og 900 sisävalo palaa jatkuvasti/ VIKA LÖYTYNYT !

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

tUrpoEinari kirjoitti:
kaneali kirjoitti:Terve
Kyllä täällä vielä ollaan.
Toinen asia on nyt tapetilla kun ohjaamo ei oikein tahdo pysyä matalilla
kierroksilla lämpimänä.Syynä tähän on tiedossa:Eli siitä muovisesta yhdyshässäkästä puuttuu kokonaan siellä sisällä alunperin ollut kuula. Lienee jotenkin sulanut pois. Vaihtoehdot lienevät korvata se uudella varaosalla tai vaihtaa vanhemman 16 ventt. letkut jolloin koko laitetta ei tarvita.
Teettipäs kovan työn tuo sisävalon vian selvitys. Ok homma. Ei tuollaista vikaa osaa heti hakeakaan. Mitä tulee tuohon lämmityspulmaan niin omani ratkaisin sillä että poistin ko. hässäkän ja metalliputkesta pienet jatkopalat tilalle. :wink: Kuula oli sieltäkin hävinnyt.
mistä ihmeen kuula hässäkästä te puhutte? siitä joka uudemmissa on lämppärin letkujen välissä? mikä sen tarkoitus on (ollut)?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
tUrpoEinari
"Viggen"
Viestit: 626
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja tUrpoEinari »

mikkoimp kirjoitti: mistä ihmeen kuula hässäkästä te puhutte? siitä joka uudemmissa on lämppärin letkujen välissä? mikä sen tarkoitus on (ollut)?
Siitäpä justiinsa. Sen tarkoitus oli pitää tyhjäkäynnillä kun pysähdytään hetkeksi kovan ajon jälkeen, jäähdytysveden kierron koneessa oikeana, eli varmentaa nesteiden kierron. Ettei esm. höyrylukko estä kiertoa. Noin minä olen sen ymmärtänyt. :roll:
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Miun käsitys on toiste päin, että se laskee moottorin isommilla kierroksilla läpi vettä, jolloin kennon virtaus siis pysyy kutakuinkin vakiona. Silloin, kun tuo venttiili prakaa, niin koppiin ei saa lämpöä. Kyllä paras korjaus siihen on heittää koko palikka mäkeen. Isäukolta meinas usko loppua lämpöhanan kanssa ekalla ajokerralla venttiilin poiston jälkeen. Äimisteli, että ei tää voi olla totta, että lämpöhana pitää laittaa näin pienelle, vaikka pakkasta on reippaasti. Ennen tuon venttiilin hoksaamista ihmeteltiin moneen otteeseen, miksi tuo meidän talouden 900i oli paljon lämpimämpi auto, kuin porukoiden 900S -92. Nyt tilanne on päinvastoin.

ps. odottelen miten lämpöinen tuo 99 cc on talvella. Oli nimittäin puolet kennosta tukossa puun lehtien takia ja se oli silloinkin ennen puhdistusta ihan lämmin kyyti pakkasessa. 8O
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin