Itsekin tuota kilpeä aluksi pohdin, kuulosta juuri sellaselta ääneltä.. Mutta sitten pohdin että kun äänii kuuluu tosiaan vaan oikeelle kääntäessä, että ei se voi siitä kiinni olla kuitenkaan. Parempi juttu on toki, että ääni katosi ainakin toistaseksi johonkin tuossa ajellessajus kirjoitti:Onko sentyyppinen ääni, että voisi tulla jarrulevyn osumasta jarrukilpeen? Kilven kevyt taivuttaminen levystä kauemmaksi saattaisi auttaa, etsit vaan ensin millä reunalla välys on pienin, ja siitä taivutat isommaksi.jyrmy kirjoitti:kun käännän oikeelle niin joku ottaa kiinni kuskin puolella, ikävä hinkkaus kuuluu
Eikös ajossa olleen auton laakerissa ole aina jonkun verran välystä ja jos kilpi tai kilven sisäpinnalle kertynyt karsta on ihan kiinni uudessa paksussa levyssä, niin hankausääniä voi kuulua.
Tonnarin jarrut loistokunnossa
9-3 SE -99
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
Katoinko oikein jos näin, että sulla oli ne vanhat laikat ulkokehältä ohuemmat kuin sisäkehältä? Ja eipä tuossa paljoa materiaalia ollut ennen jäähdytysripoja.
Mulla oli Turbossa tämän näköiset takalaikat viime kesänä, kun vaihdatin Drive-innillä

Edessä oli jollain tapaa terveen näköiset mutta vaihtoon nekin meni.

Mulla oli Turbossa tämän näköiset takalaikat viime kesänä, kun vaihdatin Drive-innillä

Edessä oli jollain tapaa terveen näköiset mutta vaihtoon nekin meni.

-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Tuolla toisessa topicissa kirjottelinkin jo jarrujutuista...
Tuossa keväämmällä vaihdoin satkusta pois alkuperäiset etulevyt. Lähinnä siksi kun ratakäynnin jälkeen meni palat raudoille, tosin skraaduja ei jäänyt mutta aattelin vaihtaa kumminkin, kun olivat olleet käytössä 14!! vuotta ja 270tkm!! Pari milliä olivat alamittaiset paksuudeltaan... Ja nämä jarruthan ovat samat kuin tonnarin vanhemmat jarrut.
Siksipä vain ihmettelen että miksi jengi on levyjä vaihtelemassa muutaman vuoden välein? Kun ei aja paloja raudoille niin levy kestää vielä pitkään alamittansa allekin, nähty on myös muuten virheettömät 18mm paksut etujarrulevyt, alamittahan kyseisissä levyissä oli 23mm... Se että onko kuinka turvallista ajaa älyttömästi alamitan alle on jokaisen oma asia.
Ja dimen takajarrulevyt näyttävät aivan samanlaisilta kuin mun takajarrulevyt on näyttäneet jo ties kuinka monta vuotta, voimat olleet aina parin prosentin sisällä, pitoa riittänyt rataa myöten jne... ja kyllä, levyt ovat alkuperäiset nekin. Katsarikaan ei valita kun ei ole alupalloja alla...
Nyt on motonetin levyt ja motonetin lucasgirlingin palat edessä, takana motonetin ferodot jotka kylläkin täytyy vaihtaa ennen seuraavaa ratakeikkaa, saattaa olla että vaihdan levytkin kun molemmilla puolilla käytössä on ehkä 60% levyn pinta-alasta, jos sitäkään...
-Ville
Tuossa keväämmällä vaihdoin satkusta pois alkuperäiset etulevyt. Lähinnä siksi kun ratakäynnin jälkeen meni palat raudoille, tosin skraaduja ei jäänyt mutta aattelin vaihtaa kumminkin, kun olivat olleet käytössä 14!! vuotta ja 270tkm!! Pari milliä olivat alamittaiset paksuudeltaan... Ja nämä jarruthan ovat samat kuin tonnarin vanhemmat jarrut.
Siksipä vain ihmettelen että miksi jengi on levyjä vaihtelemassa muutaman vuoden välein? Kun ei aja paloja raudoille niin levy kestää vielä pitkään alamittansa allekin, nähty on myös muuten virheettömät 18mm paksut etujarrulevyt, alamittahan kyseisissä levyissä oli 23mm... Se että onko kuinka turvallista ajaa älyttömästi alamitan alle on jokaisen oma asia.
Ja dimen takajarrulevyt näyttävät aivan samanlaisilta kuin mun takajarrulevyt on näyttäneet jo ties kuinka monta vuotta, voimat olleet aina parin prosentin sisällä, pitoa riittänyt rataa myöten jne... ja kyllä, levyt ovat alkuperäiset nekin. Katsarikaan ei valita kun ei ole alupalloja alla...
Nyt on motonetin levyt ja motonetin lucasgirlingin palat edessä, takana motonetin ferodot jotka kylläkin täytyy vaihtaa ennen seuraavaa ratakeikkaa, saattaa olla että vaihdan levytkin kun molemmilla puolilla käytössä on ehkä 60% levyn pinta-alasta, jos sitäkään...
-Ville
Itselläni sama systeemi kun vaihdoin navat. Kaartaessa vasemmalle oikealta kuuluu kahinaa. En ole jaksanut paljoa välittää.jus kirjoitti:Onko sentyyppinen ääni, että voisi tulla jarrulevyn osumasta jarrukilpeen? Kilven kevyt taivuttaminen levystä kauemmaksi saattaisi auttaa, etsit vaan ensin millä reunalla välys on pienin, ja siitä taivutat isommaksi.jyrmy kirjoitti:kun käännän oikeelle niin joku ottaa kiinni kuskin puolella, ikävä hinkkaus kuuluu
Eikös ajossa olleen auton laakerissa ole aina jonkun verran välystä ja jos kilpi tai kilven sisäpinnalle kertynyt karsta on ihan kiinni uudessa paksussa levyssä, niin hankausääniä voi kuulua.
99T-museopeli
