04 vuosimalli ja työkalut

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
MikkoA
"Viggen"

04 vuosimalli ja työkalut

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

Eli tuli sitten vaihdettua vanha -00 9-5:nen vähän uudempaan. Vaihdokiksi löytyi -04 vuosimallin 2.0t Linear Plus paketilla.

Muutama kysymys on herännyt kun näyttää että LänsiAutossakaan ei niihin oikein osata vastata.

Eli kuuluuko -04 vuosimalliin vararenkaan ympärille työkalut? Nyt näyttää että siellä on vain tunkki kampineen. Aiemmissa vuosimalleissa oli ruuvimeisseliä sun muuta tarviketta. LA:sta kysyessäni vastaus oli että työkaluja on jätetty pois näistä tuoreemmista 9-5:sta.

Peilikolmiot näköjään kupruilevat molemmilla puolilla ja ainakin tuolla 9-3 SS-osastolla on ollut samoja ongelmia. Noita ihmeteltiin jo korjaamopäällikön kanssa ja ensiviikolla tulee päätös mitä noille tehdään. Tai siis tietysti korjataan mutta näyttää että tappelemaan joutuu ettei joudu itse maksumieheksi.

Pyöränpultit on vaihdettu mutta ne ovat näköjään jälleen ruosteessa. Eli varmaan ne muoviset "hatut" ovat ratkaisu tuohon?

Kaikenkaikkiaan erittäin hyvä ostos ja tuntuu kyllä todella mahtavalta autolta! Edellinenhän nyt oli itsestäänselvyys, oli vaan pakko vähän tuuletella. :D :D :D
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Fossiili
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja Fossiili »

Omasta -04 wagon linear 2.3T:sta näitä muitakin työkaluja löytyy, mm. ruuvimeisseli. Enpä muista mitä muuta siellä stryrox-kiekossa oli. Voi kyllä katsoa jos näet tarpeelliseksi.
MikkoA
"Viggen"

Fossiili kirjoitti:Omasta -04 wagon linear 2.3T:sta näitä muitakin työkaluja löytyy, mm. ruuvimeisseli. Enpä muista mitä muuta siellä stryrox-kiekossa oli. Voi kyllä katsoa jos näet tarpeelliseksi.
Näin vähän arvelinkin että sieltä löytyy muutakin kuin tunkin hilppeet. Täytyy ottaa asia esille ensi viikolla LA:ssa asioidessani.

Päälimmäisenä on mielessä että mitäköhän muutakin autosta puuttuu. Jostain ihmeen syystä auto myytiin pelkillä kangasmatoilla ja kumimatot laitettiin tilaukseen pyöränpultti-avaimen kanssa vasta asiasta huomautettuani. :roll:
Audi Q5 -18
jamppa74
Matalapaineturbo

Re: 04 vuosimalli ja työkalut

Viesti Kirjoittaja jamppa74 »

MikkoA kirjoitti:Eli kuuluuko -04 vuosimalliin vararenkaan ympärille työkalut?
Itse ostin juuri kanssa -04 mallin dieselin ja siinä kyllä oli työkaluja, tosin en muista mitä kaikkea, mutta kuitenkin muutakin kuin tunkki.
MikkoA kirjoitti: Peilikolmiot näköjään kupruilevat molemmilla puolilla ja ainakin tuolla 9-3 SS-osastolla on ollut samoja ongelmia. Noita ihmeteltiin jo korjaamopäällikön kanssa ja ensiviikolla tulee päätös mitä noille tehdään. Tai siis tietysti korjataan mutta näyttää että tappelemaan joutuu ettei joudu itse maksumieheksi.
Itsellä myös tämä sama ongelma, mutta ainakin Turun Metro-Autossa tuo homma onnistuu ilman tappeluja, itse joutuu tosin maksamaan työn, mutta peilit meni takuuseen ihan puhelinkeskustelun perusteella, kertoivat 500 €uroa peilien kpl-hinnaksi.
MikkoA kirjoitti: Pyöränpultit on vaihdettu mutta ne ovat näköjään jälleen ruosteessa. Eli varmaan ne muoviset "hatut" ovat ratkaisu tuohon?
Sama vika itsellä tälläkin osastolla, mutta eivät kuulemma anna enää uusia pultteja takuuseen, vaan täytyy metsästää jostain nuo muovihatut.
MikkoA kirjoitti: Kaikenkaikkiaan erittäin hyvä ostos ja tuntuu kyllä todella mahtavalta autolta! Edellinenhän nyt oli itsestäänselvyys, oli vaan pakko vähän tuuletella. :D :D :D
Tähänkin kohtaan voin yhtyä :)
vesil
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja vesil »

