Ässän vikoihin selvitystä ja neuvoja.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Penanen
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ke Marras 23, 2005 18:27
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Penanen »

Eihän ehjään moottoriin nesteenvaihdossa jää kuin parin pierun verran ilmaa. Termostaatin ollessa auki , nekin tulevat parissa minuutissa ulos ilmatessa. Ilmaamisessa pitää olla tarkkana, ettei neste lopu paisarista. Saabi vaatii reilusti kierroksia, et vesi kiertää kunnolla. Työtahdin aikana sylinterissä on kova paine, tuottaahan yksi pytty 25 heppaa, vähintään. Jos pahvi vuotaa vesitilaan, ei paisarin korkki sitä pitele vaan ilma syrjäyttää veden. Ei se ilma sieltä lopu, jos vikaa ei korjata.
-86 900 turbo ic 8v -86 Crescent 3v Mi
rille
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: To Heinä 07, 2005 15:36
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja rille »

juuno ajattelin vaan että jos selviäis täältä neuvoa kysymällä ettei tulis turhaa purettua.. mutta nyt meen ilmaileen sitä.
rille
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: To Heinä 07, 2005 15:36
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja rille »

nyt ku sitä siinä ilmailin ja annoin kierroksia kunnolla niin se teki sillei että ku n päästi kaasun pois niin paisarista tulvi aina reilusti yli.
Penanen
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ke Marras 23, 2005 18:27
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Penanen »

Aukeekohan termostaatti ollenkaan? Ei se ilmaannu termari kiinni, samaan viittaa ylitulviminen. Lämpeneekö ylävesiletku/ syyläri tai käynnistyykö flekti.
-86 900 turbo ic 8v -86 Crescent 3v Mi
rille
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: To Heinä 07, 2005 15:36
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja rille »

kyllä lämpee ja flektikin käynnistyy.
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ah79 »

Tsekkaa nyt ne sytytystulpat, ne voivat kertoa tilanteesta aika paljon.
#1970
Vastaa Viestiin