Sytytys ongelmaa( Onkohan 8v vai 16v)?
Katon nytten lauantaina taas sinne konehuoneeseen ja katon ne piuhat..
Tännään Saabi yritti taas jättää tielle. En tiedä oliko sattumaa että se tapahtui heti sen jälkeen kun painoin tööttiä, Kone alkoi pätkimään ja yritti jätttää tielle mutta laitoin kytkimen pohjaan ja painoin kaasua niin se alko pikku hiljaa käymään paremmin..
Kun painoin kytkintä kone kävi hyvin mutta kun päästin kytkimen niin se pätki...
Epäilen, että kun painoin tööttiä, niin meni tulpilta sähköt poikki ja yksi tulppa kastui niin ettei se ennään antanu kipinää. ja sitten se ois alkanui pikku hijaa kuivamaan ja antaan kipinän?
Ossaisko joku kertoa onko tuo mahdollista ja jos on niin missä vika?
Tännään Saabi yritti taas jättää tielle. En tiedä oliko sattumaa että se tapahtui heti sen jälkeen kun painoin tööttiä, Kone alkoi pätkimään ja yritti jätttää tielle mutta laitoin kytkimen pohjaan ja painoin kaasua niin se alko pikku hiljaa käymään paremmin..
Kun painoin kytkintä kone kävi hyvin mutta kun päästin kytkimen niin se pätki...
Epäilen, että kun painoin tööttiä, niin meni tulpilta sähköt poikki ja yksi tulppa kastui niin ettei se ennään antanu kipinää. ja sitten se ois alkanui pikku hijaa kuivamaan ja antaan kipinän?
Ossaisko joku kertoa onko tuo mahdollista ja jos on niin missä vika?
En itte asiassa oo vielä oikeen uskaltanu tutkiskella ku en oikeen tiiä mistä alottais.. Huomenna tai ylihuomenna yritän päästä tutkimaan.. Aukasin tännään jo konepellin, muttei siittä tullu mittään.. Luulen kuiteski löytäneeni startin ja johdot näytti ihan hyvältä..
Minkälainen se maadotus ongelma ois.. Tai kannattaiskiko sitä mistä alkaa tutkimaan.. Ei haittaa vaikka annat vinkkejä että miten niitä tarkastaa ku en oo mikkään mekkaanikko.. Kyllä mää kuiteski sen verran maadotuksesta tiiän että se on se mitä pitkin sähkö mennee niinku takas...
Minkälainen se maadotus ongelma ois.. Tai kannattaiskiko sitä mistä alkaa tutkimaan.. Ei haittaa vaikka annat vinkkejä että miten niitä tarkastaa ku en oo mikkään mekkaanikko.. Kyllä mää kuiteski sen verran maadotuksesta tiiän että se on se mitä pitkin sähkö mennee niinku takas...

