9000 2.0t -97 Lähtökiihtyvyys...Onko sitä??? ....On On.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

saapasi kirjoitti:Kyllä nyt vähän naurattaa... :lol: Meinaan se, että mittasin mankkuvenan resistanssit ja tulos oli 3,2ohm (1-2) ja toisesta ei mitään.. eli toisen käämin täytyy olla poikki! Nooh.. kävin sitten reilulla koeajolla ja sehän pirulainen alko ahtaa aivan normaalisti, ihan ku kaikki toimis 8O Ihan jees, mut miten toi VOI olla mahollista.. :lol: :?: Ja otin kehällä vielä pitemmän rundin et se ois prakannu mut ei kun se vaan toimii. Välillä tietty vetojen välillä tais lämpö tulla vastaan, mutta muuten tuli 1,1-1,3bar joka polkasulla ja käskystä. Ainoo vaan ettei välillä pitäny paineita ku jossain 0,8:ssa, mutta sekin oli hitusen enemmän kuin aikaisempi 0,7:ssä jossa oli stabiili. Se saattoi johtua kyllä hukkaportin tangon puolen kiekan kiristämisestä. Enempää mutsku ei siis liikkunut.

Mutta pitäisikö paineiden pysyä stabiilina jossain tietyssä arvossa polkaisusta punarajalle vai vaikuttaako kierrosalue milloin polkaisee ja mm. se että mulla on automaatti?? Automaatti kun käsittääkseni olisi viriboksissa huomioitu mm. siten, ettei antaisi juuri täysiä paineita joka kierrosalueella, varsinkaan pienillä kierroksilla. Olenko oikeassa??

no eipä se T25 jaksa 1.3 bar punarajalle pitää..eli nousee kolmessa tonnissa siihen ja sitten alkaa laskeen kuin se kuuluisa lehmän häntä. jos
6000+ kierroksilla löytyy vielä 0.8..0.9 niin hyvin toimii.
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Kiitos toi selvens ton turbon koon vaikutuksen. Tietääkö joku sitten mikä paine pitäisi VÄHINTÄÄN olla Stage 1:ssä päällä riippumatta kierrosluvusta?? Se taitaakin olla nyt enää ainoa asia mikä tutkia, toi mankku ku nyt näyttäisi hieman heränneen. Onneksi.

Mutta miten sitten mankku ja hukkis molemmat voi vaikuttaa SAMALLA tavalla paineisiin, että siis molemmat yrittää pitää ne maximissa? Tais tulla oudosti toi kyssäri.. No eri tekniikkaahan ne sinänsä on kun toinen mekaaninen ja toinen sähköinen. Hukkiksen toimintaperiaatteen nyt tajuan jotenkuten, mutta mankusta ei kyllä mitään tietoa. Eikös se juuri ohjaa niitä paineita ja ilman mankkua ei hukkis voi toimia?

Menikö jo ihan dilledong :D
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

saapasi kirjoitti:Kiitos toi selvens ton turbon koon vaikutuksen. Tietääkö joku sitten mikä paine pitäisi VÄHINTÄÄN olla Stage 1:ssä päällä riippumatta kierrosluvusta?? Se taitaakin olla nyt enää ainoa asia mikä tutkia, toi mankku ku nyt näyttäisi hieman heränneen. Onneksi.

Mutta miten sitten mankku ja hukkis molemmat voi vaikuttaa SAMALLA tavalla paineisiin, että siis molemmat yrittää pitää ne maximissa? Tais tulla oudosti toi kyssäri.. No eri tekniikkaahan ne sinänsä on kun toinen mekaaninen ja toinen sähköinen. Hukkiksen toimintaperiaatteen nyt tajuan jotenkuten, mutta mankusta ei kyllä mitään tietoa. Eikös se juuri ohjaa niitä paineita ja ilman mankkua ei hukkis voi toimia?

Menikö jo ihan dilledong :D
hukkiksella säädetään peruspaine sinne 0.4 ja mankku sitten huijaa sitä hukkista päästämällä painetta R letkua pitkin intakeen. Eli hukkis letkussa on esim 0.3bar vaikka imusarjassa ois 1.0. Se mankkuhan on kompuran ja hukkiksen välis. Mankku on tavallaan hukkiksen sähkönen ohjain.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8101
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

saapasi kirjoitti:Kiitos toi selvens ton turbon koon vaikutuksen. Tietääkö joku sitten mikä paine pitäisi VÄHINTÄÄN olla Stage 1:ssä päällä riippumatta kierrosluvusta??
Jos turbo ehjä, niin peruspaineet (n. 0.4bar). Jos magneettiventtiili ja muutkin releet on ojennuksessa, niin tuo T25 puutuu yläkierroksilla erinomaisen selkeästi. Noin 4500+ rpm alkaa olla 1bar kortilla, siitä sitten mennään n. 0,7-0,9:n tietämille rajoittajan (vakiolla n. 6250rpm) puuttuessa peliin. Se, missä staget tuo vakioturbolla eniten hyötyä, on tuo 2000-4500rpm väli. Omassa nykykokoonpanossa tuon kierrosalueen suorituskyky on murhaava, mutta sitten "jää jotain puuttumaan".

