Vaihteistoöljyn vaihto
Vaihteistoöljyn vaihto
Viisaammat kertokaa, kun olen HAKU toiminolla selaillut noita vaihteistoöljyn vaihtojuttuja niin suositellaan, että vaihteisto huuhdeltaisiin ennnen varsinaista vaihtoa miksi? Onko jotain haittoja jos mineraaliöjy sekoittuu uuden 0063 öljyn kanssa?
Re: Vaihteistoöljyn vaihto
Ei ole käytännössä mitään merkitystä huuhteleeko vai ei, ja saa sekoittua mineraaliöljyn kanssa, muutama tippa ei meinaa siellä mitään. Jos loota alkaa takertelemaan kylmänä niin kannattaa vaihtaa öljyt (tai näin minulle sanoi merkkihuollon korjaaja, tietty ei huuhtelusta ole varmaan suoranaista haittaakaan).rocco kirjoitti:Viisaammat kertokaa, kun olen HAKU toiminolla selaillut noita vaihteistoöljyn vaihtojuttuja niin suositellaan, että vaihteisto huuhdeltaisiin ennnen varsinaista vaihtoa miksi? Onko jotain haittoja jos mineraaliöjy sekoittuu uuden 0063 öljyn kanssa?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
No.. Mitä olen jostain lukenut, niin noita sopivasti sekoittamalla, nuo alkaa jotenkin vaahtoutumaan, eikä toimi niinkuin pitää, eli en usko, että ihan huvikseen saabi käskee virallisissa päivitysohjeissaan huuhtelemaan, kun vaihdetaan öljyn koostumusta.
Sinne vaihdelaatikkoon jää poistopropusta poistamalla muutama desi vielä öljyä, jos vaidelaatikko on autossa kiinni, joten ihan muutamasta pisarasta ei ole kyse.
Hook
Sinne vaihdelaatikkoon jää poistopropusta poistamalla muutama desi vielä öljyä, jos vaidelaatikko on autossa kiinni, joten ihan muutamasta pisarasta ei ole kyse.
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Kiitoksia vastauksista,onko mitään muuta keinoa saada nuo pari desiä pois lodjusta kun paikasta jossa vaihtelen öljyä on vähän huono lähteä ajelemaan ja taas tyhjentämään. Voiko sitä esim. imeä pois jollain vehkeellä? Yks homma vielä, ajattelin että jos öljynvaihto auttais pakkivaihteen takkuamiseen se kun pomppii välillä pois päältä ja rusahtelee ikävästi kytkettäess. Mutta pahoin kuitenkin pelkään että kyse on jostain muusta, voisko olla se säätöhomma? Auto on ng900 2,0T -94.
No, ei tuolla tartte lähteä ajelemaan. Riittää, että auton keula pukeilla ja pyöräyttää käyniin ja "ajaa" hetken.. (minuutti riittänee, kunhan renkaat pyörinee kohtuullista vauhtia.. (oliskos joku 40-60km..?) että huuhteluöljylitsa lentelee laatikon seinille ja sotkeentuu jäljelle jääneisiin. tämän jälkeen laskee sopan ulos ja lopulliset öljyt sisään.rocco kirjoitti:Kiitoksia vastauksista,onko mitään muuta keinoa saada nuo pari desiä pois lodjusta kun paikasta jossa vaihtelen öljyä on vähän huono lähteä ajelemaan ja taas tyhjentämään. Voiko sitä esim. imeä pois jollain vehkeellä? Yks homma vielä, ajattelin että jos öljynvaihto auttais pakkivaihteen takkuamiseen se kun pomppii välillä pois päältä ja rusahtelee ikävästi kytkettäess. Mutta pahoin kuitenkin pelkään että kyse on jostain muusta, voisko olla se säätöhomma? Auto on ng900 2,0T -94.
Pitkää matkaa/aikaa tuota ei kannattane tehdä, kun abs:n merkkivalo syttyy jossain kohtaa.. Toisaalta tuo lähtee tietty ajamalla pois. (kun takarenkailta ei tule anturitietoa).
Näin tehtynä laatikossa on enää murto-osa tuota vanhaa öljyä, eli jos laatikkoon jää yhden litra-huuhtelun jälkeen 1dl mixtura-öljyä, jossa on siis 1/10 osa alkuperäistä, niin vanhaa öljyä jää 10ml. Ilman huuhtelua jäisi 100ml = 1 deslilitra.
Suurimman osan tuosta 1-2 desistä saa ulos, kun irroittaa laatikon ja pyörittelee vaikkapa lattialla..

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Hook tuon poiston jo kirjoittelikin.rocco kirjoitti:Kiitoksia vastauksista,onko mitään muuta keinoa saada nuo pari desiä pois lodjusta kun paikasta jossa vaihtelen öljyä on vähän huono lähteä ajelemaan ja taas tyhjentämään. Voiko sitä esim. imeä pois jollain vehkeellä? Yks homma vielä, ajattelin että jos öljynvaihto auttais pakkivaihteen takkuamiseen se kun pomppii välillä pois päältä ja rusahtelee ikävästi kytkettäess. Mutta pahoin kuitenkin pelkään että kyse on jostain muusta, voisko olla se säätöhomma? Auto on ng900 2,0T -94.
Ei vaan taida olla apua öljynvaihdosta tuohon pakkimurheeseen, noissa 1994 ja 1995-mallisissa on tuo ihan yleinen ongelma, eli laatikko auki ja uudet pakin rataspakat siirtäjineen tilalle.
Yksi vaihtoehto olisi tietty koettaa etsiä vähintään vm.1996 laatikko käytettynä.
Tai sitten opettelee pitämään pakkia väkisin päällä peruutettaessa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Minkä säätö? Pakin??
Tuossa laatikossa ei ole mitään muuta säätöä, kun vaihtajan tangon säätö, että "keppi on suorassa vapaalla". mutta poispomppimiseen tuo ei vaikuta, kun laatikko vääntää vaihteen pois silmästä.
Hook
Tuossa laatikossa ei ole mitään muuta säätöä, kun vaihtajan tangon säätö, että "keppi on suorassa vapaalla". mutta poispomppimiseen tuo ei vaikuta, kun laatikko vääntää vaihteen pois silmästä.
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Luin tuon kanssa, kannattaa kokeilla, tosin faijan autoon vaihdettiin merkkihuollossa ensin uudemmanmallinen vaihteensiirrin, ja kun sekään ei tuonut apua niin jouduttiin uusimaan lootan sisäkaluja.rocco kirjoitti:Tota hakutoimintoa käyttämällä löysin sellaisen aiheen (vaihteisto) jossa käsitellään samaa pakin "sorvaamista" viimeinen viesti kertoo että juuri tuossa 94-95 malleissa todettu tätä ongelmaa ja että WIS:stä ohje korjaukseen jollain aluslevy kikkailulla. Vai olenko nyt ihan hakoteillä?
Mutta eipä tuo operaatio kovin vaikealta kuulostanut joten kokeile ihmeessä, ja raportoi autooiko mitään, luulen että monella muullakin on tuollaista vikaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98