En hoksannu, että se kolarista kertonut hemmo olikin jo eri tyyppi tässä selittämässä autonsa vikoja. Pahoittelen erehdystä. Mie vaihtaisin ehjän taka-akselin, jos moinen haritus tulisi vastaan. Tosin kuluneet laakeritkin voi tehdä pyöräkulmiin kummia. Kannattaisi kokeilla saako renkaasta käänneltyä haritusta auraukselle, eli onko klappia?ari_viitanen kirjoitti:Mitäs tuo panhart tanko ratkaisee sisäreunojen kuluneisuuteen
eihän jäykkä akseli, pyörät siitä ala kulumaan sisäreunat
vain auto rupeaa kulkemaan kuin ajokoira täytyy olla se akseliputkivääntynyt että renkaat kuluu sisä reunasta
etupyöriähän joutuu kääntämään että auto kulkee suoraan
ja kori kulkee vinossa jos taka akseli on vinossa.
takapyörät harittaa
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
aika harvinaisen hajuinen vika ku akseli taipuisi nimenomaan noin päin, jos ei ny sit oo tosiaan joku klappi vaan se selitys.
Meinaan jos nostaa autoa taka- akselista ja saa taipumaan niin pitäisi ulkoreunat alkaa kulumaan, jos ajaa yhden pyörän kunnolla rotvalliin ei molempiin vaikuta samalla tavalla.
Ei oikein tuu tosiaan muuta mieleen kuin peruuttaa kantoon tms, mutta se akselikin on niin syvällä siellä että ei oikein onnistu sekään tolleen symmetrisesti ja yleensä ei molempia fillareita onnistu YHTÄ voimakkaasti kanttariin peruuttaan.
Jos vaan on yksinkertaisesti olleet noi fillarit aiemmin edessä ja siellä auraus harituksella, pantu sit taakse, nyt vasta asiaan kiinnittää huomiota.
Meinaan jos nostaa autoa taka- akselista ja saa taipumaan niin pitäisi ulkoreunat alkaa kulumaan, jos ajaa yhden pyörän kunnolla rotvalliin ei molempiin vaikuta samalla tavalla.
Ei oikein tuu tosiaan muuta mieleen kuin peruuttaa kantoon tms, mutta se akselikin on niin syvällä siellä että ei oikein onnistu sekään tolleen symmetrisesti ja yleensä ei molempia fillareita onnistu YHTÄ voimakkaasti kanttariin peruuttaan.
Jos vaan on yksinkertaisesti olleet noi fillarit aiemmin edessä ja siellä auraus harituksella, pantu sit taakse, nyt vasta asiaan kiinnittää huomiota.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00