Isompaa turpoa joulupukilta odotellessa :roll:
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

V.J.S kirjoitti:Jos turbo ehjä, niin peruspaineet (n. 0.4bar). Jos magneettiventtiili ja muutkin releet on ojennuksessa, niin tuo T25 puutuu yläkierroksilla erinomaisen selkeästi. Noin 4500+ rpm alkaa olla 1bar kortilla, siitä sitten mennään n. 0,7-0,9:n tietämille rajoittajan (vakiolla n. 6250rpm) puuttuessa peliin. Se, missä staget tuo vakioturbolla eniten hyötyä, on tuo 2000-4500rpm väli. Omassa nykykokoonpanossa tuon kierrosalueen suorituskyky on murhaava, mutta sitten "jää jotain puuttumaan".

Isompaa turpoa joulupukilta odotellessa :roll:
Kävin ton koeajamassa ja kyllähän se kovin veto 4500 jälkeen alkaa loppua. Tosin ei ihan seinään, mutta stage 3:lla ero tulee tod näk olemaan suurempi..kuten sinulla.
Mutta toi oli kyllä hyvä tieto että noiden kierrosten jälkeen lukemat pitäisi olla luokkaa 0,7-0,9.
AnttiR kirjoitti:Jos sinulla joskus pysyy ahtopaineet tasaisesti tapissa ja toisinaan sitten ei ,niin vika ei ole mielestäni aktuaattorin jousessa. Viallinen softakin voi aiheuttaa ahtepaineiden epästabiilisuutta,kuten ilman lämpötila ,välittömästi aikaisempien kenkimisien määrä jne. Mielenkiinnolla kuulen ongelmasi ratkaisusta , kuten myös steg kolmosesta. :P
Tosiaan, kyllä puolet matkoista pysyy ja puolet taas ei. Mankku sen täytyy olla, koska kela ottaa näköjään silloin tällöin kontaktia tuoden max paineet.

Tein muuten mankusta hintakierroksen ja lopputulos oli YLLÄTTÄVÄ:

Maptun 290€... PCS 280€... Länsiauto 205,51€ ja siihen sain vielä tinkastua 10% alennuksen, joten HINTA 185€ :!: Kerrankin näinpäin :o Uusin samalla By-Passin ja siihenkin sain 15€ alennuksen = 28,30€ :)


Ongelman ratkaisu on todennäköisesti toi mankku. Se tulee varmaan loppuviikosta. Stage 3 putki on tullut Joutsenoon, huomenna lähtee tulemaan boxeineen mullepäin ja ensi viikon torstaina on Torekissa putkiston vaihto.
Can't Hardly Wait...hrrrssrrr :D
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

..Pakko oli päläyttää tänne kun putki on nyt hyppysissä!! On ihan sairaan hieno (ekaa kertaa näkee ison putken ja melkeen 4" päädyllä)! Olo on kuin pikkulapsella leikkipuistossa :D Ei malttas millään odottaa torstaihin asti! Uus mankkukin tulee varmaan tällä viikolla.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

kysytään nyt tässä samalla kun menee niin läheltä että mitenkäs ahdot ovat aeron mitsulla? mitä se jaksaa rajoittajalla ahtaa/mihin asti jaksaa vetää?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

mikkoimp kirjoitti:kysytään nyt tässä samalla kun menee niin läheltä että mitenkäs ahdot ovat aeron mitsulla? mitä se jaksaa rajoittajalla ahtaa/mihin asti jaksaa vetää?
Tämä kiinnostaa muakin kovasti. Jossain vaiheessa on kuitenkin isomman föönin aika.
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

AnttiR kirjoitti:Mielenkiinnolla kuulen ongelmasi ratkaisusta , kuten myös steg kolmosesta. :P
Ongelma ratkesi! Ruuvasin länsiauton pihassa uuden mankun paikalleen ja puolen tunnin testiajossa paineet nousi joka kerta. Kela oli siis osittain poikki. Uudessa on resistanssit tasan 3 molemmissa. Vielä kuitenkin on jäljellä peruspaineiden korjaus (0,3->), mutta se on myös jo hoidossa -> uusi säädettävä aktuaattori tai sitten vaihtolaite uudella jousella, riippuu nyt Maptunista mulle ihan sama.

