Ahtopaine vs. kierrosluku vakio-APC:llä?
Ahtopaine vs. kierrosluku vakio-APC:llä?
Löytyykö jostain käyrän tai taulukon muodossa tietoa siitä, miten ahtopaine muuttuu kierrosluvun myötä, kun nakutus ei rajoita painetta? Kyseessä 1987 tonnarin APC-vakiolaitteet ilman modauksia, mutta muidenkin järjestelmien data voisi olla valaisevaa. Asiasta löytyy keskustelua, mutta en ole löytänyt täsmällistä kuva- tai numerotietoa.
Tiedosta kiittäen.
tomant
Tiedosta kiittäen.
tomant
En mä näistä mitään ymmärrä, mutta luulisin sen ahtopaineen/kierrosluvun olevan riippuvainen monesta muustakin asiasta kuin apc:sta. Muuttujia on kuitenkin aika paljon, ilman lämpötila, bensan laatu, pakoputkisto, ilmanotto, vaihde...
Ei tuosta varmaan muutenkaan ole mitään taulukkoa edes vakio sabaan, saati sellaista joka jotenkin pätisi tuohon sinun rakennelmaan
(piti nyt jotain kommentoida etten ole se sadas ja ensimmäinen joka vain lukee tämän)
Ei tuosta varmaan muutenkaan ole mitään taulukkoa edes vakio sabaan, saati sellaista joka jotenkin pätisi tuohon sinun rakennelmaan
(piti nyt jotain kommentoida etten ole se sadas ja ensimmäinen joka vain lukee tämän)
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Ymmärtääkseni APC:ssä on jonkinlainen sisäänrakennettu painekäyrä, joka mm. pudottaa painetta kun kierrokset kasvavat.JuHem kirjoitti:En mä näistä mitään ymmärrä, mutta luulisin sen ahtopaineen/kierrosluvun olevan riippuvainen monesta muustakin asiasta kuin apc:sta. Muuttujia on kuitenkin aika paljon, ilman lämpötila, bensan laatu, pakoputkisto, ilmanotto, vaihde...
Vakio-APC:tä tarkoitan juuriJuHem kirjoitti:Ei tuosta varmaan muutenkaan ole mitään taulukkoa edes vakio sabaan, saati sellaista joka jotenkin pätisi tuohon sinun rakennelmaan
KiitosJuHem kirjoitti:(piti nyt jotain kommentoida etten ole se sadas ja ensimmäinen joka vain lukee tämän)

tomant
Noinhan noitten kuuluisi käyttäytyä, ainakin tuollaisessa hiukan viilatussa.
http://personal.inet.fi/perhe/sirpa.sii ... aahdot.JPG
HMM. Rajoituttu tohon puoleentoista ihan emännän kaasujalankin takia.

http://personal.inet.fi/perhe/sirpa.sii ... aahdot.JPG
HMM. Rajoituttu tohon puoleentoista ihan emännän kaasujalankin takia.

Hieno käppyrä! Minulle riittäisi pienempi maksimipaine, mutta haluaisin täyden paineen alueella alle 2000 - 5500 kierrosta.Kurko kirjoitti:Noinhan noitten kuuluisi käyttäytyä, ainakin tuollaisessa hiukan viilatussa.![]()
http://personal.inet.fi/perhe/sirpa.sii ... aahdot.JPG
HMM. Rajoituttu tohon puoleentoista ihan emännän kaasujalankin takia.
tomant
Herääkö APC alle 2300 kierroksen. Luulenpa, ettei maksimiahtoja vakioboxilla saa alle sen, vaikkakin ahdin sen mahdollistaisi (ainoastaan peruspaineet)?
Lähde +mutu:
http://www.900aero.com/

Lähde +mutu:
http://www.900aero.com/

900C -86
NIIHtomant kirjoitti: Hieno käppyrä! Minulle riittäisi pienempi maksimipaine, mutta haluaisin täyden paineen alueella alle 2000 - 5500 kierrosta.
tomant

http://personal.inet.fi/perhe/sirpa.sii ... ahdot1.JPG
Vaan eihän tolla loppuosalla tossa tomaatissa pääse edes normaalilla ajolla ikinä naattimaan.

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Onkos noissa "stageissa" kiekkarajoitinta siirretty ylemmäs, kun pukkaa yli puolta kiloa vielä 6400+rpm? Vakiolla ainakin katkeaa laulu n. 6250rpm...Kurko kirjoitti: NIIHnoinhan ton tulis toimia, vaan kun toimii suurinpiirtein noin:
http://personal.inet.fi/perhe/sirpa.sii ... ahdot1.JPG
Vaan eihän tolla loppuosalla tossa tomaatissa pääse edes normaalilla ajolla ikinä naattimaan.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Voitko täsmentää? Rajoittaako APC ahtopainetta alle 2300 kierroksen? Pitääkö se paineet peruspaineen (0,4 bar?) tasolla?ASTech kirjoitti:Herääkö APC alle 2300 kierroksen. Luulenpa, ettei maksimiahtoja vakioboxilla saa alle sen, vaikkakin ahdin sen mahdollistaisi (ainoastaan peruspaineet)?
Lähde +mutu:
http://www.900aero.com/
tomant
Jos olisi rahkeita.tomant kirjoitti:Voitko täsmentää? Rajoittaako APC ahtopainetta alle 2300 kierroksen? Pitääkö se paineet peruspaineen (0,4 bar?) tasolla?ASTech kirjoitti:Herääkö APC alle 2300 kierroksen. Luulenpa, ettei maksimiahtoja vakioboxilla saa alle sen, vaikkakin ahdin sen mahdollistaisi (ainoastaan peruspaineet)?
Lähde +mutu:
http://www.900aero.com/
tomant
Luin vaan rivien välistä että APC testaa itsensä niillä kierroksilla. Jos nakuanturi pettää ei mennä yli peruspaineiden, kuin korkeintaan hetkellisesti. Lisäksi herkkuna on eri moottoreille tehty boxin K-potikan trimmaus. Magneettiventtiilin toimimattomuus aiheuttaa yleisimmin pelkät peruspaineet.
Samaisesta lähteestä:
". Connect the APC-valve connector and test-drive the car.
Find a long road going uphill and start to drive upwards on the fifth gear and on max 1500 RPMs.
"Floor it" and watch the APC-gauge.
If the APC-gauge rises over the middle of the yellow field when the RPM is lower than 2300 and then at aprox 2300 suddenly "falls" back to the middle of the
yellow field, there's a bad connection to the knock sensor.
The function that checks that the signal from the knock sensor is strong enough, is activated above aprox 2300 RPM. If the signal is to weak the APC-valve is
disconnected above aprox 2300 RPM.
Check the connector to the knock sensor for corrosion/oxidation. Clean the connectors. If the connectors looks like they aren't connecting good to the pins in the
knock sensor, carefully mod the connectors with a fine screwdriver to ensure good connection.
If the fault remains check the cables between the Knock sensor and the APC-box."
900C -86