Turbo
Turbo
Moi.
Tuli hankittua kesäkuussa -94 900 coupe turbo jolla ajettu 305tkm. Tuli tehtyä huollot kuten vaihdettu kaikki suodattimet, öljyt ja nesteet ja tulpat. Ruoste-estokäsitelty myös. Nyt tuli eteen turbon vaihto. Järkytti
t-25:n hinta 1300e. Löytyisiköhän sille halvempaa saman tehon tuottavaa vaihtoehtoa vaikka pienellä muutostyöllä? Tuli mieleen vain onkohan jollakin kokemusta asiasta. Autossa lastu ja isompi välijäähdytin.
terveisin Ari.
Tuli hankittua kesäkuussa -94 900 coupe turbo jolla ajettu 305tkm. Tuli tehtyä huollot kuten vaihdettu kaikki suodattimet, öljyt ja nesteet ja tulpat. Ruoste-estokäsitelty myös. Nyt tuli eteen turbon vaihto. Järkytti
t-25:n hinta 1300e. Löytyisiköhän sille halvempaa saman tehon tuottavaa vaihtoehtoa vaikka pienellä muutostyöllä? Tuli mieleen vain onkohan jollakin kokemusta asiasta. Autossa lastu ja isompi välijäähdytin.
terveisin Ari.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Turbo
PCS Jyväskylässä tarjonnee T25:a n. 600€:n pintaan, kannattanee kokeilla.Kupari kirjoitti:Moi.
Tuli hankittua kesäkuussa -94 900 coupe turbo jolla ajettu 305tkm. Tuli tehtyä huollot kuten vaihdettu kaikki suodattimet, öljyt ja nesteet ja tulpat. Ruoste-estokäsitelty myös. Nyt tuli eteen turbon vaihto. Järkytti
t-25:n hinta 1300e. Löytyisiköhän sille halvempaa saman tehon tuottavaa vaihtoehtoa vaikka pienellä muutostyöllä? Tuli mieleen vain onkohan jollakin kokemusta asiasta. Autossa lastu ja isompi välijäähdytin.
terveisin Ari.
http://www.pro-carservice.com
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Myös tuota -01 -> Aeron turboa voisi mietiskellä kun olet muutenkin lähtenyt viritykseen teille. Taitaa vaatia kyllä parin sadan euron letkusetin ollakseen plug and play hommaa.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Turbo
Löytyy. Tässä: http://www.maptun.com/webshop/shop_info ... tegori=275Kupari kirjoitti:Moi.
Tuli hankittua kesäkuussa -94 900 coupe turbo jolla ajettu 305tkm. Tuli tehtyä huollot kuten vaihdettu kaikki suodattimet, öljyt ja nesteet ja tulpat. Ruoste-estokäsitelty myös. Nyt tuli eteen turbon vaihto. Järkytti
t-25:n hinta 1300e. Löytyisiköhän sille halvempaa saman tehon tuottavaa vaihtoehtoa vaikka pienellä muutostyöllä? Tuli mieleen vain onkohan jollakin kokemusta asiasta. Autossa lastu ja isompi välijäähdytin.
terveisin Ari.
Hinta on noin 875 euroa. Spoolausaika suurin piirtein sama kuin T25:ssa, mutta hieman suurempi tehon tuotto.
Itselläni on ollut tuollainen turbo kiinni kotvasen aikaa ja olen ollut tosi tyytyväinen. Tarkoitus oli saada hetkellisesti vähän enemmän tehoa/vääntöä kuitenkaan uhraamatta spoolausaikaa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Turbo
Menikö ihan heittämällä paikallee ilman muutoksia yms. u know ?Turbo Sensonic kirjoitti:Löytyy. Tässä: http://www.maptun.com/webshop/shop_info ... tegori=275Kupari kirjoitti:Moi.
Tuli hankittua kesäkuussa -94 900 coupe turbo jolla ajettu 305tkm. Tuli tehtyä huollot kuten vaihdettu kaikki suodattimet, öljyt ja nesteet ja tulpat. Ruoste-estokäsitelty myös. Nyt tuli eteen turbon vaihto. Järkytti
t-25:n hinta 1300e. Löytyisiköhän sille halvempaa saman tehon tuottavaa vaihtoehtoa vaikka pienellä muutostyöllä? Tuli mieleen vain onkohan jollakin kokemusta asiasta. Autossa lastu ja isompi välijäähdytin.
terveisin Ari.
Hinta on noin 875 euroa. Spoolausaika suurin piirtein sama kuin T25:ssa, mutta hieman suurempi tehon tuotto.
Itselläni on ollut tuollainen turbo kiinni kotvasen aikaa ja olen ollut tosi tyytyväinen. Tarkoitus oli saada hetkellisesti vähän enemmän tehoa/vääntöä kuitenkaan uhraamatta spoolausaikaa.