ekana kannattaa irrottaa se johto joka menee akulta siihen syylärin viereen ja puhdistaa liittimet ja maadoitus piste rungosta kunnolla!
yleis sääntönä maatto vioille voi piää että jossain tapahtuu jotain erikoista kun jotain sähkölaitetta käyttää.. väliin ovat mitä erikoisempia nuo viat ja kiertää sähkö vaikka mistä! ja tietysti kannattaa kaikkia muitakin maatto kohtia putsailla rungosta ja moottorista mihin näkyy mustia johto nippuja tulevan!
oliko startti muuten imu vai pakosarjan alla? kun se jossain tuossa vaihtuu niin en ole varma... jos pakosarjan alla niin johtoja ei nää muuten kuin ne irrottamalla sieltä ja leikkaamalla se sukka halki.
yleis sääntönä maatto vioille voi piää että jossain tapahtuu jotain erikoista kun jotain sähkölaitetta käyttää.. väliin ovat mitä erikoisempia nuo viat ja kiertää sähkö vaikka mistä! ja tietysti kannattaa kaikkia muitakin maatto kohtia putsailla rungosta ja moottorista mihin näkyy mustia johto nippuja tulevan!
oliko startti muuten imu vai pakosarjan alla? kun se jossain tuossa vaihtuu niin en ole varma... jos pakosarjan alla niin johtoja ei nää muuten kuin ne irrottamalla sieltä ja leikkaamalla se sukka halki.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Mun tietämys ja taidot jää siihen, että laitan wd40:stä niihin kohtiin missä maadotus menee runkoon.. Muuta en siihen liittyen osaa tehdä ilman apua...
Löysin piuhan mikä menee moottoriin ja luultavasti sen kautta maadottaa koko auton lähti akusta, sitten löysin semmosen mikä lähtee rungosta ja se mennee semmoseen hirveään johto kassaan josta mennee johtoja tööttiin ja sulakerasialle.. Laitoin niihin sitä wd40... se moottorissa kiinni oleva johto/liitin (tuli akulta), oli aika ruosteessa...
Löysin piuhan mikä menee moottoriin ja luultavasti sen kautta maadottaa koko auton lähti akusta, sitten löysin semmosen mikä lähtee rungosta ja se mennee semmoseen hirveään johto kassaan josta mennee johtoja tööttiin ja sulakerasialle.. Laitoin niihin sitä wd40... se moottorissa kiinni oleva johto/liitin (tuli akulta), oli aika ruosteessa...
Puhistin siittä syylärin alapuolella sivussa, olevan johtonipun liittimet, ja sitten sen mikä meni moottoriin.... Ne tais olla antureitten piuhoja se johtonippu, ku käytin virtoja päällä kokeillakseni tööttiä että oliko siinä töötin maadotusta ja ei ollu siinä nipussa sitä..
Niin siinä moottoriin menevässä piuhassa oli ihan hyvä kuntosen näkönen se liitin, mutta sitten siinä johto kasassa oli monta huonoa valkoiseksi hapettunutta liitintä..
Testasin sitä äsken.. Käynnisty hyvin.. Tyhjä käynti 1,5 tonnissa
Kuullu epämääräisiä ääniä ku painoi kaasua alhaisilla kierroksilla, jätti iskuja välliin vissiin? Sitten kun paino lisää kaasua niin kävi hyvin ja laski niin alhaisilla kierroksilla taas jätti iskuja väliin. Kuulosti ihan tukehtumiselta...
Oisinko mää laittanu kylmä käynnistys suutimen anturin huonosti paikalleen niin se suihkuttai koko ajan ja kastelis tulpan? onko mahollista?
Niin siinä moottoriin menevässä piuhassa oli ihan hyvä kuntosen näkönen se liitin, mutta sitten siinä johto kasassa oli monta huonoa valkoiseksi hapettunutta liitintä..
Testasin sitä äsken.. Käynnisty hyvin.. Tyhjä käynti 1,5 tonnissa

Oisinko mää laittanu kylmä käynnistys suutimen anturin huonosti paikalleen niin se suihkuttai koko ajan ja kastelis tulpan? onko mahollista?
Joo se korkea tyhjäkäynti johtuu sen kaasun jousen löysyydestä, se ei vedä sitä kaasua kokonaan pois.... Sitten tänään tuli tehtyä 50 kilsan lenkki Saabilla... Käynnistyksessä ei korkeaa tyhjäkäyntiä, kaasua painaessa edelleen jätti alhaisilla kierroksilla iskuja väliin..
Sitten tielle, auto lopetti heti tielle päästyään pätkimisen. Lähes koko matka ilman yhtään pätkäsyä.. Sitten ku oltiin takasi ja pysähyttiin korkea tyhjäkäynti oli taas(johtuen lämpölaajenemisesta?)..
Kyllä tuo tuntuu toimivan, kuhan laittais sitä vaikkapa sitä WD40 sinne jouseen niin se jaksais vettää paremmin sen kaasun takas
.. Niin se kylmälläki konneella tuon ajomatkan jälkeen lopetti sen pätkimisen..
Kiitos kaikille jotka auttoivat. Laitan sitten uutta viestiä ku tullee uusia vikoja
... Nyt kelpaa taas Satkulla ajaa 
Sitten tielle, auto lopetti heti tielle päästyään pätkimisen. Lähes koko matka ilman yhtään pätkäsyä.. Sitten ku oltiin takasi ja pysähyttiin korkea tyhjäkäynti oli taas(johtuen lämpölaajenemisesta?)..
Kyllä tuo tuntuu toimivan, kuhan laittais sitä vaikkapa sitä WD40 sinne jouseen niin se jaksais vettää paremmin sen kaasun takas

Kiitos kaikille jotka auttoivat. Laitan sitten uutta viestiä ku tullee uusia vikoja

