900 vm -92. Vaihdoin takajarrusatulat (Motonetin peruskorjattuja) ja vähän ajan kuluttua alkoi ojan puoleinen jäädä lukkoon aina käsijarrun käytön jälkeen. Sain takuuseen uuden ja vielä kerran uuden. Kaikissa sama ilmiö. Vaijeri liikkuu vapaasti mutta satulan vipu jää lukkoon, irtoaa kyllä pienellä napauksella. Toimii aluksi ok,mutta muutaman viikon kuluttua alkaa jumitella.
Säätö on kumminkin ihan paikallaan kun satulassa olevaa ruuvia kokeilee. Mielestäni satulan käyttövivut liikkuvat aika runsaasti ennenkuin käsijarru alkaa pitää, ne menevät lähes rajoittimeen asti. Onko kellään vastaavia kokemuksia näistä 'tarvike' satuloista? Varsinaiset jarrut toimivat aivan kunnolla, ongelma on vain käsärissä.
900 käsijarrun lukkiutuminen
JEN, olethan säätänyt jarrut oikein? Lyhyesti takakäppärin säätö:
1. laitetaan vivun ja sopparin väliin 1mm rakotulkki ja säädetään vaijeria kireämmälle, kunnes tulkki putoaa pois välistä. (esim. pellinpala tms. alle, jolloin kolahduksen kuulee koppiin)
2. säädetään satulasta tulpan alla piilossa sijaitsevasta 4mm kuusiokoloruuvista jarru jumiin. Siitä kohtaa, missä jarru menee jumiin, käännetään 1/4 kierros takaisinpäin.
Näillä ohjeilla pitäis ruveta pelaamaan. Yhteen huonosti palauttavaan satulaan laitoin lisäjousen siihen ruttukumin päälle. Sattui pakista löytymään Fiatin jarruosia. Ihmeesti tuo väliaikainen satulan korjaus on toiminut jo parisen vuotta...
1. laitetaan vivun ja sopparin väliin 1mm rakotulkki ja säädetään vaijeria kireämmälle, kunnes tulkki putoaa pois välistä. (esim. pellinpala tms. alle, jolloin kolahduksen kuulee koppiin)
2. säädetään satulasta tulpan alla piilossa sijaitsevasta 4mm kuusiokoloruuvista jarru jumiin. Siitä kohtaa, missä jarru menee jumiin, käännetään 1/4 kierros takaisinpäin.
Näillä ohjeilla pitäis ruveta pelaamaan. Yhteen huonosti palauttavaan satulaan laitoin lisäjousen siihen ruttukumin päälle. Sattui pakista löytymään Fiatin jarruosia. Ihmeesti tuo väliaikainen satulan korjaus on toiminut jo parisen vuotta...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01