SC:n hankinnasta

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Nitzgu
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 07:05

Viesti Kirjoittaja Nitzgu »

Joo, kyllähän se kannattaa käydä hiukan kauenpankin katsomassa ja tarjouksia kuulemassa.
Tuo sähköposti ajatus kuulostaa ihan fiksulta ratkaisulta. Itse en kyllä sitä keksinyt/tajunnut :cry:

Minä taas huomasin, että "oman" konsernin autoista tarjotiin vaihdossa paremmin.
Itse vaihdoin merkkiä ja tuleva Saabisti olen(ilmeisesti tällä viikolla saan autoni). Kovasti kiertelin eri autoja kokeilemassa ja hyvityksessä omasta oli ~3000€ eroja tarjouksissa pyytäessäni niitä eri autohin. Saabiikin löytyi 2000€ parempi hyvitys vajaan sadan kilometrin päästä.

Tietty täytyyhän se aina muistaa, jotta väliraha se ratkaisee eikä hyvitys.
Nitzgu
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 07:05

Viesti Kirjoittaja Nitzgu »

Hiukan vanhempaankin ketjuun, jonkin verran....

Sain oman "turbo pilotin" viimeviikolla ja nyt sitten autoon tutustuminen meneillään. Pimeällä on tullut ajeltua ihan testin vuoksi jne :lol:

Ulkonäköön olen tyytyväinen ja minun korvaani musakin tulee ihan kiitettävästi ulos. Mikä tärkrintä, auto näyttää omasta mielestä oikein kivalta ja ajossakin hyvän ja hiljaisenkin oloinen. Moottori ääniä ei huomaa ollenkaan ja ei renkaista kuuluvakaan mikään paha ole.

Oletteko muuten yleensä ruostesuojauttanut noita Saabeja vai onko tehtaan suojaus ihan ok? Tarkoitus olisi pitää autoa ainakin muutama vuosi....tai kunnes uusi kuume iskee... :evil:
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Onnittelut autosta. Ruostesuojaukseen oli käsittääkseni maahantuojan kanta, ettei saa MASSATA pohjaa. Menee se 10v takuu sen sileän tien. Asiasta tuli meille auton myyneen liikkeen korjaamonkaverin kanssa ja hän kertoi tuon. Varmuutta en tiedä?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
vppelt68
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: To Syys 23, 2004 12:11
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja vppelt68 »

Perkule, yks Saab- liike tuli taas melkein kahdella tonnilla lähemmäs ton Iso-Femman hyvityksessä :oops: :oops: :oops:
(ja noi ei siis kuvaa mitään nolostelua vaan kuumesairasta oloa...)

V-P
#2160
toistaiseksi ei Saabia :-(
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Muutamia asioita, jota kuulin tänään Länsiauton myyjältä:

-vm. 2007 Turbo Pilot -mallien linear -pakettiin kuuluu sähköisesti säädettävä kuljettajan istuin.
-vaikka Turbo Pilot -mallit myydään 15" -aluvanteilla ja renkailla, autoon on mahdollista saada 16" aluvanteet ja renkaat 200 euron lisähintaan.
-Hirsch -virityksessä ei kuulemma tarvitsisi muuttaa muuta kuin 2.0T:n jouset ja jarrulevyt. Jarrusatuloita ei kuulemma tarvitsisi muuttaa (mitenköhän tuohonkin tietoon suhtautuisi :roll: ).
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Turbo Sensonic kirjoitti: -Hirsch -virityksessä ei kuulemma tarvitsisi muuttaa muuta kuin 2.0T:n jouset ja jarrulevyt. Jarrusatuloita ei kuulemma tarvitsisi muuttaa (mitenköhän tuohonkin tietoon suhtautuisi :roll: ).
Voivoi kun tuon tiedon osais JOKU varmentaa. GM Finlandin kommentit "Jälleenmyyjät tietää"... Kysytty viideltä jälleenmyyjältä, kolme valmiita myymään, yksi ei suostu asentamaan ollenkaan ja yksi epävarma, kahden mukaan moottoritakuu Hirschin piikkiin siitä eteenpäin, yhden mukaan takuu ei muutu (softatakuu by Hirsch). Kaksi em liikkeistä asentanut paketteja.

