e0000333 kirjoitti:
Ei ollut B5 ja C5 koodeja taulussa. Täytyy vissiin hommata se uusin huohotin päivitys. Vai tuleeko apu mukana siinä paketissa...
Oletko kokeillut ettei se pieni takaiskuventtiili ole rikki?
Periaatteessa kait saisi tutkittua onko vika turbossa vaiko tukkeutuneessa huohottimessa laittamalla venakopan huohotinlähdöstä ison letkun sojottamaan suoraan maahan koneen taakse (se pieni jossa on takaiskuventtiili tulee olla kiinni) ja testaamalla jatkuuuko pölläyttely käynnistyksien yhteydessä.
Ei ole rikki. ilma virtaa moitteetta ja takaisku toimii napakasti.
Eikös kone vedä ilmaa sit sieltä isosta putkesta....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
e0000333 kirjoitti:
Ei ollut B5 ja C5 koodeja taulussa. Täytyy vissiin hommata se uusin huohotin päivitys. Vai tuleeko apu mukana siinä paketissa...
Oletko kokeillut ettei se pieni takaiskuventtiili ole rikki?
Periaatteessa kait saisi tutkittua onko vika turbossa vaiko tukkeutuneessa huohottimessa laittamalla venakopan huohotinlähdöstä ison letkun sojottamaan suoraan maahan koneen taakse (se pieni jossa on takaiskuventtiili tulee olla kiinni) ja testaamalla jatkuuuko pölläyttely käynnistyksien yhteydessä.
Ei ole rikki. ilma virtaa moitteetta ja takaisku toimii napakasti.
Eikös kone vedä ilmaa sit sieltä isosta putkesta....
Kone puhaltaa ilmaa sieltä venakopan aukosta, ei ime eli voi testata.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero kirjoitti:
Oletko kokeillut ettei se pieni takaiskuventtiili ole rikki?
Periaatteessa kait saisi tutkittua onko vika turbossa vaiko tukkeutuneessa huohottimessa laittamalla venakopan huohotinlähdöstä ison letkun sojottamaan suoraan maahan koneen taakse (se pieni jossa on takaiskuventtiili tulee olla kiinni) ja testaamalla jatkuuuko pölläyttely käynnistyksien yhteydessä.
Ei ole rikki. ilma virtaa moitteetta ja takaisku toimii napakasti.
Eikös kone vedä ilmaa sit sieltä isosta putkesta....
Kone puhaltaa ilmaa sieltä venakopan aukosta, ei ime eli voi testata.
Samaan tilaanhan tuo menee kuin öljykorkistakin. Kyseisessä reijässä ennemmin pieni imu. Ulos ei tule tyhjäkäynnillä mitään. Sinänsä outo saabin koneeksi.... Satkustakin tulee niin ettei lippalakki pysy päässä täyttöputken päällä....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
e0000333 kirjoitti:
Samaan tilaanhan tuo menee kuin öljykorkistakin. Kyseisessä reijässä ennemmin pieni imu. Ulos ei tule tyhjäkäynnillä mitään. Sinänsä outo saabin koneeksi.... Satkustakin tulee niin ettei lippalakki pysy päässä täyttöputken päällä....
Kyllä yläpäästä pitäisi tulla kampikammiopaineet ulos, kokeile ottaa nippa irti ja painaa kaasua, pitäisi tulla ilmaa ja pieni öljysumu jonka pitäisi mennä pönttöön ja sieltä takaisin öljypohjaan, jos huohotinpönttö on tukossa niin öljy kiertää pöntön kautta turbolle.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Imusarjasta tuotu alipaine hoitaa kampipaineet. Korkista ei tule mitään.
Mutta jos tosian nappaa irti sen letkun joka tuo alipainetta venttiilinkoppaan niin sumua pitäsi toki tulla uloskin. Kaikki koneet huohottaa...
Ja eikös ysifemma mene kyykkyyn jos kaasuttaa läpästä käsin. Pistää vissiin polttoainekatkoa tai jotain vastaavaa....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
e0000333 kirjoitti:Imusarjasta tuotu alipaine hoitaa kampipaineet. Korkista ei tule mitään.
Mutta jos tosian nappaa irti sen letkun joka tuo alipainetta venttiilinkoppaan niin sumua pitäsi toki tulla uloskin. Kaikki koneet huohottaa...
Ja eikös ysifemma mene kyykkyyn jos kaasuttaa läpästä käsin. Pistää vissiin polttoainekatkoa tai jotain vastaavaa....
Itsellä hönki ennen koneremonttia ilmaa ulos kierroksilla siitä isosta letkusta, ja öljysumua tietty myös, remontin jälkeen ei tullut kokeiltua.
Ei se pieni letku riitä kampikammion paineita imemään, se lähinnä tehostaa kaasujen poistumista sillä alipaineellaan, ylipaine purkautuu isosta letkusta, ja sen kautta tapahtuvaa ilman poistumista on tehostettu liittämälllä se turbon ilmanottoon.
T7:aa voi kaasutella sieltä konehuoneesta kuten muitakin.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Frostgrey kirjoitti:Kyllä sitä voi ihan vaijeria käsin vetämällä kaasutella Sitä se poljinkin tekee
Niin onkin joo. Potikkahan onkin läpän päässä eikä polkimessa.
WISissä tai jossain varoitettiin käsin liikuttelusta. Mutta en ole enää ihan 100 oliko kyseessä kaasuläppä....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
Sen pienen letkun pitäisi hoitaa huohotuksen siihen saakka kun imusarjassa on alipaine (eli noin suurinpiirtein tyhjäkäynnillä). Kun ahtaminen alkaa ja läppä alkaa aueta, muuttuu imusarja ylipaineiseksi ja takaiskuventtiili sulkeutuu. Samalla turbon imupuolella alipaine kasvaa ja huohotus alkaa toimia öljyloukon kautta.
Läppäkotelon vasemalla puolella päädyssä oleva vipu on se, johonka ei kannata virrat päällä ollessa koskea. Se on suoraan yhteydessä läppään ja aiheuttaa sulun jos sitä räplää....
Ei muutu tyhjäkäynti ainkaan havaittavasti. Tuntuu aika vaarallisen oloiselta jutulta jos niin käy.
mattiruu kirjoitti:Sen pienen letkun pitäisi hoitaa huohotuksen siihen saakka kun imusarjassa on alipaine (eli noin suurinpiirtein tyhjäkäynnillä). Kun ahtaminen alkaa ja läppä alkaa aueta, muuttuu imusarja ylipaineiseksi ja takaiskuventtiili sulkeutuu. Samalla turbon imupuolella alipaine kasvaa ja huohotus alkaa toimia öljyloukon kautta.
Läppäkotelon vasemalla puolella päädyssä oleva vipu on se, johonka ei kannata virrat päällä ollessa koskea. Se on suoraan yhteydessä läppään ja aiheuttaa sulun jos sitä räplää....
Ei muutu tyhjäkäynti ainkaan havaittavasti. Tuntuu aika vaarallisen oloiselta jutulta jos niin käy.
Juuri tuota sullku hommaa muistelin. T7 boksin vaihdon yhteydessä tuli WIS:ssä teksti tästä asiasta vastaan. Samoin kuin kaasu pohjassa starttaaminen aiheuttaa polttoaine sulun. Näppärä keksintö koneen kuivaamiseksi. Tämä sulku luonnollisesti vapautuu kun kaasu päästetään pois. Toisin kuin tuo jos on räpännyt kaasuläpän vipua...
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814