kadonneen tiedon hakeminen kovalevyltä?
kadonneen tiedon hakeminen kovalevyltä?
re-installoin jumittuneen windows2000 systeemin, seurauksena että D:asemalla ollut win32 fat osio meni täysin sekaisin, levyllä oli korvaamatonta materiaalia mistä ei ole varmuuskopiota.
nyt vastaanotetaan kaikki vinkit yrityksistä jotka osaa kaivaa kadonneen tiedon kovalevyltä!
nyt vastaanotetaan kaikki vinkit yrityksistä jotka osaa kaivaa kadonneen tiedon kovalevyltä!
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-
- "Ruisku"
getdataback ...
http://www.runtime.org/gdb.htm
GetDataBack will recover your data if the hard drive's partition table, boot record, FAT/MFT or root directory are lost or damaged, data was lost due to a virus attack, the drive was formatted, fdisk has been run, a power failure has caused a system crash, files were lost due to a software failure, files were accidentally deleted...
http://www.runtime.org/gdb.htm
GetDataBack will recover your data if the hard drive's partition table, boot record, FAT/MFT or root directory are lost or damaged, data was lost due to a virus attack, the drive was formatted, fdisk has been run, a power failure has caused a system crash, files were lost due to a software failure, files were accidentally deleted...
Tuossa linkit muutaman yrityksen sivuille.
Hinnat on kyllä sitä luokkaa, että saa olla jo aika korvaamatonta tietoa.
Ibas
DataPrey
Fixternet Oy
Hinnat on kyllä sitä luokkaa, että saa olla jo aika korvaamatonta tietoa.
Ibas
DataPrey
Fixternet Oy
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
getdataback imuroitu ja kokeiltu, ei löytänyt "riittävästi". pelkään että windowsin oma korjausohjelma joka lähti pyöri seuraavassa boottauksessa teki kadonneista tiedoista "silppua", chk tiedostoja. 
aika uskomaton temppu windowsin asennusohjelmalta. edelleen D:levy näyttää gigan kokoiselta vaikka oikeasti 9 gigan levy. tuhoutui 1.3 gigaa alkavan opinnäytetyön materiaalia, sellaista matskua mitä ei enää saa mistään (ainutlaatuisia valokuvia eräästä tapahtumasta).
kaikki lähti siitä kun piti poltaa matsku dvd:lle. dvd:n polttosofta vaati iexplorer version 5.5. ja käytössä oli uunituore 2k asennus 5.0 selaimella. päivityshässäkässä yritin ajaa windowsille myös servickepackin, -> windows totaalisesti jumiin -> uudelleenasennus, ja tässä sitä ollaan
:(
kiitti noista vinkeistä, pitää tiedustella. hinnat kieltämättä hirvittää.

aika uskomaton temppu windowsin asennusohjelmalta. edelleen D:levy näyttää gigan kokoiselta vaikka oikeasti 9 gigan levy. tuhoutui 1.3 gigaa alkavan opinnäytetyön materiaalia, sellaista matskua mitä ei enää saa mistään (ainutlaatuisia valokuvia eräästä tapahtumasta).

kaikki lähti siitä kun piti poltaa matsku dvd:lle. dvd:n polttosofta vaati iexplorer version 5.5. ja käytössä oli uunituore 2k asennus 5.0 selaimella. päivityshässäkässä yritin ajaa windowsille myös servickepackin, -> windows totaalisesti jumiin -> uudelleenasennus, ja tässä sitä ollaan

