99 huohottaa öljyä yms...
99 huohottaa öljyä yms...
tuossa taannoin vajaa 4v. sitten 84:een 99:iin
laitettiin uudet alakerran laakerit ja tiivisteet , männänrenkaat yms...
piakkoin sen jälkeen kone alkoi työntää huohotinletkusta ilmansuodattimeen
moottoriöljyä...
nyt se on seisonut 3 vuotta , täräytin käyntiin , käy 3:lla pytyllä...
putkesta tulee mustaa kun joutuu pitämään huikan päällä et pysyy käynnissä. puristuspaineet on kaikissa pytyissä 9 pintaan , yhdessä se on hiukan alempi kuin muissa.
voisiko johtua ihan vain kansiviasta yms???
laitettiin uudet alakerran laakerit ja tiivisteet , männänrenkaat yms...
piakkoin sen jälkeen kone alkoi työntää huohotinletkusta ilmansuodattimeen
moottoriöljyä...
nyt se on seisonut 3 vuotta , täräytin käyntiin , käy 3:lla pytyllä...
putkesta tulee mustaa kun joutuu pitämään huikan päällä et pysyy käynnissä. puristuspaineet on kaikissa pytyissä 9 pintaan , yhdessä se on hiukan alempi kuin muissa.
voisiko johtua ihan vain kansiviasta yms???
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Kyllä kai suht terveessä koneessa puristuspaineiden pitäisi liikkua yli 11 tuntumassa. Tehtiinkö koneelle rengastukseen jälkeen mitään sisäänajoa/oliko käytössä ennen seisomaan jättämistä, oman aikansa vie ennenkuin välykset yms. asettuvat. Kokeilehan piruuttaan laittaa vähän öljyä tulpanrei'istä pyttyihin ja tee puristuspainemittaus uudestaan. Jos tulokset paranevat, viittaisi silloin alakerran puolelle.
kyllä puristuspaineet ovat olleet mun koneessa uudesta asti 9 pintaan??
ei ole petron kone elleivät ole tehtaalla laittaneet
auto oli rengastuksen ja laakeroinnin jälkeen ajossa n.10000km joista ekat 3000km ajelin ns. sisäänajona mutta jo n.2tkm jälkeen huomasin sen puuskuttavan öljyä , toimi ihan normaalisti kuitenkin , pistin huohotin letkun pulloon ja aina kippasin takaisin koneeseen
sit en enää jaksanut leikkiä ja jätin seisomaan , kuukauden seisonnan jälkeen ei lähtenyt käyntiin enää ollenkaan... nyt kuitenkin vuosien päästä jyrähti käyntiin , tosin laitoin uuden akunkin...käy vain enää kolmella...
meinasin vaan että oisko kansivika vai alakerta , vai lemppaanko koko koneen helevettiin? lohko on vaan mukava kun startti on päällä eikä pakosarjan alla
kokeilen tuota puristuspaine/öljyjuttua kun seuraavan kerran käyn möksällä
ei ole petron kone elleivät ole tehtaalla laittaneet
auto oli rengastuksen ja laakeroinnin jälkeen ajossa n.10000km joista ekat 3000km ajelin ns. sisäänajona mutta jo n.2tkm jälkeen huomasin sen puuskuttavan öljyä , toimi ihan normaalisti kuitenkin , pistin huohotin letkun pulloon ja aina kippasin takaisin koneeseen
sit en enää jaksanut leikkiä ja jätin seisomaan , kuukauden seisonnan jälkeen ei lähtenyt käyntiin enää ollenkaan... nyt kuitenkin vuosien päästä jyrähti käyntiin , tosin laitoin uuden akunkin...käy vain enää kolmella...
meinasin vaan että oisko kansivika vai alakerta , vai lemppaanko koko koneen helevettiin? lohko on vaan mukava kun startti on päällä eikä pakosarjan alla
kokeilen tuota puristuspaine/öljyjuttua kun seuraavan kerran käyn möksällä
Voihan siinä olla venttiilivikakin. Mistä näitä tietää. Laita öljyä tulpanreijistä koneeseen ennen puristusten mittausta ja katso nouseeko puristukset vai ei. Jos nousee, niin vuoto on alaspäin. Jos ei nouse, niin vuoto voi olla venttiilissä.
Pitkään seisotetussa koneessa voi karstat lähteä niin pahasti liikkeelle, että pahimmillaan kone voi mennä jumiin karstan valuessa männän alempana olevaan reunaan. Lisäksi karstan irtoamisessa on aina vaara, että joku karstapala jää pakovenan väliin ja pakovena palaa, josta seuraa venttiilivaurio.
Pitkään seisotetussa koneessa voi karstat lähteä niin pahasti liikkeelle, että pahimmillaan kone voi mennä jumiin karstan valuessa männän alempana olevaan reunaan. Lisäksi karstan irtoamisessa on aina vaara, että joku karstapala jää pakovenan väliin ja pakovena palaa, josta seuraa venttiilivaurio.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- eegas
- "Hölösuu"
- Viestit: 1099
- Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
- Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi
Pahasti tuntuisi minusta, että männänrenkaat ovat poikki, tai katkoskohta renkailla samalla linjalla.
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056