En ole huomannut mitään varsinaista moottorista johtuvaa vikaa verrattaessa 2,3 l mainitsemaasi 2,0 l.hunt kirjoitti:Olisi vähän tuoreempaan vaihto edessä mullakin. Ajattelin ensin jotain alle 250000km ajettua ahdettua ng900, mutta jotenkin rupes tuo tonnari kiinnostamaan, kun näyttävät pyörivän samoissa hinnoissa, tai jopa halvempiakin. Olen selaillu kaikenlaisia tyyppivikalistoja hakukoneita käyttäen. On vielä jääny epäselväksi noista moottoreista muutama asia: Miten tuo 2.3t kestää kilometrejä ja minkä vuosimallin myllyissä on tämä "tasapainoketju show" ja mitä se tarkalleen ottaen oikein tarkottaa? Onko 2.0t:ssa samoja, tai vastaavia ongelmia? Yleisesti nuo ahdetutkin koneet kai kestää 300000-400000km? Jos siististi pidetään tietty?
Peruskyssärinä siis: Onko tuo 2.3l pannu yhtä varma kuin tuo ikirautainen 2.0l?
Itellä on 2,3 turbo aj. 320.000 km ja takana on tuo "tasapainoketju show".
Kait tuo show lähinnä tarkoittaa sitä, kun jotkut ottavat nuo tasapainoakselin rattaat pois sitä mukaa kun laukeaa ja toiset vain korjaavat ilmenneen vian alkuperäiskuntoon. En tosin väittele kumpi on parempi vaihtoehto, ottaa pois vai korjata originelliin kuntoon. Lähtökohtana usein on vaan toteamus, ettei niillä rattailla mitään tee koneessa, vaikka tehdas on ne sinne laittanut ??!
Ostohetkellä kantsii pohtia juuri tuota huolto/korjaus kustannuksia verrattuna 900 ng. Tonnari on kalliimpi huoltaa. Tyyliin, jos 900 menee jonkin nokkapellin alla olevan osan vaihtoon tunti, niin 9000 vastaavan osan vaihtoon menee yli puolet enemmän johtuen vain siitä, että tonnaria saa purkaa paljon enemmän, et ko. osan saa vaihdettua se vaikuttaa laskuun.