Terve vaan kaikille!
Minulla olisi kysymys liittyen johtojen asennukseen ja otan mielelläni vastaan erilaisia vinkkejä. Auto on Saab 900i, vuosimallia -90. Minulla ei ole tätä Alfamerin korjausopasta eikä juuri muuta kuin ohjekirja apuna, joten en viitsi alkaa sähläilemään. Niin kiinnostaisi nyt kysyä ohjeita johtojen asennuksesta, että miten olisi järkevintä asentaa esim. virtapiuha ja mistä kannattaa tehdä läpivienti?
Eilen kyllä vedin 8mm johtimen apukuskin alta takatilaan, mutta en löytänyt kunnollista läpivientiaukkoa konetilaan. Sitten RCA-piuhat yms., mistähän ne kannattaisi, kuskin puolelta vai apukuskin?
Kiitos neuvoista!
Johtojen asennus
-
- "Kaasari"
Kiitoksia!
Nyt on johto vedetty sieltä apukuskin puolella olevasta kumitutista läpi, ja voisin myös laittaa kuvankin tuosta jos haluatte sitä kommentoida. Kaapeli menee nyt melko läheltä Jetronicia, mutta onko sillä merkitystä?
Mitä itse nyt muistelen sähkötekniikasta, niin eikös se pahin häiriön (induktion) aiheuttaja ole jännite, ei niinkään virta. Ja 12v jännite tuskin mitään ongelmia aiheuttaa, vaikka se kaapeli nuolisikin sitä boksia, vai mitäs viisaammat sanotte?
Onko kokemuksia lisäakkujen asennuksesta, kun itse olen miettinyt, jos laittaisin taakse nyt toisen akun. Lisäksi jonkinlainen 230v DC-AC muunnin olisi mukava saada. Tietokoneen asentaminen on myös käynyt mielessä.
Nyt on johto vedetty sieltä apukuskin puolella olevasta kumitutista läpi, ja voisin myös laittaa kuvankin tuosta jos haluatte sitä kommentoida. Kaapeli menee nyt melko läheltä Jetronicia, mutta onko sillä merkitystä?
Mitä itse nyt muistelen sähkötekniikasta, niin eikös se pahin häiriön (induktion) aiheuttaja ole jännite, ei niinkään virta. Ja 12v jännite tuskin mitään ongelmia aiheuttaa, vaikka se kaapeli nuolisikin sitä boksia, vai mitäs viisaammat sanotte?
Onko kokemuksia lisäakkujen asennuksesta, kun itse olen miettinyt, jos laittaisin taakse nyt toisen akun. Lisäksi jonkinlainen 230v DC-AC muunnin olisi mukava saada. Tietokoneen asentaminen on myös käynyt mielessä.