Penkinlämmittimen kunnon mittaus...
Penkinlämmittimen kunnon mittaus...
Varmaan ollut aiemminkin asiaa mutten haulla onnistu löytämään..
Miten mittaan onko lämmitinelementti kunnossa?
Miten mittaan onko lämmitinelementti kunnossa?
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Penkinlämmittimen kunnon mittaus...
Resistanssi penkin tökkelistä. Jos on ääretön, niin vastuspiuha on poikki.Rafu kirjoitti:Varmaan ollut aiemminkin asiaa mutten haulla onnistu löytämään..
Miten mittaan onko lämmitinelementti kunnossa?
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastuksen korjaus
Korjasin juuri oman perseenlämmittimen, oli kärvähtänyt poikki, tinaamalla päät vastakkain ja menoksi.
Tuossa korjatessa tuli mieleen vaan sellainen, että mahtaakohan vastuslangan resistanssi kasvaa käytön ja ikääntymisen myötä ja siitä aiheutuva tehon hiipuminen. Mikähän se mahtaa olla ohjearvo resistanssille, mittailin kyllä nuo nykyiset arvot korjatessa, mutta kun en laittanut ylös, en niitä enää muista… oliskohan ollut yhteensä n. 2,5 ohmia?
Voikohan vastuslangan korvata vastaavan kaltaisella langalla resistanssin mitoitukset huomioiden, vai aiheuttaako lämpeneminen jotain pulmia?
Tuossa korjatessa tuli mieleen vaan sellainen, että mahtaakohan vastuslangan resistanssi kasvaa käytön ja ikääntymisen myötä ja siitä aiheutuva tehon hiipuminen. Mikähän se mahtaa olla ohjearvo resistanssille, mittailin kyllä nuo nykyiset arvot korjatessa, mutta kun en laittanut ylös, en niitä enää muista… oliskohan ollut yhteensä n. 2,5 ohmia?
Voikohan vastuslangan korvata vastaavan kaltaisella langalla resistanssin mitoitukset huomioiden, vai aiheuttaako lämpeneminen jotain pulmia?
Jospa käyttäisit hakua. Keltavalkoisen ja mustan väliltä pitää löytyä pari-kolme ohmia.Rafu kirjoitti:Muistaako joku mistä navoista mittailen?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 069#224069
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Jospa lukisit muutakin kuin viimeisen viestin...jus kirjoitti:Jospa käyttäisit hakua. Keltavalkoisen ja mustan väliltä pitää löytyä pari-kolme ohmia.Rafu kirjoitti:Muistaako joku mistä navoista mittailen?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 069#224069

Kiitos kumminkin.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 178
- Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
- Paikkakunta: Vantaa
Kaksi kertaa korjattu itse
Molemmilla kerroilla vika oli vasamman reiden alla kulmassa, eri kohdista poikki. 1. kerralla tuoli tupaan ja päällinen pois ja siitä opittuna toisella kerralla vain päällinen pois tuolin etureunasta , kaksi kolmionmallista kiinnikettä tuolin etureunan alta irti ja katkennut vastus sopivalla abiko puristusliittimellä kuntoon ja liitus superlonin sisään. Koko hommaan menee 20 min.
Jos penkinlämmittimessä on vikaa ja osaa kirjoittaa foorumille topicin otsikolla Penkinlämmittimen kunnon mittaus, pitäisi osata kokeilla hakua hakusanalla penkinläm*
Minusta tuo hakusana ei ole kovin vaikeasti keksittävissä.
Muillakin hakusanoilla löytyy, koska aihetta on käsitelty täällä joka syksy useaan otteeseen ja melkein yhtä laajasti kuin vaihteistoöljyjä ja tasapainoketjuja.
Näköjään puuttuu 9000 FAQ:sta linkki.
Luin ensimmäisen viestisi edellisenä päivänä. Jos vastauksia ei ala herua täältä omaan topicciisi, syynä voi olla juuri se, että aihetta on käsitelty jo paljon ja kysyt itsestäänselvyyksiä, kukaan ei jaksanut etsiä tietoa sinulle. Jos joudut kyselemään "eikö kukaan muista", saattaisi sen sijaan olla aiheellista yrittää etsiä itse tietoa lisää.
Minusta tuo hakusana ei ole kovin vaikeasti keksittävissä.
Muillakin hakusanoilla löytyy, koska aihetta on käsitelty täällä joka syksy useaan otteeseen ja melkein yhtä laajasti kuin vaihteistoöljyjä ja tasapainoketjuja.
Näköjään puuttuu 9000 FAQ:sta linkki.
Luin ensimmäisen viestisi edellisenä päivänä. Jos vastauksia ei ala herua täältä omaan topicciisi, syynä voi olla juuri se, että aihetta on käsitelty jo paljon ja kysyt itsestäänselvyyksiä, kukaan ei jaksanut etsiä tietoa sinulle. Jos joudut kyselemään "eikö kukaan muista", saattaisi sen sijaan olla aiheellista yrittää etsiä itse tietoa lisää.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Nonnih, se siitä jänskästä sitten. Eli ei muuta kun minä ja muut noobit opettelemaan sitä HAKU toiminnon käyttöä
Ja onhan se selvää että jossain välissä alkaa nyppimään jos/kun samoja asioita kysellään vähänväliä, varsinkin tuolla neuvomistahdilla mitä jus pitää
. Voimia 
Täh, siis toimiiko 9000 FAQ sivut nyt? Ei mulla ainakaan?

