Eiköhän se 3d-ysikolmoseenkin jotenkin sovi turvaistuin
OG vai NG9-3?
Re: OG vai NG9-3?
MInkäslainen kaukalo sulla on? Miten remmi riittää? Mulla on Römer baby safe plus. Asentaessa pitää kaukaloa kallistaa aika lailla vauvan nenän suuntaan, että saa vyön taakse. Asennuksen jälkeen voi kaukalon sitten vängätä oikeaaseen asentoon. Saa siinä vauva samalla pikkasen ryttyytystä.Poy kirjoitti:Ei tarvitse olla. Olen kokeillut ainakin omalla penkki asetuksilla (172cm), niin se kaukalo tuli niiden kahden penkin väliin. Samalla kertaa kokeilin laittaa kaukalon apukuskin penkin taakse, niin silloin olis pitänyt siirtää penkkiä eteenpäin (eli ei sekään penkki ollut ennestää kovin edessä). Lisäksi tuo taitaa olla turvallisin paikka lapselle kolaritilanteessa.peinu kirjoitti: No sillon pitää molempien etupenkkien olla etuasennossa?
Huoimio väri. Sopii parhaiten tumman harmaaseen nahkasisustaan

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: OG vai NG9-3?
Mulla on joku vanhempi (käytetty) malli maxi cosi kaukalosta, mutta aika pitkälti samanlainen kuin saman merkkiset uudetkin kaukalot. Olen muutaman kerran vasta tota sovittanut autoon, kun vauva ei ole vielä ehtinyt tulla maailmaanpeinu kirjoitti: MInkäslainen kaukalo sulla on? Miten remmi riittää? Mulla on Römer baby safe plus. Asentaessa pitää kaukaloa kallistaa aika lailla vauvan nenän suuntaan, että saa vyön taakse. Asennuksen jälkeen voi kaukalon sitten vängätä oikeaaseen asentoon. Saa siinä vauva samalla pikkasen ryttyytystä.
Nuo muutamat sovitus kerrat olivat myös sellaista vänkäämistä. Pitää vaan se oikea tekniikka oppia, niin menee helposti.
Voin illemmalla sovittaa uudestaan ja laittaa vaikka jotain kuvaa kaukalosta.
Noi on ihan selvät aeron penkitpeinu kirjoitti: Huoimio väri. Sopii parhaiten tumman harmaaseen nahkasisustaanVai pitäiskö tuokin verhoilla nahalla?
![]()
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
						Re: OG vai NG9-3?
heh, se onkin "mukava" sitten ekaa kertaa live-tilanteessa tehdä tuo kun vauva retkottaa miten sattuu. Auto on kauheen kuuma kun on seissyt auroingon paisteessa. Hiki valuu ja mamma kauhiselle ja paasaa vieressä ja haukkuu saapin paskaksi autoksi.Poy kirjoitti: Olen muutaman kerran vasta tota sovittanut autoon, kun vauva ei ole vielä ehtinyt tulla maailmaan
Nuo muutamat sovitus kerrat olivat myös sellaista vänkäämistä. Pitää vaan se oikea tekniikka oppia, niin menee helposti.
Ai mistä tiedän?
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: OG vai NG9-3?
Jos te kaksi ootte pitkähköjä ihmisiä ja meinaatte tehdä vaikka kersan tai pari, niin veikkaan että NG9-3 alkaa ahdistamaan sen viiden vuoden aikana sisätilojensa osalta. Se on nimittäin pieni auto.tsaarela kirjoitti:Kumpaa sukupolvea suosittelette? Toiveissa olisi pitää autoa viitisen vuotta/~100 tkm, ehkä pitempäänkin, jos yhteiselo sujuu. Saab hommattaisiin myös sitä silmälläpitäen, että perheen pääluku mahdollisesti jossain vaiheessa kasvaa nykyisestä kahdesta.
- 
				Psychocowboy
 - "Hölösuu"
 - Viestit: 2937
 - Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
 - Paikkakunta: H:ki - J:kylä
 