MikkoA kirjoitti: Peilikolmiot näköjään kupruilevat molemmilla puolilla ja ainakin tuolla 9-3 SS-osastolla on ollut samoja ongelmia. Noita ihmeteltiin jo korjaamopäällikön kanssa ja ensiviikolla tulee päätös mitä noille tehdään. Tai siis tietysti korjataan mutta näyttää että tappelemaan joutuu ettei joudu itse maksumieheksi.
Kyseessä on selkeä materiaalivirhe, vika ei juuri voi johtua auton huonosta käytöstä. Siksi pitäisi mennä takuuseen vielä vähän takuuajan jälkeenkin. Politiikka taitaa kyllä Saabilla olla että työt pitää maksaa takuuajan jälkeen. Mun autoon peilin jalat vaihdetiin jo takuuaikana. Olen saanut myös takuuajan jälkeen kampiakselin asentoanturin asennuksineen maahantuojan piikkiin. Kannattaa siis vaatia.
ex: 9-5 2.0t wagon -03 (2004-2007)
TjK
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja TjK »

Jaa että niistä peilin maalivioista kannattaa käydä valittamassa? Omassani on kans vähän jo maali kukkasella, mut tehdastakuu päätty just hiljattain.
Onko kukaan käynyt asian tiimoilta Tampereen Metrossa?
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
MikkoA
"Viggen"

vesil kirjoitti: Kyseessä on selkeä materiaalivirhe, vika ei juuri voi johtua auton huonosta käytöstä. Siksi pitäisi mennä takuuseen vielä vähän takuuajan jälkeenkin. Politiikka taitaa kyllä Saabilla olla että työt pitää maksaa takuuajan jälkeen. Mun autoon peilin jalat vaihdetiin jo takuuaikana. Olen saanut myös takuuajan jälkeen kampiakselin asentoanturin asennuksineen maahantuojan piikkiin. Kannattaa siis vaatia.
Näin itsekin oletan että työt joudun maksamaan, mutta saapa nähdä. Autossa on takuu loppunut kesäkuussa, joten yritän kyllä vääntää koko vaihtotyön takuuseen.

Mielenkiintoista että kummatkin peilikolmiot kupruilevat ja molemmat vielä samasta kohdasta. Eli kummatkin kohdasta josta peili on kiinni peilikolmiossa.
Audi Q5 -18
MikkoA
"Viggen"

Kävin tänään Herttoniemen LA:ssa josta auto on ostettu ja keskustelin tuosta peilikolmioasiasta.
Korjaamopäällikkö oli kuulemma ottanut yhteyttä Tehtaalle ja sieltä oli tullut ilmoitus että varaosat korvataan, (yht. 1000 €) ja työn joudun maksamaan itse.
Työlle tulee hintaa kuulemma 170 €.

Vähän vaan mietityttää uusien peilikolmioiden laatu, eli ovatko ne samaa kuraa ja taas parin vuoden päästä niitä uusitaan... :?

En ole WIS:iä tutkaillut mutta miten vaikeat nuo olisi vaihtaa itse? Tuntuu että on sitä 9-5:een vaikeampiakin remontteja tehty itse. :wink:
Audi Q5 -18
vesil
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja vesil »

Vuodessa puhkesi jo toinen uusista. Mutta toinen on vielä uudenveroinen kahden vuoden jälkeen.

Kyllä tuossa projektissa varmasti hyvälle tuntipalkalle pääsee. Jos se maahantuojalle sopii, että vaihtoa ei tehdä merkkikorjaamolla, niin minä ainakin ottaisin osat ja tekisin homman itse.
ex: 9-5 2.0t wagon -03 (2004-2007)
Vastaa Viestiin