kiitti noista vinkeistä, pitää tiedustella. hinnat kieltämättä hirvittää.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
hintaluokka joskus taannoin kyselin kun kovalevy meni "lukkoon" kone pysty näyttää että dataa on, mutta ei aukassu. hinta koostuu arvionti että pystytäänkö palauttaa oli 500€+alv ja palautus minimissään 500€+ alv ja ylärajaa ei kuulemma ole .
sitä vois koittaa jossain linux koneessa, saattaa aueta.
Mulla ei ollu mitään apuja ainakaan freeware ohjelmista ja piraatti ohjelma ei toiminu tai sitten ei osattu käyttää.
Format komento ja minuutin hiljainen hetki
nykyään polttelen kaikki dvd:lle varmuus kopiontina
eipä ole mennyt jumiin sen jälkeen
sitä vois koittaa jossain linux koneessa, saattaa aueta.
Mulla ei ollu mitään apuja ainakaan freeware ohjelmista ja piraatti ohjelma ei toiminu tai sitten ei osattu käyttää.
Format komento ja minuutin hiljainen hetki
nykyään polttelen kaikki dvd:lle varmuus kopiontina
eipä ole mennyt jumiin sen jälkeen
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
juu hurjia hintoja noi firmat pyytää, ibasilta sanottiin et 1500 euroa. kokeilin niiden dowload osastolla olevan softan trial versiota, ei löytänyt sekään kadonneita tietoja.
saiskohan joku taitava opiskelija "halvalla" kaivettua tiedot tuolta?
juu, jatkossa en luota enää mihinkään. ennen windowsien asentamista niin muilta kovalevyiltä kun c-asemalta piuhat irti varmuuden vuoksi.
saiskohan joku taitava opiskelija "halvalla" kaivettua tiedot tuolta?
juu, jatkossa en luota enää mihinkään. ennen windowsien asentamista niin muilta kovalevyiltä kun c-asemalta piuhat irti varmuuden vuoksi.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viesti:
Eikö windowsin uudelleen asennus tuonut tietoja takaisin..?
Tässä huomataan taas tämä osioinnin tarpeellisuus...
Ei kannata niitä tietoja tallennella SAMAAN osioon missä winkkari on.
Itse olen osioinut AINA niin että käyttis on osiossa C ja muut osioissa
D / E ..jne....
Ja IKINÄ ei ole tietoja kadonnut ( nimim yksi kerta riitti )
Näkyykö se kovalevy asema työpöydällä..?
http://www.ibas.fi/uutiset/articles/FIN-2004-04-26.news
Tässä huomataan taas tämä osioinnin tarpeellisuus...
Itse olen osioinut AINA niin että käyttis on osiossa C ja muut osioissa
D / E ..jne....
Ja IKINÄ ei ole tietoja kadonnut ( nimim yksi kerta riitti )
Näkyykö se kovalevy asema työpöydällä..?
http://www.ibas.fi/uutiset/articles/FIN-2004-04-26.news
Viimeksi muokannut 9000CD23T, Pe Syys 15, 2006 10:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Mulla kaikki data on erillisellä tiedostopalvelimella manuaalisesti kopioituna kahdelle eri levylle (ei hajoavaa raidia). Käyttis kolmannella levyllä. Käyttökoneena kokonaan toinen vekotin. Työssä oppinut "hiukan" paranoidiksi noiden kovalevyjen keston suhteen...
Itse ongelmaan: Se sun kaipaama data on todennäköisesti niissä .chk-tiedostoissa. Hyvällä säkällä vaihtamalla tiedostopäätteeksi jotain sopivaa (.jpg, .txt, .doc) saattaa näkyä hyvinkin helposti.
Aina kaikesta varmuuskopio ERI medialle, vähintäänkin eri osiolle kiintolevyllä. Ja niiden varmuuskopioiden kanssa voi yrittää kikkailuja. Älä missään tapauksessa ainakaan asenna samalle osiolle yhtään mitään (voi kirjoittaa uuden datan kaipaamasi päälle ja taas homma vaikeutui potenssiin 3).
Varoituksena: Mitä enemmän sorkit, sitä pienempi on todennäköisyys että ammattilainenkaan niitä datoja saa talteen jos itse epäonnistut.
Itse ongelmaan: Se sun kaipaama data on todennäköisesti niissä .chk-tiedostoissa. Hyvällä säkällä vaihtamalla tiedostopäätteeksi jotain sopivaa (.jpg, .txt, .doc) saattaa näkyä hyvinkin helposti.
Aina kaikesta varmuuskopio ERI medialle, vähintäänkin eri osiolle kiintolevyllä. Ja niiden varmuuskopioiden kanssa voi yrittää kikkailuja. Älä missään tapauksessa ainakaan asenna samalle osiolle yhtään mitään (voi kirjoittaa uuden datan kaipaamasi päälle ja taas homma vaikeutui potenssiin 3).
Varoituksena: Mitä enemmän sorkit, sitä pienempi on todennäköisyys että ammattilainenkaan niitä datoja saa talteen jos itse epäonnistut.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
-
- "Aero"
no huh
en tiedä auttaako kaverin koneessa oli piraati versio winxp:stä ja piraatin vastainen toiminta esti käyttämästä kyseistä xp:tä jolloin otimme kovalevyn usb väylään sopivaan siirtokoteloon josta sitten siirsimme tärkeät tiedosto minun koneelle ja sit formatoitiin ja kaveri kilttinä pojuna hakeen ostetun xp:n mutta tuo voi olla hankalampi kun on muuttanut tiedostot.
no toivon parasta että sais palautettua.
9000 cd 2turbo aut 89 soffaks
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
3kpl mopareita
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viesti:
Re: no huh
Miten niin hankalaa..?ahdinmoppe kirjoitti:en tiedä auttaako kaverin koneessa oli piraati versio winxp:stä ja piraatin vastainen toiminta esti käyttämästä kyseistä xp:tä jolloin otimme kovalevyn usb väylään sopivaan siirtokoteloon josta sitten siirsimme tärkeät tiedosto minun koneelle ja sit formatoitiin ja kaveri kilttinä pojuna hakeen ostetun xp:n mutta tuo voi olla hankalampi kun on muuttanut tiedostot.
Hyvinhän tuon pitäisi onnistua jos olet saanut ne jo omalle kovalevyllesi talteen.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Aero"
niin joo
nii ei tossa meidän tapauksessa ongelmaa enää olekkaan tiedostot polttanut kaverille levyille jo muut tän aiheen alulle panijan ongelmaan toivoin että saisi ne tiedosatot takaisin.
9000 cd 2turbo aut 89 soffaks
3kpl mopareita
3kpl mopareita
eikun uudelleenasennus nimenomaan tuhosi ne9000CD23T kirjoitti:Eikö windowsin uudelleen asennus tuonut tietoja takaisin..?

