190HP:n ECU:n asennus 150HP:hen

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Sabaman
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 09:22
Paikkakunta: Hämeenlinna

190HP:n ECU:n asennus 150HP:hen

Viesti Kirjoittaja Sabaman »

Nyt se päivä on koittanut kun tuossa pöydällä pyörii Saabin oma 190HP ECU. :lol:
Onko se Techittäminen pakollista vai saako se boxi kaikki tarvitsemansa tiedot auton muilta yksiköiltä?
Mersu kuulemma osaa ladata tiedot itse.

Polttelee niin pirusti saada se kiinni heti, eikä vasta 3 viikon päästä jolloin on aika varattu.
Täällähän on siitä jotain kirjoiteltu, että joillain on uusi boxi toiminut heti, ilman ohjelmointia (kyseessä ollut kyllä eri boxi).

-00 2,0t aut.
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Vaatii Techin nokassa käymisen. Joka tapauksessa boksi pitää ohjelmoida autoon ja ehkä myös ajonesto.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: 190HP:n ECU:n asennus 150HP:hen

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Sabaman kirjoitti:Nyt se päivä on koittanut kun tuossa pöydällä pyörii Saabin oma 190HP ECU. :lol:
Onko se Techittäminen pakollista vai saako se boxi kaikki tarvitsemansa tiedot auton muilta yksiköiltä?
Mersu kuulemma osaa ladata tiedot itse.

Polttelee niin pirusti saada se kiinni heti, eikä vasta 3 viikon päästä jolloin on aika varattu.
Täällähän on siitä jotain kirjoiteltu, että joillain on uusi boxi toiminut heti, ilman ohjelmointia (kyseessä ollut kyllä eri boxi).

-00 2,0t aut.
Tehoa ei ole koskaan likaa :)

En tiedä paljoko maksoit päivityksestä, mutta esim. BSR:ltä olisi saannut sellaisen mallin, jonka voi itse asentaa / poistaa ilman ruuvariin koskemista. BSR imuroi vanhan softan talteen ja lataa uuden tilalle.
Viimeksi muokannut eklunto1, Pe Syys 08, 2006 21:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Sabaman
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 09:22
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sabaman »

110€ tuosta joutui "köyhtymään" :) + Techitys päälle.
Tiedän juu ton BRS:n loodan.
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
Jycä
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: To Helmi 23, 2006 14:31
Paikkakunta: Kylmäkoski

Viesti Kirjoittaja Jycä »

Vähän asian vierestä, mutta itse viriä pähkäillessä tuli ilmi, ettei näissä 98-00 vuosimalleissa olisi automaateille Saabin omaa viriä saatavilla. Tiedä sitten miksi. Uudemmissa sama boksi kyllä on saatavilla sekä manuaaliin että automaattiin. Voisko johtua tosta vanhemmasta nelilovisesta, etteikö se muka kestäisi sitä vääntöä tms.... Toivottavasti ei aiheuta sulla mitään negatiivista ylläriä.

Lopulta päädyin MapTuniin... :D
#2176
9-5 Aero BP XWD -11, 9-3 cabriolet 2.0T A -98, 9-5 2.3T -07, 9-5 3.0V6t Griffin -01
Sabaman
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 09:22
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sabaman »

Merkki butiikki sanoo, että boxille kerrotaan kaikki tiedot (vaihteisto, jarrut, suuttimet, yms.)

Itse odotan kalpeena sitä, että muuten toimisi, mutta suuttimet pitää vaihtaa isompiin.
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
hagi
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Pe Touko 14, 2004 13:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hagi »

Mistäs tällaisen Saabin oman viripalikan olemassaolon voisi jotenkin verifioida? Jos kyseessä on fyysinen palikka niin pääseekö sen jostakin näkemään ja miten tarkistus tehdään?

Autossani on ilmeisesti 185 hv viriboksi, näin ainakin osanumero huoltohistoriasta antaa ymmärtää, mutta mistä varmistun ettei edellinen omistaja ole napannut viriä pois vaikka myydäkseen? En edes tiennyt koko viriboksin olemassaolosta ennen kuin näin tuon huoltohistorian, ihmettelin vain miksi rekisteriotteessa lukee 136 kW ja oletin tätä virheeksi.

Auto tuntuu hieman laiskemmalta verrattuna edelliseen jossa sama nimellisteho, ei ehkä kuitenkaan äärimmäisen laiskalta. :lol: Eli saattaisi siellä konepellin alla ollakin enemmän kuin 150 kaakkia.

Sinänsä tietty iloinen yllätys jos auto onkin vähän piristetty, ja jopa katsastettu uusille tehoille.

-h
-Kolme entistä Saabia, nyt japanilaista
Vastaa Viestiin