Tuplis-threadin aika

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

suomi24/mobilistit osastolta löyty tällainen, viesti tosin elokuulta
SAAB 99 L -74
Kirjoittanut: OEUOEUTK 17.8.2006 klo 17.51


MYYDÄÄN SAAB 99L -74 2.0 LITRAINEN... HELMI YKSILÖ...VÄRI SININEN... KATSASTETTU... VOI KATSASTAA MUSEOINTIIN... AJETTU 93000 KM... TALVI JA KESÄRENKAAT... HINTA. 3200€
LISÄTIETOJA...0400-851042 TURKU
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Tizumo
"Aero"
Viestit: 500
Liittynyt: Ke Touko 26, 2004 13:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tizumo »

Taitaa olla sama yksilö, joka oli huuto.netissä myynnissä kesällä. Hieno, mutta on vielä hintaa..
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

-72 99 Jäi taas jostain syystä käsiin, olisiko jotain pillereitä että
olisi tunteeton tuommoisille houkutuksille?? koriltaan todella hyvä
ja tais olla ajettu jos oikein katsoin niin 103tkm.Että tämmöistä
taas tällä kertaa tuossa tuo -76 99 olisi kaupan sopivaan
hintaan täytyy hukata pois,muuten tulee tilan ahtautta
klubi hintaan ajettu sen 159tkm kuviakin saa mailina.
Ari 1622
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Hyvin näyttää sopivan isot etuvilkut rautapuskuriseen:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=908856
:D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Kylläpä täytyy sanoa, että ysiysillä on ilo ajaa. Tällä hetkellä on niin pirusti työkiireitä, ettei voi autolta vaatia kuin toimintavarmuutta kaikissa olosuhteissa ja sitähän löytyy :D ... pitäiskö silti koputtaa puuta ja hankkia vara-auto :?:

Mutta asiaan. Viime yö oli näillä seuduin ensimmäinen pakkasyö tälle syksylle ja ikkunat joutui raappaamaan aamulla. Käänsin samalla raitisilmaohjauksen talviasentoon 8)
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

jariha kirjoitti:Kylläpä täytyy sanoa, että ysiysillä on ilo ajaa. Tällä hetkellä on niin pirusti työkiireitä, ettei voi autolta vaatia kuin toimintavarmuutta kaikissa olosuhteissa ja sitähän löytyy :D ... pitäiskö silti koputtaa puuta ja hankkia vara-auto :?:

Mutta asiaan. Viime yö oli näillä seuduin ensimmäinen pakkasyö tälle syksylle ja ikkunat joutui raappaamaan aamulla. Käänsin samalla raitisilmaohjauksen talviasentoon 8)
Hieno tuo Jariha:n tuplis, ainoastaan ruorin päällinen ja ruorinjulmettu koko hieman pistivät silmään ;)

Pitäisi saada omakin roju nyt äkkiä kasaan ja liikennöintikuntoon, ehkei kuitenkaan silti vielä syyskokoukseen.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

ng900aero kirjoitti:Hieno tuo Jariha:n tuplis, ainoastaan ruorin päällinen ja ruorinjulmettu koko hieman pistivät silmään ;)
Niin, tämä ruorihan on oikeesti vielä kovin ohut, mutta juurikin tuo päällinen tekee siitä pehmeän ja paksumman. Vierastin itsekin sitä alkuun, mutta mielestäni se tuo mukavasti pehmeyttä ohjaamoon ja on muutenkin ajan hengen mukainen. Ja kyllähän se sopii tuohon kojelauden puupaneelin sävyyn ihan riittävän hyvin. Suurin haitta on, että se ei ole kovin jämäkästi kiinni, vaan antaa käsittelyssä periksi. Eikä sekään haittaa, kun sen tietää ja siihen asennoituu oikein. Olen ajanut tupliksilla, joissa on pienempi ratti ja mielestäni se häiritsee enempi, kun mittarit jää piiloon. Mutta makuasioitahan nämä :D
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