Saab 900 2.0t Cab -97
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Turbo
Laiskan miehen vastaus: joo, menee ihan heittämällä paikalleen tekemättä mitään modifikaatioitaHarrimatias kirjoitti:Menikö ihan heittämällä paikallee ilman muutoksia yms. u know ?Turbo Sensonic kirjoitti:Löytyy. Tässä: http://www.maptun.com/webshop/shop_info ... tegori=275
Hinta on noin 875 euroa. Spoolausaika suurin piirtein sama kuin T25:ssa, mutta hieman suurempi tehon tuotto.
Itselläni on ollut tuollainen turbo kiinni kotvasen aikaa ja olen ollut tosi tyytyväinen. Tarkoitus oli saada hetkellisesti vähän enemmän tehoa/vääntöä kuitenkaan uhraamatta spoolausaikaa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
No kaipa se toimii, mutta ei aivan optimaalisesti. Parhainta olisi hommata steg 4:een kuuluvat releet, joka olisi paras kombinaatio käytettäväksi tuon turbon kanssa. Sportkatin vaihtoa racekattiin ei tarvitse stressata, sillä sportkat riittää vielä aivan mainiosti steg 4:n kanssa.juhokare kirjoitti:Toimiiko tuo kyseinen hybriditurbo Maptunin Stage-1 :n kanssa ja ehkä tulevan Forgen intercoolerin kanssa? ...jos muokauttaa softaa tarvittaessa?
P.S. Tuo hybridi on ulkoisilta mitoiltaan vielä orkkisahtimen kokoinen, joten katsastuksessakaan ei tule mitään mahdollisia uteluita (siis ainoastaan vain, jos inssi on jotenkin perillä noista virihommista - useammat eivät ole).
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Turbo
Eli ei meneTurbo Sensonic kirjoitti:Laiskan miehen vastaus: joo, menee ihan heittämällä paikalleen tekemättä mitään modifikaatioitaHarrimatias kirjoitti:Menikö ihan heittämällä paikallee ilman muutoksia yms. u know ?Turbo Sensonic kirjoitti:Löytyy. Tässä: http://www.maptun.com/webshop/shop_info ... tegori=275
Hinta on noin 875 euroa. Spoolausaika suurin piirtein sama kuin T25:ssa, mutta hieman suurempi tehon tuotto.
Itselläni on ollut tuollainen turbo kiinni kotvasen aikaa ja olen ollut tosi tyytyväinen. Tarkoitus oli saada hetkellisesti vähän enemmän tehoa/vääntöä kuitenkaan uhraamatta spoolausaikaa.
Saab 900 2.0t Cab -97
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Turbo
Ihan totta, ahdin on 100% bolt-on kamaa, jos autossa on aikaisemmin ollut T25.Harrimatias kirjoitti:Eli ei meneTurbo Sensonic kirjoitti:Laiskan miehen vastaus: joo, menee ihan heittämällä paikalleen tekemättä mitään modifikaatioitaHarrimatias kirjoitti: Menikö ihan heittämällä paikallee ilman muutoksia yms. u know ?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Joo, olen miettinytkin tuota Stage-4, mutta taitaa olla vielä ehkä liian raaka hinnaltaan ainakin, vaikka pysyisikin käsissä ne tehot.
Jos tuo orkkis turbo kestäisi jonkun kymppitonnin vielä, niin se ajaisi etemmäksi maksuaikaa seuraavan turbon ajatellen. Stage-4:llahan se pelaa ilmeisimmin kaikkein optimaallisimmin, mutta ajattelin, että olisi jo 'valmiina' odottamassa lopullista stage-4:seen nostamista varten.
Jos tuo orkkis turbo kestäisi jonkun kymppitonnin vielä, niin se ajaisi etemmäksi maksuaikaa seuraavan turbon ajatellen. Stage-4:llahan se pelaa ilmeisimmin kaikkein optimaallisimmin, mutta ajattelin, että olisi jo 'valmiina' odottamassa lopullista stage-4:seen nostamista varten.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Ei se tuohon Stage-4:seen jää, jos sinne asti päästy.. Se on niin monella nähty.juhokare kirjoitti: Stage-4:llahan se pelaa ilmeisimmin kaikkein optimaallisimmin, mutta ajattelin, että olisi jo 'valmiina' odottamassa lopullista stage-4:seen nostamista varten.
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Mulla jääHook kirjoitti:Ei se tuohon Stage-4:seen jää, jos sinne asti päästy.. Se on niin monella nähty.juhokare kirjoitti: Stage-4:llahan se pelaa ilmeisimmin kaikkein optimaallisimmin, mutta ajattelin, että olisi jo 'valmiina' odottamassa lopullista stage-4:seen nostamista varten.
Hook
Nimim. "yksi vaihdelaatikkoremppa takana" ihanan kallista
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007