Bensansuodatin vai paineenvaraaja?
Bensansuodatin vai paineenvaraaja?
Eli tuli käytettyä tuota 92 vuoden 900i 2.1 autoani katsastusasemalla, eikä muuta huomautettavaa ollut, kuin että "bensansuodatin aika pahasti ruostunut" ilmoitti katsastusmies ja osoitteli mötikkää taka-akselin lähistöllä pohjassa.
Sen verran nyt foorumia selannut, että kyseessä siis ilmeisesti onki paineenvaraaja? Kannattaako tuota nyt ruveta vaihtamaan ihan vaan ruosteen takia?
Sen verran nyt foorumia selannut, että kyseessä siis ilmeisesti onki paineenvaraaja? Kannattaako tuota nyt ruveta vaihtamaan ihan vaan ruosteen takia?
..suodatin tosiaan..(16v)
Viimeksi muokannut Tri-Lo, Ti Syys 05, 2006 14:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla oli kyllä '92 mallin 2,1:sessä bensansuodatin tuolla taka-akselin luona, jos en väärin ymmärtänyt. Kun autossa oli n.250 tkm mittarissa eikä ollut tietoa, onko sitä koskaan vaihdettu, hain Motonetista uuden Boschilaisen ja vaihdoin. Jäi vaihdon jälkeen hieman tihkumaan, joten banjoja piti kiristellä jälkikäteen.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Kyseessä on todellakin bensasuodatin, on siinä taka-akselin vieressä.
Ruostuu puhki aikanaan, sen kyllä haistaa. Ei tietysti ole huono idea vaihtaa vähän aikaisemmin...
8-venttiilisessä missä on K-jet, on kyseisellä paikalla painevaraaja ja suodatin konehuoneessa, sähköruiskullisessa ( 16v) ei koko varaajaa olekaan.
-Ville
Ruostuu puhki aikanaan, sen kyllä haistaa. Ei tietysti ole huono idea vaihtaa vähän aikaisemmin...
8-venttiilisessä missä on K-jet, on kyseisellä paikalla painevaraaja ja suodatin konehuoneessa, sähköruiskullisessa ( 16v) ei koko varaajaa olekaan.
-Ville
On muuten 8-venttiilisessä ruiskussa sekä suodatin että varaaja oikealla takana.Baas 009 kirjoitti:Kyseessä on todellakin bensasuodatin, on siinä taka-akselin vieressä.
Ruostuu puhki aikanaan, sen kyllä haistaa. Ei tietysti ole huono idea vaihtaa vähän aikaisemmin...
8-venttiilisessä missä on K-jet, on kyseisellä paikalla painevaraaja ja suodatin konehuoneessa, sähköruiskullisessa ( 16v) ei koko varaajaa olekaan.
-Ville
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
Ei kaikissa.kt kirjoitti:On muuten 8-venttiilisessä ruiskussa sekä suodatin että varaaja oikealla takana.Baas 009 kirjoitti:Kyseessä on todellakin bensasuodatin, on siinä taka-akselin vieressä.
Ruostuu puhki aikanaan, sen kyllä haistaa. Ei tietysti ole huono idea vaihtaa vähän aikaisemmin...
8-venttiilisessä missä on K-jet, on kyseisellä paikalla painevaraaja ja suodatin konehuoneessa, sähköruiskullisessa ( 16v) ei koko varaajaa olekaan.
-Ville
Ihanko totta? Kuinka sen paikka nyt voisi vaihdella?Tri-Lo kirjoitti: Ei kaikissa.
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
89vuosimallissa ilmeisesti vaihtuu paikka pysyvästi. Omassa vm 90 on taka akselin luona. Eli ei riipu moottorista . Isä ukon 89 i16v oli takana myös. Suotimen vaihdon yhteydessä suosittelen ostamaan alkuperäiset tiiviste rinkulat jotka käy sinne vähemmälläkin kiristämisellä (eivät ole alumiiniprikkoja)
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Eikä kupariprikkoja, vaan usit-tiivisteitä, kumihuulet metalliprikan sisäkehällä.900i kirjoitti:(eivät ole alumiiniprikkoja)
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... iviste.jpg
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Riippuu vähän kuinka pitkiä kahvipausseja pidätte jäällä sladittelun välissä.Make^ kirjoitti:Kuinka tarpeellinen se paineenvaraaja on? Tarviiko putkirungossa?
Joku puol tuntii on ehkä pahin ilman. Melkein kokeilisin ilman ensiksi, toimii kohtuullisesti jos systeemissä muuten pysyy paine.
Haulla löytyy enempi juttua.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Mitä maksaa ne tiivisteet Saabilla ja tietääkö kukaan mittoja niin voi ostaa koneliikkeestä duunin kautta "vähän" halvemmalla
Tietääkö kukaan onko materiaalieroa hydrauliikkapuolen vastaaviin.. ?

Tietääkö kukaan onko materiaalieroa hydrauliikkapuolen vastaaviin.. ?
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147