Saabi hankitaan, kertokaa plussat ja miinukset
Käteisalennusta lähti hieman enemmän kuin Turbo Pilot -Editionista, johon tässä tapauksessa verrattiin.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Ihan aluksi vertailussa oli Turbo-pilot ja perus vector, jolloin hintaero jäi kohtuu suureksi vaikka Vectoriin alennusprosentti oli huomattavasti suurempi. Sitten ptme vinkkas kysymään Business-mallia (silloin ei ollut Business hinnasto vielä netissä) ja siitä sai loppusummaltaan paremman tarjouksen kuin perus Vectorista, vaikka alennusprosentti ei ollutkaan yhtä hyvä. Ja vielä lisäksi elo-syyskuun ajan 1000€:n xenonit 0€, mikä on huomattavan hyvä lisä verrattuna Pilot-editioniin.
Vaikuttaa, että noihin perushintoihin on jätetty hyvä "vaihtoautovara" jolla voidaan hieman pelata vaihtohyvityksen kanssa. Turbo-Pilotissa sitä ei paljoa ole, eikä business mallissa senkään vertaa.
Vaikuttaa, että noihin perushintoihin on jätetty hyvä "vaihtoautovara" jolla voidaan hieman pelata vaihtohyvityksen kanssa. Turbo-Pilotissa sitä ei paljoa ole, eikä business mallissa senkään vertaa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Vaihtoautovara
Juu, tuosta voin mennä vaikka valalleMarko A kirjoitti:Turbo-Pilotissa sitä ei paljoa ole, eikä business mallissa senkään vertaa.



V-P
#2160
toistaiseksi ei Saabia
toistaiseksi ei Saabia

Nostetaan tätä hieman. Löytyi netistä "Dr.Boostin" kommentti kysymykseen:Turbo Sensonic kirjoitti:Lähinnä tuo Garrettin "epätoimivuus" on tullut ilmi Trionic 7 -moottorinohjausjärjestelmällä varustetuissa matalapaineturbosaabeissa (9-3 vm. 2000-2003, 9-5), joissa on ollut Garrettin GT17 -turbo.
Uusien 9-3:sten (2003->) matalapaineturbomalleissa käytetään Garrett GT2052S -turboahdinta, josta kestävyydestä en ainakaan vielä ole kuullut huonoja uutisia.
Ja vielä ikäänkuin aihetta sivuten, vuodelta 2004...DrBoost, do you know why the turbo was changed on the MY06 2.0t/1.8t from Garrett to Mitsi & is their any other engine changes that took place?
We replaced the Garrett GT2052S with a MHI TD04L-11T because the MHI unit gives us better quality and performance. I can not remember any other engine mods.
DrBoost kirjoitti:B207E (150 bhp/240Nm)
B207L 175 bhp/265Nm)
Use the Garrett GT2052S
------------------------------
The Aero uses a MHI TD04L-14T
B207R (210 bhp/300Nm)
------------------------------
If I had to choose between the two candidates, I would pick the MHI unit. Just because the MHI is a higher quality unit.
And also, better performance.
That brings us to "maximum ratings", a very simple question to ask, but at the same time very difficult to answer.
The -14T compressor can be stressed to some 300 bhp, however, it's not the best choise.
Maximum engine power, depends on many different things, you can't say that a compressor size is producing this or that amount of power.
Trying to answer in another way, IF I had a 9-3SS non Aero, I would fit the TuRbocharger from Aero (TD04L-14T),Injectors (green), Camshafts, Intercooler, Exhuast system (cat back), Early Aero airfilter box.
Increasing the power in a B207E or L up to power levels far above B207R level in not very proffesional, without h/w improvements....
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red