miksikäs ei voi esim koneistamolta hakea suoraan sopivia???? :?:

esim itse ostin sopivat lahden kansityöltä. aivan samat laakerit kuin saabin alkuperäiset . tai ainakin valmistaja on sama
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Hmm, pitääki sieltä kysäistä.. En oo joo noita laakereita ehtiny vielä muualta kysyä. Vois samalla hakea kannen pois tuolta Lahden Kansityöstä, kun kysyy niitä laakereita =) Olihan sekin tietty halki, mut pitäähän se pois hakea...
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

jpjk kirjoitti:Hmm, pitääki sieltä kysäistä.. En oo joo noita laakereita ehtiny vielä muualta kysyä. Vois samalla hakea kannen pois tuolta Lahden Kansityöstä, kun kysyy niitä laakereita =) Olihan sekin tietty halki, mut pitäähän se pois hakea...
Laakerit löytyy mistä tahansa koneistamosta, tarvikeliikkestä tai harrastajalta
ne on samoja kun ne alkuperäisetkin (saattaa olla paketoitu vaan uusiksi).

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Vastaa Viestiin