
Ilmastointi
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
- Paikkakunta: Turku
Ilmastointi
Ilmastointi lakkasi toimimasta. Letku kai ensin vuosi. Sitten alkoi kuulua kierrosten mukaan hurinaa/vinkunaa. Huomasin että se lakkasi kun kytki ilmastoinnin pois tai econ-asentoon. Aikaisemmissa jutuissa on mainittu että kompura voi hajota jos koettaa käyttää tyhjänä. Näinkö käynyt. Siis 92 mallinen ajopeli ja japanilainen kylmäkone asiantuntijoiden mukaan. Mikä eteen. Kiitos neuvoista. 

SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
- Paikkakunta: Turku
No nyt se "leikkas kii" ja remmi katkes. Tossa on vieressä käyty keskutelua että ilmastoinnin voi ohittaa lyhyemmällä moniurahihnalla. Onnistuuko? Nyt siis meni laturit ja ohjaustehostimet päältä eikä voi ajaa.
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
En tunne tonnaria nyt mitenkään hyvin, mutta eikö kaikissa kompuroissa ole hihnapyörässä magneettikytkin, joka kytkee kampuran akselin pyörimään ja muuten hihnapyörä pyörii tyhjää. Kuten talvisin kun ei kylmää tarvi tutottaa lisääPeter Finn kirjoitti:No nyt se "leikkas kii" ja remmi katkes. Tossa on vieressä käyty keskutelua että ilmastoinnin voi ohittaa lyhyemmällä moniurahihnalla. Onnistuuko? Nyt siis meni laturit ja ohjaustehostimet päältä eikä voi ajaa.

-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
- Paikkakunta: Turku
Niinkuin naapuritreadissä tuli todettua, kompura ohitettiin lyhyemmällä kiilahihnalla ja käy nätisti. Voiko noita kompuroita korjata, olin valmistautunut siihen että hankin talven aikana toimivan käytetyn Ruotsista tai Saksasta mielellään ehjien putkien kera. Ei kai siitä ole mitään toiminnallista haittaa että värkki möllöttää yksin mykkänä talven yli.
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71