Saab 9-5 2.3t vm-98 murheita
Saab 9-5 2.3t vm-98 murheita
Saabissani on alkanut vuotamaan moottorin apukuskin puolelta öljyä joka valuu vetoakselille ja siitä roiskuu lokasuojiin ja auton alle. Onko kokemuksia moisesta viasta. Toinen vika on kun kytkintä joutuu luistattaa niin siitä kuuluu outo ulina. Onkohan kytkin vetämässä viimeisiä vai onko tämä ominaisuus.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
Saattaa vuotaa kannentiiviste, jos ei ole jälkikiristetty. Irrottamalla moottorin tuen pääsee paremmin näkemään mahdollisen vuotokohdan. Haulla löytyy kiristysohjeet.
Minun saabissa kannen pultit oli tosi löysällä ja öljyvuoto väheni kiristyksen jälkeen.
Minun saabissa kannen pultit oli tosi löysällä ja öljyvuoto väheni kiristyksen jälkeen.
9-5 Aero wagon M -04, 900 Turbo -90, 96 2-t -65.
Vuoto
Näköjään vuoto on nyt loppunut kun asuntovaunua ei ole enään perässä. Ilmeisesti vuotaa vain silloin kun kone joutuu kovemmalle. Voisko huohotus vika tehdä tällaista että välillä sylkäisee öljyä pihalle. Auto menee takuuhuoltoon Autokeskukseen Nissanin huoltoon mistä auto on ostettu.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
Huolto
Vein auton Autokeskukseen mistä olin auton ostanut. Vuodon syyksi löytyi kampiakselin stefa ja kannen tiiviste. Onneksi meni takuuseen. 

Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
Kannentiiviste
Ekalla Huolto kerralla vaihdettiin kampiakselintiiviste ja sanottiin että kannentiivisteen vaihto on niin iso homma että se tehdään toisella kerralla. Ei len vein auton taas nissanille Kannentiivisteen vaihtoon ja tänään sieltä soitettiin ensin että kansi saattaa olla kiero mutta ei ole varma. Isompaa vuotoa ei ollut näkynyt tällä kertaa. Nyt sitten auto on taas minulla ja tiivistettä ei sitten vaihdettu ollenkaan vian epävarmuuden vuoksi. Takuuta on vielä marraskuun puoliväliin asti. Vaadin kyllä takuu huolto myös takuuajan jälkeen jos suurta vuotoa taas esiintyy. Mikä voisi olla äkillisen vuodon syy kun ilman asuntovaunun vetoa vikaa ei havaita.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
Kansi
Huolto ei ollut nissanin maahantuojan huolto vaan joku pienempi paja kun he ei korjaa kuin vain Nissaneita. Niillä on varmaan joku sopimus keskenään. Huoltomies sanoi että Saabissa huohotus toimii moottorin sisäänpäin ja sanoi kokeilleensa huohotuksen öljytikun reiän kautta ja painetta ei tuntunut. Kansi vika olikin vain arvaus jonka vuoksi ei alettu edes tiivistettä vaihtamaan kun vuotoa ei sillä hetkellä havaittu. On kuulemma niin iso homma. Mä taidan viedä sen ensi viikolla auton Saabin maahantuojalle 150tkm huoltoon ja pyydän samalla huotuksen tarkastuksen.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.