Stage 3 asennus huomenna. Putki löytyy fiilistelykuvista 8) Putken toimitus ei juurikaan heittänyt sovitusta ajasta.
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

jatketaan tätä monologiaa.. Nyt on päivä stagella sateessa ajeltu ja hyvin ottaa käskystä 1,5bar. Pysyis korkeella ehkä pidempään ku ois se uus accu, mut hyvin liikkuu ilmanki ja uus/fixattuhan on tulossa.
Soundit on makeet ku käynnistää ja tyhjäkäynnillä asiallinen murina. Aika äänekäs, mut kyl mä (ainaki vielä) tykkään! Sisälle kuuluu kans koko ajan. Hanaa ku laittaa niin ärähtää kyl mageesti, putken pää on hieno.

Putken asennus oli odotettua arvokkaampi = 153€ :? Luulin et ois alle huntilla päässy, mut ompahan nyt kiinni.

Happy happy joy joy 8)
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 9000 2.0t -97 Lähtökiihtyvyys...Onko sitä??? ....On On.

Viesti Kirjoittaja Passi »

piethein2 kirjoitti:Moikka,
Eli auto on 9000 CS 2.0t -97, automaattilaatikolla ja automaattiilmastoinnilla (ACC muistaakseni).(kait tuo t tarkoittaa matalapainemallia).
Käytiin eilen ajamassa samanlaista TURBO-mallina myytyä. Persuuksissa luki sitten 2.0t ja koeajolla naama venähti kun vanha -89 tonnari tarjos paljon ilosemmin nyyttoneita.

Jäi sitten tonnari liikkeeseen tehon puutteen, rikkinäisen perslämppärin, homeisen hanskalokeron ja ääntelevän kompuran vuoksi.

Onko pienthein2 sulla siinä lämpiävät peilit? Sanosin että tänne pohjolaan melkeen pakkovaruste.

T. Pasi
99T-museopeli
piethein2
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ke Elo 09, 2006 10:49

Viesti Kirjoittaja piethein2 »

Onko pienthein2 sulla siinä lämpiävät peilit? Sanosin että tänne pohjolaan melkeen pakkovaruste.
Hyvä kysymys.

Nyt en suoraan osaa sanoa, kun en itse sillä paljon ajele, emännän peli kun on.

En muista kyllä raaputelleenikaan... Toisaalta en muista nähneeni sulamis spottiakaan... Ompas savolainen vastaus.

Pyrin tarkistamaan jossain vaiheessa.

T.Jussi
9000 CS 2.0t -97, Automaatti ja Automaatti ilmastointi ACC
9-5 2.2 TiD -03 Linear Wagon Automaatti
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

piethein2 kirjoitti:
Onko pienthein2 sulla siinä lämpiävät peilit? Sanosin että tänne pohjolaan melkeen pakkovaruste.
Hyvä kysymys.

Nyt en suoraan osaa sanoa, kun en itse sillä paljon ajele, emännän peli kun on.

En muista kyllä raaputelleenikaan... Toisaalta en muista nähneeni sulamis spottiakaan... Ompas savolainen vastaus.

Pyrin tarkistamaan jossain vaiheessa.

T.Jussi

jos siinä ACC on niin on lämpiävät peilitkin. 99% varmuudella.
JoonasN
"Tuplakaasari"
Viestit: 65
Liittynyt: Ke Kesä 15, 2005 19:58
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja JoonasN »

Moro!

Otetaan aiheen vierestä, eli onko tosiaan niin, että Jt 3" putkessa ei turbon jälkeen ole muita kiinnikeitä kuin vasta ensimmäisellä vaimentajalla olevat kumilenkit?
Orkkis downpipehan on kiinni katin kohdalta koneesta tulevalta tuelta.
Olivat jättäneet takapöntön kiinnikkeetkin hitsaamatta niin ajattelin ettei puutu muutakin....
9000 CDE- Exä
Volvo S80 2.9
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

JoonasN kirjoitti:Moro!

Otetaan aiheen vierestä, eli onko tosiaan niin, että Jt 3" putkessa ei turbon jälkeen ole muita kiinnikeitä kuin vasta ensimmäisellä vaimentajalla olevat kumilenkit?
Orkkis downpipehan on kiinni katin kohdalta koneesta tulevalta tuelta.
Olivat jättäneet takapöntön kiinnikkeetkin hitsaamatta niin ajattelin ettei puutu muutakin....
JT DP :n tulee semmonen panta josta se laitetaan orkkiskannakkeista kumikiinnikkeillä. Panta on ennen kattia.
Vastaa Viestiin