Koska oma orkkisboksi tuli aikanaan luovutettua eteenpäin, niin päätin nyt "talven kynnyksellä" ostaa purkuosa-orkkisboksin. Löysin yhden, joka sopii omaan autooni, joten voisi tässä tiedustella, että mihin hintaan olette saaneet ostettua/myytyä noita Trionic 5:n purkuosa-orkkisbokseja?
Saisi edes jotain osviittaa, paljonko tuollaisesta boksista oikeasti kannattaisi maksaa
Edit: unohtui mainita, että ainakaan noita NG900:n Trionic -bokseja ei juurikaan "kasva puissa" Suomen autopurkaamoilla
Viimeksi muokannut Turbo Sensonic, Pe Syys 01, 2006 09:20. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Kotimaassa max. 150e on käypä. Ruottin romiksilla 1000kr-1200kr on vakiotaksa mistä aletaan neuvottelmaan. Joku erikoismallin boksi voi olla pikkasen hinnakkaampi.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
peinu kirjoitti:Kotimaassa max. 150e on käypä. Ruottin romiksilla 1000kr-1200kr on vakiotaksa mistä aletaan neuvottelmaan. Joku erikoismallin boksi voi olla pikkasen hinnakkaampi.
OK. Onko muilla vielä muita hintatietoja? Sen tiedän ainakin, että uusi orkkisboksi maksaa ~400 euroa, joten purkuosasta ei kannata maksaa puolta enempää...
Heillä oli tasan tarkkaan yksi NG900 Turbon ohjausboksi ja se ei kylläkään ole tarkalleen mun auton boksin osanumerolla, mutta käy mun autoon (kiitos "Sepa":n, että sain aikanaan kokeilla). Lähes kaikki boksit olivat menneet (yllätys ), mutta tuo yksi oli jäljellä. Eipä noita näytä löytyvän Autovahinkokeskuksestakaan, eikä http://www.varaosahaku.fi :stä.
Heillä oli tasan tarkkaan yksi NG900 Turbon ohjausboksi ja se ei kylläkään ole tarkalleen mun auton boksin osanumerolla, mutta käy mun autoon (kiitos "Sepa":n, että sain aikanaan kokeilla). Lähes kaikki boksit olivat menneet (yllätys ), mutta tuo yksi oli jäljellä. Eipä noita näytä löytyvän Autovahinkokeskuksestakaan, eikä http://www.varaosahaku.fi :stä.
No paljos makso
Joo AVK:lla ei ollu mun silmään koskaan 900/9-3 trionikkeja. Vapariin vaan.
200 "erkkiä". Ajattelin vain kysellä varmuuden vuoksi, kun ei välttämättä tiedä mitään noiden purkuosaboksien hintatasosta Suomessa. "Peinu" sanoi, että noin 150 euroa, joten ei tuo 200 euroa ole hirveästi pielessä.
Jos pääsisi penkomaan SDCC laareja, niin sieltä voisi tosiaan löytyä halvemmalla, mutta boksin lähettäminen Suomeen maksaisi sen verran, että jos boksi maksaisi SDCC:llä 1200 SEK, niin varmaan mentäisiin aika tasoihin tuon 200 euron kanssa, kun lisättäisiin 1200 SEKin päälle postituskulut Suomeen
200 "erkkiä". Ajattelin vain kysellä varmuuden vuoksi, kun ei välttämättä tiedä mitään noiden purkuosaboksien hintatasosta Suomessa. "Peinu" sanoi, että noin 150 euroa, joten ei tuo 200 euroa ole hirveästi pielessä.
Jos pääsisi penkomaan SDCC laareja, niin sieltä voisi tosiaan löytyä halvemmalla, mutta boksin lähettäminen Suomeen maksaisi sen verran, että jos boksi maksaisi SDCC:llä 1200 SEK, niin varmaan mentäisiin aika tasoihin tuon 200 euron kanssa, kun lisättäisiin 1200 SEKin päälle postituskulut Suomeen
Postikulut on n. 17-22e riippuen tuurista. Postiennakolla voi olla enemmänkin jos lähettäjällä ei ole "kansainvälistä" eurotiliä.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Kävin eilen hakemassa tuon Trionic 5 -boksin Matkahuollosta. Heti ekana kiinnitin huomion siihen, että boksissa oli parissa ruuvissa käytetty ruuvilukitetta. Vaikuttaa siis siltä, että boksi ei välttämättä olekaan orkkisboksi, vaan jonkun virifirman boksi. Auton alkuperäismaa on Belgia, josta se on tuotu kolariautona Suomeen.
Hmm, mitenköhän tuon boksin alkuperän (orkkis vai viri?) voisi selvittää muuten kuin koeajamalla autoa boksi kiinni?
Esim. lukemalla siellä olevan softan ja vertaamalla checksummia tai ajamalla sinne uusimman standardisoftan sisään. Ajamalla rikot pannus jos softa onkin virisetti mallia xyz joka ei vastaa sun autoa.