Värikoodi pulma AUTTAKAA!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Saabinsti
"Hölösuu"

Värikoodi pulma AUTTAKAA!

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Kävin pitkin Varkautta kyselemässä löytyisikö saabiini maalia, että saisin takakaaret maalattua.
No minut neuvottiin Varkauden Koneeseen ja sieltä tietokone löysi 3 eri sävyä satkun maalista (PPG:n) värikartasta.
Satku on siis 153B Cirruswhite, mutta mikä se näistä maaleista on?
vaihtoehdot:

1.On erittäin kermainen...ei voi olla satkuni väri.
2.vähän kermaa... saattaa olla tai sitten ei.(vertasin satkuun, näyttäisi liian kermaisalta, mutta en luota siihen pahvilappuun)
3.vaalein kaikista kolmesta---EI OLLUT VÄRIMALLIA.

Itse veikkaisin tuota vaaleinta kaikista, mutta on niin pirun kallista maalia, niin ei kehtaa väärääkään ostaa :?
Viimeksi muokannut Saabinsti, Ti Syys 05, 2006 21:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

RJK
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja RJK »

Täältä löytyy värimallisivuja

http://saabpics.com:3000/gallery2/v/Dou ... /album154/

Väri 153 on sivulla chips5.

Tietokoneen ruudulta on tietysti vaikea vertailla värejä.

RJK
tuhojuho
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja tuhojuho »

Jos kerran vaikutat Varkauden alueella, tule käväsemään Juksan automaalaamolla Lehtoniemessä, niin kassellaan yhdessä autoosi sopiva väri :wink:

PS: minä voin sitten hommata sinulle maalit sopivalla saabisti hinnalla 8)
Entinen jäsen#2331
Myrkky
luonnevammamouho

Re: Värikoodi pulma AUTTAKAA!

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Saabinsti kirjoitti:...
Just kun arvelin ehdottaa vierailua erään varkautelaisen maalarin luona, hän itse ilmestyikin paikalle.

Mut anyways, alan ammattilainen sävyttää värin kohdalleen tuosta perussävyn koostumuksesta, ihan sen mukaan miten pielessä on ollut edellisen maalarin kaavat tai kuinka maali on haalistunut.. eli vaikkei värikartasta sopivaa löytyisikään, niin vierailu maalaamossa auttaa asiaan.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
tuhojuho
"Viggen"

Re: Värikoodi pulma AUTTAKAA!

Viesti Kirjoittaja tuhojuho »

Myrkky kirjoitti:
Saabinsti kirjoitti:...
Just kun arvelin ehdottaa vierailua erään varkautelaisen maalarin luona, hän itse ilmestyikin paikalle.

Mut anyways, alan ammattilainen sävyttää värin kohdalleen tuosta perussävyn koostumuksesta, ihan sen mukaan miten pielessä on ollut edellisen maalarin kaavat tai kuinka maali on haalistunut.. eli vaikkei värikartasta sopivaa löytyisikään, niin vierailu maalaamossa auttaa asiaan.
Öö... tota noin, en mä tiedä, olenko mä vielä ammattilainen :oops:
Vasta parikymmentä vuotta tullut harjoiteltua, ja silti joka päivä oppii jotain uutta :wink: Ei musta taida tulla koskaan ammattilaista :cry:
Entinen jäsen#2331
Vastaa Viestiin