Sytytys ongelmaa( Onkohan 8v vai 16v)?
Mun mielestäni piiri saa virran niin kauan kuin lämpöaikakytkin on kytkeytyneenä... täytyy kyllä myöntää että en ole kytkentäkaaviota katsonut, mutta näin ainakin on ollut kahdessa 8v turbossa mitä mulla on ollut (voi olla ranetuksia/vikojakin).
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Niinhän sitä voisi luullaJussi kirjoitti:Mun mielestäni piiri saa virran niin kauan kuin lämpöaikakytkin on kytkeytyneenä... täytyy kyllä myöntää että en ole kytkentäkaaviota katsonut, mutta näin ainakin on ollut kahdessa 8v turbossa mitä mulla on ollut (voi olla ranetuksia/vikojakin).

Tässä kuitenkin toimintaselostus ja skemat muistin virkistämiseksi:
Toimintaseloste

Kytkentäkaavio:

Joo Olinpa ajattelematon "Tyhjäkäynnistyssuutin"mikkoimp kirjoitti:KYLMÄ käynnistys suutin. antaa koko ajan auki ollessaa saman verran löpöä.
niin oletko tarkastanut ettei se suutin vuoda tai ole koko ajan auki sähköllä?
entä ilman putsari?

Noista toiminta selostuksista en saanu mittään selvää ku oon vähä amatööri mutta luulisin että laitoit ne sen takia että kyseessä ei pitäisi olla ainakaan lämpöanturin vika..
Lähinnä noista pitäisi osata ymmärtää, että kylmäkäynnistyssuutin ei ole tarkoitettu antamaan bensaa muulloin kuin starttimoottorin solenoidi vetää. Heti kun moottori käynnistyy, suuttimelta katkeaa sähköt, eli lisäbensan saanti loppuu, ellei suutin nyt jostain syystä vuoda.-saab_85 kirjoitti:Noista toiminta selostuksista en saanu mittään selvää
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Joo.. alkoin tännään suunnitteleen sitä kylmäkäynnistyssuuttimen irrotusta mutta ohjeissa käsketään kytkemään se kaukovaloihin, joten sillä ei voi testata että ruiskuttaako se jatkuvasti. Ossaisko kukkaan kertoa että voiko tuota testata muuten? Eli niin että sen näkisi että suihkuttaako ne käynnistyksen jälkeen?
Ainakin ohjeissa oli aika että kuinka kauan sitä korkeintaan saa pitää päällä sitä suutinta..
Alkaa kyllä jo vähä tuntuun jo ennen purkua ettei se siinä oo se vika
Ainakin ohjeissa oli aika että kuinka kauan sitä korkeintaan saa pitää päällä sitä suutinta..
Alkaa kyllä jo vähä tuntuun jo ennen purkua ettei se siinä oo se vika

onko tuossa muuten vielä startti pakosarjan alla? itsellä oli hiukan samaa vikaa että tuntui joskus käyvän tyhjäkäyntiä aikas rikkaalla ja kerran kasteli tulpat. oli startilta tulevat johdot varistaneet eristeensä ja siellä sitten ottivat pää virta kaapeliin kiinni, vika tuli ilmi kun löi startin herätteen ajossa virtakaapeliin kiinni ja startin päälle, hiukan meinasi kiire tulla että millä startin pysäyttää kun työkaluina oli tunkki ja rengas avain. siinä sitä sitten keskellä helsingin yötä kadulla möyrittiin saabin alla 

-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
olivat samassa nipussa menneet 3 johtoa muuttuneet yhdeksi johdoksi.
se nippu joka lähtee startilta eteen päin, alta pääsee suht helpolla johdot irrottamaan startilta ja sitten nyppäistä nippu ylös konehuoneen puolelta.
suosittelen tarkastamaan, oli aika ikävä vika, ihma kunnei startti hajonnut vaikka varmaan 4-5 min pyöri!
se nippu joka lähtee startilta eteen päin, alta pääsee suht helpolla johdot irrottamaan startilta ja sitten nyppäistä nippu ylös konehuoneen puolelta.
suosittelen tarkastamaan, oli aika ikävä vika, ihma kunnei startti hajonnut vaikka varmaan 4-5 min pyöri!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu