Meillä tuli auton mukana sekä että ihan ilman pyytämättä. Nyt kesällä ollaan käytetty niitä nukkamattoja ja kohta laitetaan kumiset sisälle. Ne on muuten ihan aistikkaan, suorastaan luksukkaan (kuten Peter Geitel sanoisi) näköiset ja oloiset ne nukkamatotMarko A kirjoitti:Jahas. Eli täytyy varautua hankkimaan ne kumimatot siis.Bob kirjoitti:Tuskimpa tulee jokasäänmatot ellei niitä vartavasten tilaa, sillä ne maksaa oleellisesti enemmän kuin kumi- tai tekstiilimatot.
SC:n hankinnasta
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Noniiiin. Kyllä se siitä alkaa kuume nousta pikkuhiljaa...vppelt68 kirjoitti:no niin, kävin eilen illalla koeajamassa SC 1,8t:n sentronicilla![]()
kauppoja ei syntynyt (vielä)mutta se ei ollut SC:n vika vaan myyjän
![]()
V-P
Mitkä oli tuntemukset Sentronicista? Itselläkin houkutti aikalailla, mutta silti hankintahinta (2750€) ja hieman kasvava kulutus pidätteli. Eli mielessä oli aluksi Linear mahdollisesti Sentronicilla, mutta kumminkin kallistui Vector M5:lla.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Jokasäänmatot ovat siis yhdistelmä kumi- ja tekstiilimateriaaleista.saab93f kirjoitti:Meillä tuli auton mukana sekä että ihan ilman pyytämättä. Nyt kesällä ollaan käytetty niitä nukkamattoja ja kohta laitetaan kumiset sisälle. Ne on muuten ihan aistikkaan, suorastaan luksukkaan (kuten Peter Geitel sanoisi) näköiset ja oloiset ne nukkamatotMarko A kirjoitti:Jahas. Eli täytyy varautua hankkimaan ne kumimatot siis.Bob kirjoitti:Tuskimpa tulee jokasäänmatot ellei niitä vartavasten tilaa, sillä ne maksaa oleellisesti enemmän kuin kumi- tai tekstiilimatot.
Hinnat menee suurinpiirtein siten, että kumimatot saa 70:llä, tekstiilimatot satasella ja jokasäänmatot maksaa 130€.
Valtion virkamiehen palkoilla täytyy pysytellä näkkileipälinjalla ja unohtaa muut herkut, eli sentronicia olen tyypittänyt vain koska täälläpäin tuntuu kaikki esittelyautot olevan sillä varustettuja!
Harkinnassa on siis M5 linear, ja joku paketti... saas nähdä... toki automaatti olisi mukava, varsinkin kun suuri osa ajosta tulee taajamassa.
Terv. V-P
Harkinnassa on siis M5 linear, ja joku paketti... saas nähdä... toki automaatti olisi mukava, varsinkin kun suuri osa ajosta tulee taajamassa.
Terv. V-P
#2160
toistaiseksi ei Saabia
toistaiseksi ei Saabia
Mutta jos kokeilet Turun Autohallia niin varaudu etteivät tiedä vieläkään Saabeista mitään, niin kuin eivät tienneet kesäkuun lopulla. Syynä tosin saattoi olla, että heillä oli vasta alkanut Saabin edustus. Huvitti, kun heillä oli esittelyautot pihalla ja niihin ei päässyt edes sisälle katsomaan, koska "autot olivat vasta henkilökunnan tutustumista varten."Taisit käydä Metro-autossa, kokeile Turun Autohallia.
Itselleni tuo sanonta tarkoittaisi samaa kuin: "älä tule tänne uudestaan"Koodi: Valitse kaikki
Juu, niin se minullekin tarkoitti, jonka jälkeen menin tuonne aiemmin mainittuun Metro-Auto Turkuun ja kun siellä yritettiin vedättää niin jäi kaupat tekemättä sielläkin.
Ai niin...Turun Autohalli tunnetaan nykyisin nimellä Raision Länsiauto.
