Teho bensaa pumpusta!
Jos tietää auton välitykset, voi äänenkorkeuden (taajuuden) perusteella tietää auton nopeus kulloisenakin ajan hetkenä.
Tuosta voi alkaa vaikka soveltamaan ja osallistua keskusteluun:
http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=5181
Tuosta voi alkaa vaikka soveltamaan ja osallistua keskusteluun:
http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=5181
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hirsch"
- Viestit: 733
- Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 14:51
- Paikkakunta: Västra Götaland
- Viesti:
-
- "Hirsch"
- Viestit: 964
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
No nyt tuloo itku silmään, ihe pulitin 1,349 ja tuntui halvalta...SledgeHammer kirjoitti:Tänään tankkasin tankin täyteen Liedon Shelliltä tuota 99+:ssaa ja ihan hyvän oloista ainettahan se oli. Hinta oli sama kuin 95:lla eli 1.279€/l ja tuo tarjous on voimassa syyskuun joka tiistai
Tieto lisää tuskaa!
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
No mä oon miettinyt että miksi YsiViis-aseman bensalla tonnari tuntuu kulkevan iloisestiBob kirjoitti:95-asemille polttoaineen näyttää tuovan Shellin säiliöautot, joiden kyljissä lukee komeasti V-Power.

9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
En tiedä oonko väärillä jäljillä , muuta päättelin (kansakoulu käyty 55 vuotta sitten ,ei muuta koulutusta) ,jos auto menee 4 prosenttia kovempaa kuin aiemmin , niin sitä on oltava 4 prosenttia enemmän tehoa.
Jos oon ihan kuutamolla , bniin kerro se toki.Lohtunahan tosin on se , ettei me vanhat kovin kauaa järkeile typeriä tässä ulottuvuudessa.
Joskus Saksan mp -poliisien keskuudessa kulki slogan:auf zwei räder bleibt man jung - sama se taitaa olla ,jos Saabilla ajaa...
Jos oon ihan kuutamolla , bniin kerro se toki.Lohtunahan tosin on se , ettei me vanhat kovin kauaa järkeile typeriä tässä ulottuvuudessa.
Joskus Saksan mp -poliisien keskuudessa kulki slogan:auf zwei räder bleibt man jung - sama se taitaa olla ,jos Saabilla ajaa...
Kyllä sitä tehoa vaaditaan paljon enemmän siihen 4% nopeuden lisäykseen.AnttiR kirjoitti:En tiedä oonko väärillä jäljillä , muuta päättelin (kansakoulu käyty 55 vuotta sitten ,ei muuta koulutusta) ,jos auto menee 4 prosenttia kovempaa kuin aiemmin , niin sitä on oltava 4 prosenttia enemmän tehoa.
Ilmanvastuksella on paljon merkitystä varsinkin suurissa nopeuksissa, koska ilmanvastus kasvaa nopeuden neliössä. Se otetaankin aina huomioon, kun suunnitellaan esimerkiksi lentokoneita, autoja tai ohjuksia.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Kävin juuri Jyväxkylässä eestaasreissun tampereelta V-Powerin voimalla, ja keskikulutus tippui 8.8 litrasta 8.6:teen.
Meno maistui kyllä yhtä tukkoiselta kuin ennenkin johtuen ehkä viimeisiään vetelevästä kasetista.
Nelospuolalla jo tuskanhiki päällä ja välillä kuulutaan kolmen pytyn kerhoon,täytyy fiilistellä sitten ehjällä kassulla
Meno maistui kyllä yhtä tukkoiselta kuin ennenkin johtuen ehkä viimeisiään vetelevästä kasetista.
Nelospuolalla jo tuskanhiki päällä ja välillä kuulutaan kolmen pytyn kerhoon,täytyy fiilistellä sitten ehjällä kassulla

-
- "Hirsch"
- Viestit: 801
- Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 13:14
- Paikkakunta: Lappeenranta
-
- "Hirsch"
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Täällä pohjoisessa ei shellin asemilla myydä tuota ihmebensaa. Kun viimeksi tankkasin tuota Ukin reissulla niin en huomannut mitään eroa 95:een. Tosin tankissa oli vielä noin kolmannes vanhaa menovettä.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Nyt on viikko kurnuteltu taasen tuolla ihme bensalla ja kulutus on 1l enemmän kuin normaalisti (eli nyt 15.4L/100km)
Kyllä sillä joku vaikutus on... Taitaa vaan olla tuo kaasupolkimen ja penkin välissä suurin kulutukseen vaikuttaja tässä tapauksessa
V-M


V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Nuohan on Saabille ihan normaaleita kulutuslukemiaV-M kirjoitti:Nyt on viikko kurnuteltu taasen tuolla ihme bensalla ja kulutus on 1l enemmän kuin normaalisti (eli nyt 15.4L/100km)Kyllä sillä joku vaikutus on... Taitaa vaan olla tuo kaasupolkimen ja penkin välissä suurin kulutukseen vaikuttaja tässä tapauksessa
![]()
V-M

Saab 9-3 TTID Vector 2008
Tulipahan tankattua V-Poweria kun sitä sai 95E:n hinnalla. Jos nyt tän loppukuun ajelis ainakin V-Powerin voimin, niin näkee jotta onko siinä eroa 98E:hen, jota normaalisti tankkailen.
Iittalan Shelliltä vanhaa tietä Hämeenlinnaan, kulutus ajotietokoneen mukaan 6.8L/100km (Cruise, 89km/h). Moottiritielle kun kaasuttelin Tiiriön kohdilta rivakasti, niin kulutuslukema nousi 7.4:ään ja siinä se pysyi kotiin asti. Kattoo nyt todellisen kulutuksen kunhan seuraavan kerran joutuu tankkaamaan. Ahdot kyllä pysyy V-Powerilla tapissa hienosti, mutta niin pysyy toisaalta 98E:llakin. 95E:llä ahdot laskee nopeammin.
Iittalan Shelliltä vanhaa tietä Hämeenlinnaan, kulutus ajotietokoneen mukaan 6.8L/100km (Cruise, 89km/h). Moottiritielle kun kaasuttelin Tiiriön kohdilta rivakasti, niin kulutuslukema nousi 7.4:ään ja siinä se pysyi kotiin asti. Kattoo nyt todellisen kulutuksen kunhan seuraavan kerran joutuu tankkaamaan. Ahdot kyllä pysyy V-Powerilla tapissa hienosti, mutta niin pysyy toisaalta 98E:llakin. 95E:llä ahdot laskee nopeammin.