Kytkimen työsylinteri !
Kytkimen työsylinteri !
Millähän tavoin olisi kaikkein helpointa saada työsylinteri pois paikaltaan? Kaikki niksit kelpaa.. ku tuntuu olevan aika ilkee ahtaasti siellä :S
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24616
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
haku nappula auttaa,mutta sinne asetelman käpälien väliin pitää saada tungettua =sähköjohto,muoviputkesta tehty rinkula tai muu vastaava patentti että höskä mahtuu tulemaan ulos,eli se tulee kokonaisuutena levy,asetelma ja sylinteri,.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
No ainakin kytkinakselin joudut irroittamaan ja rälläköimään paineasetelman halki, niin sitten tulee yksinään työsylinteri900turbo kirjoitti:eli työsylinteri ei lähde sieltä yksinään vaikka kuinka väännettäisiin ?

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Juu
Onnea yritykseen, paikallelaitossa ei rälläkkä sitten enään autakaan900turbo kirjoitti: Nyt vaa uus asetelma ja sylinteri paikalleen:D

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Eli kytkimen irrottaminen irti olevasta moottorista vaatii siis "erikoistyökaluja"?
Helpointa siis lienee nostaa moottori ensin keulalle, että saa letkun kiinni ja ilmattua. Sitten vanha jarruputki asetelman väliin ja työsylinteri irti jne.
"Uudesta" moottorista pitäisi saada vielä kampiakselin stefa vaihdettua.
Helpointa siis lienee nostaa moottori ensin keulalle, että saa letkun kiinni ja ilmattua. Sitten vanha jarruputki asetelman väliin ja työsylinteri irti jne.
"Uudesta" moottorista pitäisi saada vielä kampiakselin stefa vaihdettua.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Jos kone on irti ja pitää vielä kampiakselinkin stefa vaihtaa niin kannattasi ehkä tehdä niin, että irrottaa moottorin vaihteistosta jolloin kytkinkin purkautuu.
Sitten irti vauhtipyörä ja laippa jossa stefa on kiinni. Uusi stefa paikalleen ja uusilla tiivisteillä kasaan.
Kytkimen voi laittaa jälkikäteen kun puristaa asetelman kasaan ja laittaa väliin tuon johdon/rautalangan.
Stefan vaihto paikalleen on nimittäin melko hankala homma ja hyvän lopputuloksen saamiseksi vaatii työkalun jolla sisähuuli saadaan asennettaessa menemään oikein paikalleen.
Sitten irti vauhtipyörä ja laippa jossa stefa on kiinni. Uusi stefa paikalleen ja uusilla tiivisteillä kasaan.
Kytkimen voi laittaa jälkikäteen kun puristaa asetelman kasaan ja laittaa väliin tuon johdon/rautalangan.
Stefan vaihto paikalleen on nimittäin melko hankala homma ja hyvän lopputuloksen saamiseksi vaatii työkalun jolla sisähuuli saadaan asennettaessa menemään oikein paikalleen.
Me tehtiin työkalu tuohon kytkimen purkamiseen irrallisista moottori+laatikko -paketeista. Sellainen reilu metrin lattarauta, johon tehtiin kahdesta latakasta hakaset (koukut tavallaan), jotka laitetaan vauhtipyörän taakse ja latakan päähän hitsattiin kaareva "länki", jolla sitten kammetaan painelaakerista kytkin auki. Koitin miettiä, olisiko tuo vehje eksynyt mihinkään valokuvaan...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Paljonko on keskireiän halkaisija tuossa motonetin myymässä kytkimen työsylinterissä?
900 Työsylinteri (78--85 lue huomautus!). . . . . . . . . . 84-6894 49.45€
Entä tässä?
9000 85--92 TYÖsylinteri. . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-6807 69.90€
Ja laitetaan vielä yksi kysymys. Onko missä mallissa keskireiän halkaisija 28mm tai isompi? Mieluiten saisi olla 1 1/8" halkaisijaltaan..
900 Työsylinteri (78--85 lue huomautus!). . . . . . . . . . 84-6894 49.45€
Entä tässä?
9000 85--92 TYÖsylinteri. . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-6807 69.90€
Ja laitetaan vielä yksi kysymys. Onko missä mallissa keskireiän halkaisija 28mm tai isompi? Mieluiten saisi olla 1 1/8" halkaisijaltaan..