Jokohan niiden myyjät ovat riittävästi saaneet hypistellä esittely Saabeja, jotta asiakkaatkin pääsevät niitä sisäpuolelta katsomaan vai pitäisiköhän harjoittaa hyväntekeväisyyttä ja ajaa omalla pihalle, jotta kiinnostuneet saavat sisätiloistakin tuntuman.
Jokohan niiden myyjät ovat riittävästi saaneet hypistellä esittely Saabeja, jotta asiakkaatkin pääsevät niitä sisäpuolelta katsomaan vai pitäisiköhän harjoittaa hyväntekeväisyyttä ja ajaa omalla pihalle, jotta kiinnostuneet saavat sisätiloistakin tuntuman.
Oukkei, samoja oireita kuin tekstin aloittajalla, eli Saab kuume. Kävin koeajamassa 1.8t Vectorin, ja kyllä miellytti. Tehoja on nykyiseen autoon verrattuna (Accord 2.4) niukanlaisesti, mutta alavääntö korjasi tuskaa.
Itse ajattelin 2.0t/2.0T Vectoria tomaatilla ja aika lailla samat kysymykset ovat mielessä kuin muillakin. Seuraavanlaisia havaintoja:
- Vaalea nahka ei ole ainakaan Accossa ollut mikään ongelma. Penkit ovat menneet aika monesta läpi, siitä on 3 v poikani pitänyt huolen. Helppo pitää puhtaana, jos putsaa aina samantien. Punaviiniä ei autossa juodakaan. En tiedä onko Saabin nahka samantasoista.
- En ole löytänyt sport alustallista autoa koeajoon. olisiko jollakin kokemuksia ja vertailua std vs sport?
- Audio oli koeajoautossa Hondaan verrattuna luvattoman onneton. Accossa on 6 + subbari, ja musiikkia kuuntelevana ei kannata kyllä langeta perusaudioon. Navikan puute on vaimolle kaikkein suurin miinus
- Ajettavuus on aivan huippuluokkaa, makea auto. Ulkonäöltäänkin ehkä parhaimman näköinen farkku.
- Hieman esim viiksien, ja joidenkin yksityiskohtien laatu (huono) ihmetytti. Sen kummempia natinoita en huomannut.
Firman autossa on se huono puoli, että sitä saa vaihtaa vain kolmen vuoden välein.
Eli vuoden vaihteessa 
Itse ajattelin 2.0t/2.0T Vectoria tomaatilla ja aika lailla samat kysymykset ovat mielessä kuin muillakin. Seuraavanlaisia havaintoja:
- Vaalea nahka ei ole ainakaan Accossa ollut mikään ongelma. Penkit ovat menneet aika monesta läpi, siitä on 3 v poikani pitänyt huolen. Helppo pitää puhtaana, jos putsaa aina samantien. Punaviiniä ei autossa juodakaan. En tiedä onko Saabin nahka samantasoista.
- En ole löytänyt sport alustallista autoa koeajoon. olisiko jollakin kokemuksia ja vertailua std vs sport?
- Audio oli koeajoautossa Hondaan verrattuna luvattoman onneton. Accossa on 6 + subbari, ja musiikkia kuuntelevana ei kannata kyllä langeta perusaudioon. Navikan puute on vaimolle kaikkein suurin miinus
- Ajettavuus on aivan huippuluokkaa, makea auto. Ulkonäöltäänkin ehkä parhaimman näköinen farkku.
- Hieman esim viiksien, ja joidenkin yksityiskohtien laatu (huono) ihmetytti. Sen kummempia natinoita en huomannut.
Firman autossa on se huono puoli, että sitä saa vaihtaa vain kolmen vuoden välein.
Saab 93 SC 1.8tA Vector Hirsch -07
** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
Mihinkä malliin ja varusteluun sitten ikinä päädyttekin, niin ostakaa se auto MAALATUILLA ovenkahvoilla.
Eihän noista maalatuista kahvoista ole näissä Saabeissa kokemusta vielä juurikaan, mutta ei ne huonommat voi olla kuin nuo mustat!