tämä on juuri se mikä ei mene mun jakeluun, asensin windowsin C-asemalle omalle kovalevylle, ja asennus tuhosi slave-kovalevyn d-aseman fatin!! okei, edellinen, käyttökelvottomaksi mennyt windows asennus tosin sijaitsi d-asemalla mutta so what.9000CD23T kirjoitti: Tässä huomataan taas tämä osioinnin tarpeellisuus...
näkyy, yhden gigan kokoisena vaikka on 9 gigan levy.9000CD23T kirjoitti: Näkyykö se kovalevy asema työpöydällä..?
kokeilin tuota datarecovery softan trial-version softaa, ei auttanut. puhelinsoitolla selvisi että tietojen palauttaminen tulisi maksamaan vaatimattomat 1500 euroa9000CD23T kirjoitti: http://www.ibas.fi/uutiset/articles/FIN-2004-04-26.news

tässä on koko hässäkän tarina johdantoineen, ettei tarvitse erikseen tässä selittää:
http://www.tehomylly.net/forum/viewtopic.php?t=9191
tätä en ole vielä koittanut, koitetaan illalla. kiitos9000CD23T kirjoitti:http://www.ontrack.com/easyrecoveryprofessional/
peinu kirjoitti:Mistähän johtuu, että aina sama mies kertomassa kaikenlaisista katastrofeista

niin mä haaveilin, mutta tuhoutuneet tiedostot oli n. 600 kpl kahden megatavun jpg kuvia, ja noi chk tiedostot on noin 4 kilotavun luokkaa ja niitä on pal-jon.qaw kirjoitti: Itse ongelmaan: Se sun kaipaama data on todennäköisesti niissä .chk-tiedostoissa. Hyvällä säkällä vaihtamalla tiedostopäätteeksi jotain sopivaa (.jpg, .txt, .doc) saattaa näkyä hyvinkin helposti.

tragikoomista tässä juuri on se, että minulla oli kova yritys saada varmuuskopio media toimimaan (eli asentamaan polttavan dvd-aseman ohjelmisto, jolla oli minulle ylivoimaiset platform-vaatimukset, win2k:n ie5 ei riittänyt, piti olla ie 5.5. en kerro miksi ie:n päivityksen sijaan aloin pelleilemään servicepackien kanssaqaw kirjoitti: Aina kaikesta varmuuskopio ERI medialle

eikä tietenkään harmita lainkaan että Ghost oli myös tarjottimella, mutta en kiirehtinyt käyttämään sitä koska tähän asti windowsin asentaminen on ollut minulle piece of cake (kokemukset win95/98 systeemeistä) enkä voinut arvatakaan että voisi saada aikaan tuollaista tuhoa. pelkkää helvettiä on tuo ensikohtaaminen win2k:n kanssa ollut minulle

toi on selvä juttu, enkä ole sorkkinutkaan. harmittaa vain että annoin windowsin sorkkia sitä "asema pitää korjata..." voi prklqaw kirjoitti: Älä missään tapauksessa ainakaan asenna samalle osiolle yhtään mitään (voi kirjoittaa uuden datan kaipaamasi päälle ja taas homma vaikeutui potenssiin 3).
Yksi vaihtoehto voisi olla Knoppix-linux, jonka käynnistää CD:ltä.
Käynnistys mounttaa sen jälkeen koneesta löytyneet levyt ja niiden osiot Read-only tilaan.
Knoppix on siis CD:ltä tai DVD:ltä käynnistyvä Linux versio.
http://www.knoppix.org
Entäpä, jos kaappaat koneen kainaloon, ja polkaiset lauantaina Hankoon? Tutkitaan onko mitään tehtävissä.
Käynnistys mounttaa sen jälkeen koneesta löytyneet levyt ja niiden osiot Read-only tilaan.
Knoppix on siis CD:ltä tai DVD:ltä käynnistyvä Linux versio.
http://www.knoppix.org
Entäpä, jos kaappaat koneen kainaloon, ja polkaiset lauantaina Hankoon? Tutkitaan onko mitään tehtävissä.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21