Re: OG vai NG9-3?
Tuohon olisi hauska lukea perusteluja. Nimimerkillä 195cmkarg kirjoitti:
Jos te kaksi ootte pitkähköjä ihmisiä ja meinaatte tehdä vaikka kersan tai pari, niin veikkaan että NG9-3 alkaa ahdistamaan sen viiden vuoden aikana sisätilojensa osalta. Se on nimittäin pieni auto.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
						#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Re: OG vai NG9-3?
Kyseessä olikin veikkaus ja toisaalta perusteluja ei ole kuin sen verran, mitä ite olen kokeillut eri Saabeja. Itelläni on mittaa 187cm ja vaimolla jotain 170cm ja tällä hetkellä skidit on vähän vaille 4v ja vähän vaille 2v.Psychocowboy kirjoitti:Tuohon olisi hauska lukea perusteluja. Nimimerkillä 195cmkarg kirjoitti:
Jos te kaksi ootte pitkähköjä ihmisiä ja meinaatte tehdä vaikka kersan tai pari, niin veikkaan että NG9-3 alkaa ahdistamaan sen viiden vuoden aikana sisätilojensa osalta. Se on nimittäin pieni auto.. Ainakaan faijan 9-5 ei ollut kuin leveyttä reilusti lisää, ei korkeutta, jota yleensä kaipailen.
9000/9-5:ssä mahdun itteni taakse istumaan ns. "mukavasti", NG900:ssa/OG9-3:ssa juuri ja juuri, NG9-3:ssa vain jalat leveässä haara-asennossa eli erittäin epämukavasti. Eipä tällä mitään väliä olekaan silloin, kun ajelen itekseni. Siinä vaiheessa kun mukaan pitää pakata myös perhe eli vaimo+kersat, matkustamon pituus (ei korkeus) alkaa ratkaisemaan. Toista se oli ehkä vielä 80-luvulla, mutta nykyään on pakko pitää pienet kersat turvaistuimissa.
Siinä vaiheessa kun pitää olla turvaistuin selkänoja menosuuntaan päin, itteni taakse tai keskelle semmoinen ei mahdu missään Saabissa, kun en halua ajella polvet koukussa. Jos sen laittaa repsikan taakse, repsikan penkille joko mahtuu tai sitten ei. Tämä riippuu hyvin pitkälti repsikan penkillä istuvan pituudesta. Esim. erään kaverin muija on 157cm sulka päässä ja se mahtuu mihin vain. Takapenkillä on tietysti vielä tilaa, mutta haluaako siellä joku istua? Joku kai haluaa.
Sitten jos sattuu niin, että autoon pitää laittaa toinenkin turvaistuin vaikka sitten normaaliin asentoon, autoon jää enää kaksi nihkeätä paikkaa. Jos repsikan (=vaimon?) takapuoli sattuu olemaan hiukan leveä, takapenkille on turha änkeä turvaistuinten väliin edes 9-5:ssä. Jos kartanlukija on lisäksi hiukankin pidempi, voi siinä repsikan penkilläkin olla nuivaa sen aikaa eli 2-3 vuotta kunnes yhtään turvaistuinta ei tarvitse enää pitää ns. väärin päin.
Testattiin meidän nykyistä turvaistuinkonfista tädin 9-3SS:ssä ja sen perusteella todettiin, että ko. malli ei ole ainakaan tällä hetkellä meille sopiva auto. Edes vaimo ei sopinut enää repsikkaan, kun takana oli meikän 9-5:ssä normaalisti oleva turvaistuin (siis selkänoja menosuuntaan päin). NG900:ssa (myös OG9-3:ssa) tämä vielä toimii ja 9-5:ssä mahdun itsekin tarvittaessa repsikkaan siten, että polvet ovat jopa irti hanskalokerosta.
Noniin, tietysti repsikasta kai voisi kytkeä turvatyynyn pois päältä, jolloin siihen paikkaan saa turvaistuimen, mutta itelleni se ei ainakaan ollut vaihtoehto. En nimittäin kaipaa yhtään pientä kersaa etupenkille ennen kuin kersa voi käyttää auton omaa turvavyötä ja pysyy paikallaan. Eipä tuo vaimokaan kauan takapenkillä viihtynyt siinäkään vaiheessa kun lapsia oli vain yksi kpl.
Jotta silleen, kukin taaplaa tyylillään. Tämän perusteella en vain valitsisi perheautoksi NG9-3:a, vaan jonkun muun, esim. OG9-3:n. Jos ajelisin pelkästään yksin, ottaisin jo pelkästään ajettavuuden perusteella ehdottomasti ennemmin NG9-3:n kuin OG9-3:n. Joku muu tekee varmasti toisin ja siihen en sen kummemmin puutu. Onneksi olemassa on myös 9-5
- 
				Psychocowboy
 - "Hölösuu"
 - Viestit: 2937
 - Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
 - Paikkakunta: H:ki - J:kylä
 