jariha kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Hieno tuo Jariha:n tuplis, ainoastaan ruorin päällinen ja ruorinjulmettu koko hieman pistivät silmään ;)
Niin, tämä ruorihan on oikeesti vielä kovin ohut, mutta juurikin tuo päällinen tekee siitä pehmeän ja paksumman. Vierastin itsekin sitä alkuun, mutta mielestäni se tuo mukavasti pehmeyttä ohjaamoon ja on muutenkin ajan hengen mukainen. Ja kyllähän se sopii tuohon kojelauden puupaneelin sävyyn ihan riittävän hyvin. Suurin haitta on, että se ei ole kovin jämäkästi kiinni, vaan antaa käsittelyssä periksi. Eikä sekään haittaa, kun sen tietää ja siihen asennoituu oikein. Olen ajanut tupliksilla, joissa on pienempi ratti ja mielestäni se häiritsee enempi, kun mittarit jää piiloon. Mutta makuasioitahan nämä :D
Joo tarkitin vain että tuo päällinen teki ruorista aika megalomaanisen näköisen, varmaan on ihan asiallisen pehmeä ja mukava käsitellä. Enemmän noita on näkynyt niissä "luurateissa" mutta miksei mene tuollaisenkin ruorin päällä.
On nuo Saabin vakioratit aika juhlavan kookkaita, omaan projektiini hankin Luisin raalliruorin joka lienee jotain 14", täytyypä koettaa sovittaa paikoilleen ja tutkia peittääkö mittaristoja.
Onkos sinulla vielä sitä ruskeaa tuplista ja eikös siinä ollut 1. sarjan sämpyläruori vai oliko siinä jo se julmetun iso sämpylä? Omaani tarvitsisin hyväkuntoisen 1. malliversion sämpyläruorin jos alkaa tökkimään tuon pikkuratin pyörittäminen kaupunkiajossa ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

ng900aero kirjoitti:Onkos sinulla vielä sitä ruskeaa tuplista ja eikös siinä ollut 1. sarjan sämpyläruori vai oliko siinä jo se julmetun iso sämpylä? Omaani tarvitsisin hyväkuntoisen 1. malliversion sämpyläruorin jos alkaa tökkimään tuon pikkuratin pyörittäminen kaupunkiajossa ;)
Sinua taisi juuri onnistaa, sillä minulta löytyy melkoisen hyvä vuosien 74-76 ratti eli ilmeisestikin juuri tuo kaipaamasi malli. Ostin sen itselleni varalta, mutta jäänytkin käyttämättömänä hyllyyn. Seiskaseiskassa on jo se muhkeampi sämpylä.

Eikä se Luisikaan peitä muuten, kuin ne laitimmaiset merkkivalot yläkulmista. Jotakin se häiritsee, jotakin ei. Kumpi se on sitten se pahempi haittaa, peittyvät merkkivalot vai liian iso ratti?

EDIT: Taitaa minulta löytyä myös se vuosien 72-73 luurattikin ;)
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

jariha kirjoitti: Sinua taisi juuri onnistaa, sillä minulta löytyy melkoisen hyvä vuosien 74-76 ratti eli ilmeisestikin juuri tuo kaipaamasi malli. Ostin sen itselleni varalta, mutta jäänytkin käyttämättömänä hyllyyn. Seiskaseiskassa on jo se muhkeampi sämpylä.

Eikä se Luisikaan peitä muuten, kuin ne laitimmaiset merkkivalot yläkulmista. Jotakin se häiritsee, jotakin ei. Kumpi se on sitten se pahempi haittaa, peittyvät merkkivalot vai liian iso ratti?

EDIT: Taitaa minulta löytyä myös se vuosien 72-73 luurattikin ;)
Hienoa, oma sämpyläruorini on aika huono, pehmuste pyörii noin puolella matkalla kehää ja sämpyläkin on kärsinyt. tattis mutta luuratille EI ole tarvetta, on aivan käsittämättömän huono pyöritettävä :D
Omassani on ollut 1. mallin sämpylä ehkä uudesta saakka, tai sitten sitä on modernisoitu joskus esihistoriallisina aikoina kelautuvilla etuvöillä ja sämpylällä, eikä kehitystä viitsi viedä väärään suuntaan vaan pikemminkin koetan modernisoida autoa :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ei käy kieltäminen, että 99:llä kruisailu on kivaa! Olen kukaties lopultakin saamassa selville viimeisetkin oikut tuosta omasta 99combicoupesta. Lystiä on kyllä kokorahalla saatu. 8)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Milloikas nuo oranssi ja tipun keltainen väri on ollut kun ei tuon värisiä saabeja näy? olisiko ollut 72-74 nuo värit??
Ari 1622
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

ari_viitanen kirjoitti:Milloikas nuo oranssi ja tipun keltainen väri on ollut kun ei tuon värisiä saabeja näy? olisiko ollut 72-74 nuo värit??
Mä oon joskus laatinu tällaisen http://www.vippet.net/jari/Saab99ColorCodes.htm (huom! värit ovat vain viitteellisiä), pohjana käytin tätä ruotsalaisten sivua http://www.saabklubben.se/data/farger/farger.shtml
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mistä löytyisi wanha 99 varaosiksi, onko tietoa makaako kenenkään pihassa 1969-1973 tuplista, voisin ostaa vaikka koko romun pois ja pienistää osiksi kun tuntuu noiden vanhojen osat olevan kortilla.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Mulla vois olla jotain osia joista voin luopua kenties
infoo vain tännepäin tai vois olla parempi jos tulet poikkeen tallilla.
Ari 1622
Vastaa Viestiin