tuli tehtyä remonttia =laturi

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24635
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

tuli tehtyä remonttia =laturi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

eli laturi rupes olemaan ehtoopuolella,eilen illalla töihin ajaessa ku räppäs pitkät päälle kone huoneesta kuului kolinaa ja latausvalo paloi himmeästi. no ei muuta ku uutta tilalle,peace of cake . laturi paikalleen ja auto käyntiin ce palo loisti ku joulukuusi,no pellin alle ihmettelemään että mitäs nyt. kaikki maadotukset putsasin dremelin kaa jo laturi rempan yhteydessä ja tarkempi silmäily paljasti vian=venakopasta alipaine letku irti,pätkä pois ja uudestaan tiukasti paikoilleen sammui myös ce valo. aika älykäs laitos tuo 16 tappinen...

mistä löytyy alatukeen uudet kumiholkit eli laturin jalkaan. paikalliset varaosaliikekkeet möi eii oota ja motonetista ei viitti tilata.
meneekö uudet heittämällä paikoillee?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
PelleP
Matalapaineturbo
Viestit: 160
Liittynyt: Su Maalis 05, 2006 19:32
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja PelleP »

Ostin joskus nuo helat Motonetista: vaikuttivat silloin ihan OK-laatuisilta, mutta olivat väljät jo asennettaessa-> hyöty jotakuinkin nolla. Paremmin onnistuu, kun puserrat väljät helat viilapenkissä ohuiden peltiliuskojen kanssa tiukasti paikoilleen. Syynä on ilmeisesti alumiininen kiinnitystuen korvakko, joka joko syöpyy/kuluu väljäksi, näin luulisin. Minulla on todella tiukasti asennetut helat toimineet pitkään hyvin, laturi pysyy suorassa. Sitä edellinen vastaavanlainen viritys osoittautui liian väljäksi, koska peltiliuskat valuivat käytön myötä siististi pois paikoiltaan laturin kiinnikkeen päälle. Tiukkoja nekin olivat olevinaan, mutta taitaa laturin käyntitärinä kuitenkin olla tuossa kohdin ihan melkoista.
Vihdin Pelle#2851
900i2,1-16 ImolaRed MadeInUki
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24635
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

lol eli motonetin helat unohdan heti tyystiinsä. pitää soittaa kultaakin kalliimpaan liikkeeseen ja ottaa hattu pois päästä ja kysyä nöyränä hintaa.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24635
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

huomen aamulla jatketaan remonttia.takaluukussa uudet etuiskarit ja yläpallot,samalla lähtee nystyrän verran pohjauskumeista pois ja toivottavasti 1 pieni reikä saadan umpeen,samalla massaan ovien alahelmat, pakoputkeen laitan asennusmassaa saumaan tahtoo hönkiä läpi. ++ kaikkea pientä päivän ratoksi.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8118
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

tässä korjaus

Viesti Kirjoittaja mestari »

eli aikoinaan tehtiin seuraavaa,koska kumiholkit oli kuin uudet mutta reikä väljä:
paas kiinnittäen porakoneeseen
- poraa n. 3 mm isommaksi se reikä oliko se joku 18,5mm pora tai joku.
-paas sorvaten holkit reikiin
-holkit asentaen prässillä
-vanhat holkit ineen
-laturit ja osat kiinni
-kestää seuraavat 200tkm.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24635
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: tässä korjaus

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mestari kirjoitti:eli aikoinaan tehtiin seuraavaa,koska kumiholkit oli kuin uudet mutta reikä väljä:
paas kiinnittäen porakoneeseen
- poraa n. 3 mm isommaksi se reikä oliko se joku 18,5mm pora tai joku.
ei oo noin isokokoista terää.
-paas sorvaten holkit reikiin
ei oo sorvia
-holkit asentaen prässillä
ei oo prässiä
-vanhat holkit ineen
siellähän ne
-laturit ja osat kiinni
jup kiristin niska limassa
-kestää seuraavat 200tkm.
ajettu jo 380tkm matka loppuu sitten ku loppuu.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3461
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Kuten jo aikaisemmin tuli esille niin varsinainen vika on siinä alumiinisessa jalassa. Mikäli itse jalka olisi mitoissaan sopisi motonetin uudet kumipuslat hyvin paikoilleen.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24635
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

doddii,auton alla könytty 5h sisältää 2 kahvitaukoa +vi...usti tupakkataukoja. remontti sujui ihan ok,mutta pieneksi ajattelemani reikä olikin lähtölaukaus isommalle palalle peltiä,onneksi oli motonetin korjaupalat,ostettuna toiseen projektiin sai näppärästi muotoillut palat paikoilleen. rengasta tunkatessani ylös unohdin SEN tärkeän apuvälineen asettamisen paikoilleen,mutta nou hätä iskari alapäästä irti niin sai pikkutunkilla tunkattua ylätukivartta ylöspäin että sain katkenneen vasaran pään sinne tungettua=meni helposti. lopputuloksena voin sanoa miksi en ole aikasemmin kokeillut kuinka helppoa on yläpallojen vaihto.
ainoa unohdus oli se että toisesta iskarista unohtui prikka pois. eli pyöräkotelon puoleinen kumin ja suojamuovin välistä.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24635
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kannatti könytä auton alla! laakista leima. nyt lisävaloja asentamaan....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vastaa Viestiin