Re: OG vai NG9-3?
Ensin on sanottava että luin väärin orkkis tekstisi eli mulla meni sekaisin ng ja og 9-3karg kirjoitti:
Jotta silleen, kukin taaplaa tyylillään. Tämän perusteella en vain valitsisi perheautoksi NG9-3:a, vaan jonkun muun, esim. OG9-3:n. Jos ajelisin pelkästään yksin, ottaisin jo pelkästään ajettavuuden perusteella ehdottomasti ennemmin NG9-3:n kuin OG9-3:n. Joku muu tekee varmasti toisin ja siihen en sen kummemmin puutu. Onneksi olemassa on myös 9-5
Tuota pituus suunnassa olevaa tilaa on tosiaan 9-5 jonkin verran enemmän ainakin takapenkeillä ja leveyttä huomattavasti enemmän kuin og9-3 mutta korkeutta tosiaan ei. Joskin kaikissa noissa on takapenkillä kuuppa katossa. Ng9-3 en hauku sen enempää koska se oli kyllä allekirjoittaneelle niin suuri pettymys tiloiltaan.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
						#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
- 
				Turbo Sensonic
 - "Hölösuu"
 - Viestit: 7321
 - Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
 - Paikkakunta: Helsinki
 
Re: OG vai NG9-3?
Uuteen 9-3:een saisi helposti lisää päätilaa, jos kuskin penkkiä voisi laskea alemmas, kuten NG900:ssa. Valitettavasti säätövarat loppuvat kesken ja sitten on ajaessa sellainen olo kuin orrella istuisi. No siihenkin tunteeseen tottuu...Psychocowboy kirjoitti:Ng9-3 en hauku sen enempää koska se oli kyllä allekirjoittaneelle niin suuri pettymys tiloiltaan.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
						NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
- 
				Turbo Sensonic
 - "Hölösuu"
 - Viestit: 7321
 - Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
 - Paikkakunta: Helsinki
 
Rouva meillä halusi autoksi tuon 9-3:n ja ajaa 99% siihen vuositasolla tulevista kilsoista. Tarvitsee työn vuoksi sitä ja on ollut valintaansa erittäin tyytyväinen. Pituutta hänellä on 160cm. Yksi valintaperuste oli se, että hänen mittaiselle löytyy hyvä ajoasento ja näkee kunnolla ulos ajaessaan. OG-satkuun ei ollut koskaan oikein tyytyväinen.tsaarela kirjoitti:Pituuskysymykseen: olen itse 173 cm ja vaimo jonkin verran päälle 160 cm. NG900:n aikoihin ainakin itseni taakse mahtui ilman ongelmia istumaan, joten sen suhteen ei pitäisi kyllä ongelmaa tulla.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997, 9-5 2,3t sedan 2001
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
						vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Tämä kuvastaa mielestäni juurikin sitä, että NG9-3 on tehty pienemmille ihmisille kuin aiemmat Saabitrr kirjoitti:Rouva meillä halusi autoksi tuon 9-3:n ja ajaa 99% siihen vuositasolla tulevista kilsoista. Tarvitsee työn vuoksi sitä ja on ollut valintaansa erittäin tyytyväinen. Pituutta hänellä on 160cm. Yksi valintaperuste oli se, että hänen mittaiselle löytyy hyvä ajoasento ja näkee kunnolla ulos ajaessaan. OG-satkuun ei ollut koskaan oikein tyytyväinen.tsaarela kirjoitti:Pituuskysymykseen: olen itse 173 cm ja vaimo jonkin verran päälle 160 cm. NG900:n aikoihin ainakin itseni taakse mahtui ilman ongelmia istumaan, joten sen suhteen ei pitäisi kyllä ongelmaa tulla.
- 
				Turbo Sensonic
 - "Hölösuu"
 - Viestit: 7321
 - Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
 - Paikkakunta: Helsinki