Satkun nokkaketjun vaihto , missä ?
Satkun nokkaketjun vaihto , missä ?
Mikäs paja tässä pk.seudulla saisi vaihdettua ton ketjun konetta irrottamatta ? Siis käyttäen sitä vanhaa ketjua apuna. Jokainen paja josta olen kysellyt työtä on kieltäytynyt edes tekemästä ketjun vaihtoa koska kone pitää irrottaa. Onnistuuko muuten rattaiden/kiristimen vaihto ylipäänsä irrottamatta konetta ? Kyseessä on 900 CD T16 -85. Alkaa olemaan puoli milliä taulussa joten kannattas varmaan vaihtaa...
Re: Satkun nokkaketjun vaihto , missä ?
Ohjureiden ja rattaiden vaihto vaatii käytännössä koneen noston, mutta niiden vaihtotarvetta voi arvioida venttiilikopan kansi irti. Kannattaa varmaan päivittää mahdollinen vanha kiristin uudemmanmalliseksi koska siitä näkee ketjun venymän/vaihtotarpeen. Ketjun vaihto ei ole sitten mahdoton homma itsekään tehtynä.
Saab huoltoa Espoossa
Espoon Viherlaaksossa toimii Toropaisen paja, iso Saab-huolto kyltti näkyy vanhalle turunväylälle. Toropainen kyllä vaihtaa ketjun ja tekee paljon muutakin remppaa, yli 20v kokemuksella!
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
tässä hyvät ohjeet
http://townsendimports.com/Web/engine_f ... ainpg5.htm
http://townsendimports.com/Web/engine_f ... ainpg5.htm
Ensinnäkin se kiristin pois, sen jälkeen uusi ketju vanhan jatkoksi ja rullaillaan vanha pihalle vetäen uutta perässä. Näin se lähtee menemään.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Jos se on jo poikki niin eiköhän se kone ole nostettava pois.
Jos venat sattu säilymään ehjänä tuosta niin ainakin tarkkana saa olla ettei riko enempää. Itse melkein aloittaisin irroittamalla kannen ennen ku ostaisin mitään osia.
Jos venat sattu säilymään ehjänä tuosta niin ainakin tarkkana saa olla ettei riko enempää. Itse melkein aloittaisin irroittamalla kannen ennen ku ostaisin mitään osia.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Et missään mainitse venamäärää mutta olettaisin että 16-venasesta olisi kyse koska alkuperäinen aihe käsitteli sitä.
Yritin tuossa aiemmin sanoa että jos 16-tappisesta kyse niin käyttäisin kannen pois ennen ketjun ostoa koska tuossa yleensä venat ottaa osumaa.
Tällöin saa rauhassa pyörittää jaonkin kohilleen.
Yritin tuossa aiemmin sanoa että jos 16-tappisesta kyse niin käyttäisin kannen pois ennen ketjun ostoa koska tuossa yleensä venat ottaa osumaa.
Tällöin saa rauhassa pyörittää jaonkin kohilleen.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Kysyisin teollisuustarvikkeita myyvistä liikkeistä. Porista saa sellaisesta ainakin ketjua metritavarana ja lukkoja. MOT.900turbo kirjoitti:Mistä sais tota nokkaketjua "metritavarana" tai edes sellasena että siinä olis lukkopala
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Pitääpä kysyä, että paljonko on tullut noille jakopäänketjun remonteille hintaa teillä? Paljonko osat ja paljonko noin työ, jos ei itse tehty?
8-venttiilinen satku tekee kylmänä jonkinverran niin, että kun moottorijarrutuksesta painaa kaasua niin nykäisee tai tököttelee.
Lämettyään ei tee oikeestaan ollenkaan.
8-venttiilinen satku tekee kylmänä jonkinverran niin, että kun moottorijarrutuksesta painaa kaasua niin nykäisee tai tököttelee.
Lämettyään ei tee oikeestaan ollenkaan.
Ketju maksoi 30euroa 8-tappiseen. Sitä 12euron ketjua ei ollu saatavilla. Muut osat löytyi purkuautoista (ehjät laahaimet ja ehjä jakopäänkoppa).snuggles kirjoitti:Pitääpä kysyä, että paljonko on tullut noille jakopäänketjun remonteille hintaa teillä? Paljonko osat ja paljonko noin työ, jos ei itse tehty?
8-venttiilinen satku tekee kylmänä jonkinverran niin, että kun moottorijarrutuksesta painaa kaasua niin nykäisee tai tököttelee.
Lämettyään ei tee oikeestaan ollenkaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01