Mustissa kahvoissahan oli ainakin tiettyyn aikarajaan se haalistumisongelma, mutta niissä taitaa olla myös tämä peileistä ja muista mustista pinnoitetuista osista tuttu pinnoitteen irtoamisongelma ajanmittaan. Omassa autossani on jouduttu jo käyttämään mattamustaa paikkamaalipuikkoa - mahdollisesti ensi keväänä onkin sitten edessä kahvojen vaihto-operaatio - mikäli tuo auto vielä silloin minulla on...
Eihän noista maalatuista kahvoista ole näissä Saabeissa kokemusta vielä juurikaan, mutta ei ne huonommat voi olla kuin nuo mustat!
Mustissa kahvoissahan oli ainakin tiettyyn aikarajaan se haalistumisongelma, mutta niissä taitaa olla myös tämä peileistä ja muista mustista pinnoitetuista osista tuttu pinnoitteen irtoamisongelma ajanmittaan. Omassa autossani on jouduttu jo käyttämään mattamustaa paikkamaalipuikkoa - mahdollisesti ensi keväänä onkin sitten edessä kahvojen vaihto-operaatio - mikäli tuo auto vielä silloin minulla on...
No niin, nyt on molemmat Turun alueen Saab- liikkeet kierretty ja lopputuloksena on monta irvistelevää pirunkuvaa!
Ilmeisesti juuri noita SC:tä pyritään myymään ensisijaisesti merkkiä vaihtaville, sillä omasta ysifemmasta tarjottu hyvitys on aika kaukana siitä, mitä odotin.
Kaikille teille, jotka nyt ajattelevat, että ainahan omaa autoa arvostaa jne. tiedoksi, että muita merkkejä uutena myyvät tuntuvat arvostavan Saabia paljon enemmän kuin nämä kaksi.
Koska EN todellakaan harkitse merkin vaihtoa voin mennä rauhassa kohta nukkumaan ja todeta autokuumeen olevan osaltani toistaiseksi ohi!
Terv. V-P
Ilmeisesti juuri noita SC:tä pyritään myymään ensisijaisesti merkkiä vaihtaville, sillä omasta ysifemmasta tarjottu hyvitys on aika kaukana siitä, mitä odotin.
Kaikille teille, jotka nyt ajattelevat, että ainahan omaa autoa arvostaa jne. tiedoksi, että muita merkkejä uutena myyvät tuntuvat arvostavan Saabia paljon enemmän kuin nämä kaksi.
Koska EN todellakaan harkitse merkin vaihtoa voin mennä rauhassa kohta nukkumaan ja todeta autokuumeen olevan osaltani toistaiseksi ohi!
Terv. V-P
#2160
toistaiseksi ei Saabia
toistaiseksi ei Saabia
Autoa vaihtaessa lähetin sähköpostilla tarjouspyynnön melkeinpä kaikille dealereille. Olin kuvannut oman autoni mahdollisimman tarkasti ja toteamus, että jos tarvetta ilmenee, tullaan näyttämään autoa. Kaikilta, paitsi Jävenpään Mäkelän autolta, tuli suuntaa antava tarjous. Erot olivat suuria, useampia tuhansia euroja. Loppujen lopuksi alunperin huonon tarjouksen antanut Olarin Länsiauto tuli vastaan nostamalla vaihtoauton hyvitystä ja tinkimällä melko hyvin uudenkin auton hinnasta. Kilpailuttaminen kannattaa!vppelt68 kirjoitti:No niin, nyt on molemmat Turun alueen Saab- liikkeet kierretty ja lopputuloksena on monta irvistelevää pirunkuvaa!
Ilmeisesti juuri noita SC:tä pyritään myymään ensisijaisesti merkkiä vaihtaville, sillä omasta ysifemmasta tarjottu hyvitys on aika kaukana siitä, mitä odotin.
Kaikille teille, jotka nyt ajattelevat, että ainahan omaa autoa arvostaa jne. tiedoksi, että muita merkkejä uutena myyvät tuntuvat arvostavan Saabia paljon enemmän kuin nämä kaksi.
Koska EN todellakaan harkitse merkin vaihtoa voin mennä rauhassa kohta nukkumaan ja todeta autokuumeen olevan osaltani toistaiseksi ohi!
Terv. V-P
911 turbo manuaali, Boxster PDK. Saab-historia: from two stroke to turbo