Meni taas vähän off, mutta kun tämä asia meinaa olla mulla hieman pinnalla.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Nitzgu
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 07:05

Viesti Kirjoittaja Nitzgu »

No, nyt tuli kämmättyä... Mitenkähän tämän saa pois?
Viimeksi muokannut Nitzgu, Ti Syys 19, 2006 19:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nitzgu
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 07:05

Viesti Kirjoittaja Nitzgu »

Joo, kyllähän siinä tuo "sähkötuoli" on. Vielä, kun löytäisi oikeat säädöt helposti sen jälkeen, kun tuo parempi osapuoli on omansa välillä hakenut :lol:

Autoa tilatessani ei ollut tietoa noista 16" vanteista mutta vahingossa moisen netistä löysin. Sain vielä muutettuakin ne tilaukseen, ja tosi tyytyväinen olen.

Se mikä harmittaa on, että ei tainnut myyjäkän tietää mitä olisi kauppaillut sillä istuimiin tilasin jo alkujaan kangas/keinonahka verhoilun ja nyt sitten hiukan enne auton tuloa huomasin, että nuo molemmat korinvärisillä helmasarjoilla ja ovenkahvoilla olisi ollut 950,-

Nuo 2, kun olivat yhteensä 500,- niin olisi kyl voinut vielä maalitkin ottaa
:cry: No, onneksi auto on musta niin kyl noinkin menee...

Aika jännä, että nyt, kun auto viimein pihassa ja kilometrejäkään ei vielä 400:ta, niin jo himottaa Hirschit tai vastaavat. Pakko se yrittää malttaa, kun on enemmän kokemusta tuostakin versiosta ja kilometrejä paljon enemmän takana...niin ja pitäähän rahatkin siihen kerätä jostain 8O
Viimeksi muokannut Nitzgu, Ti Syys 19, 2006 19:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Marko A kirjoitti:Voivoi kun tuon tiedon osais JOKU varmentaa. GM Finlandin kommentit "Jälleenmyyjät tietää"... Kysytty viideltä jälleenmyyjältä, kolme valmiita myymään, yksi ei suostu asentamaan ollenkaan ja yksi epävarma, kahden mukaan moottoritakuu Hirschin piikkiin siitä eteenpäin, yhden mukaan takuu ei muutu (softatakuu by Hirsch). Kaksi em liikkeistä asentanut paketteja.
Variston Länsiauton autojen varustelusta vastaava kaveri on kuulemma perehtynyt jonkin verran tuohon Hirsch -juttuun. Ehkä hän tietäisi enemmän, jos asiaa kysyisi häneltä.

Toinen syy, että Hirschiä ei välttämättä "haluta" myydä on varmaan se, että se veisi markkinoita 2.0t:ltä ja miksei myös 2.0T:ltäkin.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
ptme
"Ruisku"
Viestit: 144
Liittynyt: Ke Helmi 02, 2005 13:34
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja ptme »

Joo, vedin tuon SS:n tänään pitkästä aikaa vakiosoftalle, ja tuntui kuin olisi ankkurin heittänyt.
Piti oikein yrittää vähän ajaa, ikäänkuin jäähyväisiksi, mutta kun "SE EI MENE".
Onneksi jo BSR Steg 1 tilattu tuohon huomenna tulevaan SC:hen, joten ne ensimmäiset 3000 km (ja eka öljynvaihto) on kai yritettävä pärjätä...
9-3 2.0t 5d 2001 -> SS 1.8tA+ 2004 -> SC 1.8 tA+ Vector 07 -> pakko vaihtaa merkkiä, kun nelikko diesel farmaria ei AUTOna ole
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

ptme kirjoitti:Joo, vedin tuon SS:n tänään pitkästä aikaa vakiosoftalle, ja tuntui kuin olisi ankkurin heittänyt.
Piti oikein yrittää vähän ajaa, ikäänkuin jäähyväisiksi, mutta kun "SE EI MENE".
Onneksi jo BSR Steg 1 tilattu tuohon huomenna tulevaan SC:hen, joten ne ensimmäiset 3000 km (ja eka öljynvaihto) on kai yritettävä pärjätä...
Pystytkö muuten vielä käyttämään tuota samaa laitetta, vai joudutko vaihtamaan senkin (etkä siis pelkkää softaa)?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Marko A kirjoitti:
Turbo Sensonic kirjoitti: -Hirsch -virityksessä ei kuulemma tarvitsisi muuttaa muuta kuin 2.0T:n jouset ja jarrulevyt. Jarrusatuloita ei kuulemma tarvitsisi muuttaa (mitenköhän tuohonkin tietoon suhtautuisi :roll: ).
Voivoi kun tuon tiedon osais JOKU varmentaa. GM Finlandin kommentit "Jälleenmyyjät tietää"... Kysytty viideltä jälleenmyyjältä, kolme valmiita myymään, yksi ei suostu asentamaan ollenkaan ja yksi epävarma, kahden mukaan moottoritakuu Hirschin piikkiin siitä eteenpäin, yhden mukaan takuu ei muutu (softatakuu by Hirsch). Kaksi em liikkeistä asentanut paketteja.

