P.S. Polttoainesuodatin on ainakin minun autossani tuo suurempi (0,6 l, halkaisija 80 mm).
Itse olen törmännyt sekä satkussa että tonnarissa tuohon että kiekkamittarin oireilu on liittynyt vialliseen pääteasteeseen. Esim. siten että kiekkamittari "kuolee" 3500 rpm:n jälkeen ja putoaa alas. Joskus tonnari teki taas niin, että ensin mittari alkoi väpättää ja hetken kuluttua auto sammui. Saattoi kyllä käynnistyä kohta uudelleen. Joskus satkussa taas ei ole ollut muuta vikaa kuin että kiekkamittari ei ole toiminut ollenkaan. Ja taas syy viallisessa pääteasteessa.Mertmi kirjoitti:Sellaisenkin pääteastevian olen kuullut tulleen, että kierroslukumittari ei toimi isoilla kierroksilla.
No niin, maltoinpas minäkin mieleni, enkä heti tehnyt ongelmistani uutta topicia.anttipa kirjoitti:Itse olen törmännyt sekä satkussa että tonnarissa tuohon että kiekkamittarin oireilu on liittynyt vialliseen pääteasteeseen. Esim. siten että kiekkamittari "kuolee" 3500 rpm:n jälkeen ja putoaa alas. Joskus tonnari teki taas niin, että ensin mittari alkoi väpättää ja hetken kuluttua auto sammui. Saattoi kyllä käynnistyä kohta uudelleen. Joskus satkussa taas ei ole ollut muuta vikaa kuin että kiekkamittari ei ole toiminut ollenkaan. Ja taas syy viallisessa pääteasteessa.Mertmi kirjoitti:Sellaisenkin pääteastevian olen kuullut tulleen, että kierroslukumittari ei toimi isoilla kierroksilla.
Tunnin roikassa pidon jälkeen lähti moitteetta käymään, mutta alkoi hyytymään parin minuutin tyhjäkäynnin jälkeen. Vaihdoin tuon ohjainyksikön ja kävi taasen hyvin. En käynyt testilenkillä, sen aika on myöhemmin tänään.jariha kirjoitti:Nyt se on roikassa (ulkona -5 astetta) ja käyn kohta yrittämässä, mitä se lämpimänä sanoo. Alipaineletkut ajattelin tarkistaa ja tulpat, pyrijän ja kannen voisin vaihtaa (kunhan pääsen kauppaan). Mutta täältä sain idean vaihtaa sytytyksen ohjainyksikön, sillä sellainen tuli mukana ja pitäisi olla uudehko, ihan tällaista varten hankittu.
laitetaan vaikka tämän ketjun jatkoksi taas tuoretta käyttökokemusta. että laakista meni tämäkin ohjausyksikkö.Business kirjoitti:Jep - sytytyksen ohjausyksikkö puutuu yleensä laakista. Uskottava se kuitenkin on, että vähittäinenkin hyytyminen on mahdollista. Aina sitä oppii uutta.