Ja onhan se selvää että jossain välissä alkaa nyppimään jos/kun samoja asioita kysellään vähänväliä, varsinkin tuolla neuvomistahdilla mitä jus pitää


Täh, siis toimiiko 9000 FAQ sivut nyt? Ei mulla ainakaan?
Kirjoitin epähuomiossa väärin, tarkoitin UKT:tä:CDTA kirjoitti:Täh, siis toimiiko 9000 FAQ sivut nyt? Ei mulla ainakaan?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=30470
On kyllä käynyt mielessä joskus, että pitäisi tätä foorumikäyttäjien autojen ongelmien kahlaamista vähentää ja panostaa omien projektien edistämiseen.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
OK näin vähän aattelinkinjus kirjoitti:Kirjoitin epähuomiossa väärin, tarkoitin UKT:tä:
Kyllähän se vaihtelu aina piristää, otat välillä hallittua irtiottoa foorumista (senverran ettei tule vierotusoireitajus kirjoitti:On kyllä käynyt mielessä joskus, että pitäisi tätä foorumikäyttäjien autojen ongelmien kahlaamista vähentää ja panostaa omien projektien edistämiseen.


Itsellä toimii penkinlämmitin apukuskin puolella, kuskilla ei ollenkaan. Kun laittaa kuskin säätöyksikön apukuskinyksikön tilalle apukuskinpenkki lämpiää kokoajan, vaikka on 0-asennossa. Apukuskin yksiköllä ei kuskinpenkki lämpene ollenkaan.
Mittarilla mittailin ja apukuskinliittimestä tulee 2-3 ohmia, ja kuskin liittimestä ei tule mitään. Onko siis tyyppivika eli lanka poikki kuskinpenkistä?
Mittarilla mittailin ja apukuskinliittimestä tulee 2-3 ohmia, ja kuskin liittimestä ei tule mitään. Onko siis tyyppivika eli lanka poikki kuskinpenkistä?
Nahkaverhoilu irti
Saako nahkaverhoilun irti irroittamalla ne kaksi metalliklipsua takaa alta? Itse irrotin ne ja yritin vetää verhoilua irti mutta ei liikahdakaan. Olenko tyhmä ja huono vai vaan tyhmä? Rumuuttani ei tässä yhteydessä tarvitse ottaa esille. Kiitos.
En osaa, olen saabisti
Onko reostaattivika vaikka pelkääjänlämmitin toimii omalla kytkimellä normaalisti?Mimmi kirjoitti:Kuskinpenkin vastus poikki ja reostaattivika pelkääjällä.jani03 kirjoitti:Itsellä toimii penkinlämmitin apukuskin puolella, kuskilla ei ollenkaan. Kun laittaa kuskin säätöyksikön apukuskinyksikön tilalle apukuskinpenkki lämpiää kokoajan, vaikka on 0-asennossa. Apukuskin yksiköllä ei kuskinpenkki lämpene ollenkaan.
Mittarilla mittailin ja apukuskinliittimestä tulee 2-3 ohmia, ja kuskin liittimestä ei tule mitään. Onko siis tyyppivika eli lanka poikki kuskinpenkistä?