Meni taas vähän off, mutta kun tämä asia meinaa olla mulla hieman pinnalla.
Eikö merkkiliike tiedä, että 2.0T:n takalevyt ovat jäähdytetyt ja levyt paljon paksummat kuin pikku t-versioissa - ei taitaisi enää jarrupalat mahtua mukaan lainkaan?

Ja jos esim. eteen pikku t:n jarrusatulat saisikin paikoilleen noiden iso T:n levyjen kanssa (mikä ei kyllä onnistu), niin mitäpä hyötyä siitä olisi? Pikku t:n satulaan menee pikku t:n palat ja nekin luonnollisesti samalla satulalla yhtä kaukana pyörännavasta -> jarrutusteho ei kasvaisi lainkaan.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Bob kirjoitti:Eikö merkkiliike tiedä, että 2.0T:n takalevyt ovat jäähdytetyt ja levyt paljon paksummat kuin pikku t-versioissa - ei taitaisi enää jarrupalat mahtua mukaan lainkaan?

Ja jos esim. eteen pikku t:n jarrusatulat saisikin paikoilleen noiden iso T:n levyjen kanssa (mikä ei kyllä onnistu), niin mitäpä hyötyä siitä olisi? Pikku t:n satulaan menee pikku t:n palat ja nekin luonnollisesti samalla satulalla yhtä kaukana pyörännavasta -> jarrutusteho ei kasvaisi lainkaan.
No tätä mieltä mäkin olen tuosta asiasta. En viitsinyt kysyä tuolta myyjältä, että miten se aikoo mahduttaa isommat ja paksummat laikat olemassa oleviin jarrusatuloihin :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
theMarcusso
"Ruisku"
Viestit: 111
Liittynyt: Ma Syys 18, 2006 21:23
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja theMarcusso »

Nitzgu kirjoitti: Istumen verhoiluvaihtoehtoja en päässsyt kokeilemaan mutta myyjä kovasti väitti niitä kengas/keinonahka penkkejä jämäkämmiksi, kuin pelkkiä kankaisia, joten menin siihenkin retkuun... :x

Mitäs olet itse tykännyt noista muista ajamistasi autoista?
Itse kokeilin jos jonkinmoista(samaa hintaluokkaa) mutta kyllä tuo SC kokoajan kummitteli mielessä ja voittjaa en sille löytänyt.
Koeajolla tuntui kyllä peruspenkitkin ihan hyviltä, valitsin tosin sen 17" paketin Turbo Pilotin jatkeeksi, tulee eteen sähköpenkit (kuskilla muistitoiminto!) keinonahka/kangasverhoilulla. Sokkona myös tilattu sekä penkit että SCH-alusta :roll: Tosin kävin Aeroa testaamassa, siinähän pitäisi olla tuo sama alusta ja tuntui melko mukavalta (eikä ollut konepuolessakaan valittamista :mrgreen: )

Ajelin viikonlopun Volvo S60:llä, hieno auto, mutta edukkaampi, ajettava ja hyvin varusteltu SS vei silti voiton. Jetta oli myös harkinnassa, mutta Volkkarin sisustus ei miellytä varmaan kenenkään silmää (ainakaan kojelauta) :wink: 2.0TFSI liikkui kyllä ihan kivasti, mutta hintaa tuli liikaa (eikä vaimo hyväksynyt sisämuotoilua... =)

Tällä hetkellä Premium-luokassa SS/SC on mielestä (varsinkin Pilot-paketti lisäherkuilla höystettynä) todella kilpailukykyinen auto. Ja erottuu massasta.
- SAAB 9³ SS 1.8t A5 '07 SCH BSR -
ka_0593
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 09:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ka_0593 »

Saako noita turbo pilot malleja dieselinä, ja jos niin millä hintaa?
Vastaa Viestiin