Onnellinen 9-5 Saabisti (harvinaisuus tällä foorumilla?)

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
vppelt68
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: To Syys 23, 2004 12:11
Paikkakunta: Lieto

Onnellinen 9-5 Saabisti (harvinaisuus tällä foorumilla?)

Viesti Kirjoittaja vppelt68 »

Jes :!:

Työkaveri sai kuukaus sitten 120tkm huollossa (siis 2,2 TiD) kuulla takapuslien olevan sökö ja olepa hyvä, maksa tonni :twisted: No, minäkin olen pelko persuuksissa odottelut lähestyvää 5-vuotiskatsastusta 131tkm ajetulla autollani, jossa on siis ihan orkkisalusta... ja jes jes jes... Katsastussetä totesi, että kaikki ompi kunnossa, turvallista matkaa vaan,ja nähdään vuoden päästä :D :D :D :D :D

Huomenna on 130tkm huolto, saas nähdä mitä osia tietyllä ansaintalogiikalla toimiva merkkiliike ehdottaa vaihdettavaksi, kun ne on "ihan loppu, niitä menee näissä aika paljon näillä kilometreillä..." :?

V-P
#2160
toistaiseksi ei Saabia :-(
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, ei kannata liikaa tuuletta, saappi hajoaa kuitenkin :D Puslaremontista ei kannata tonnia maksaa, koko taka-akselistoa ei ole pakko purkaa (jopa jotkut merkkihuollotkin osaavat tämän). PCS:llä Powerflexin puslat 80 eur/pari ja pallonivelet 4x26 eur ja noin parin tunnin työ = noin 300 euroa.

Eski
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

onnellinen ja onnellinen

Viesti Kirjoittaja mike »

Kuluvat osat on kuluvia ja niitä täytyy aina välillä vaihdella. Tietysti voisivat kestää pitempäänkin mutta minkäs teet.

Onko kukaan muuten pannut merkille onko rengastuksella sen kummempaa vaikutusta taka-akselin puslien kestoikään, tyyliin leveät renkaat puslat kuluu nopeammin? Tosin leveät renkaat taitaa yleensä olla niillä jotka mielellään kanttaa kovemmalla vauhdilla kadun kulmissa koska se on mukavaa.

Nahkapenkit kuiten sen verran liukkaat että omassa saa puslat levätä ainakin turhien kurvailujen osalta.

Tuossa joutessa piti purkaa vähän autoa ja tutkia kojelaudan uumenia. Kummastus oli suuri kun SID2:n johtosarjan liittimessä oli ympyrän sisällä kirjaimet VW ja sitten siinä vieressä heti neljä ympyrää osittain limittäin ja Germany... mitä mitä mitä ? Täytyi oikein hieraista silmiä mutta niin siellä vaan luki.

No verenpaineen laskiessa huomasin että ohjauspylväässä luki Made in Poland. Siltä istumalta sitten lähdin Lidliin ja totesin että kotimaista kaljaa ei ollut juuri nyt saatavilla :twisted:

Nykyään ei kyllä pidä tehdä mitään johtopäätöksiä osien ja autojen valmistusmaiden suhteen. Samaa sontaa kootaan vain eri paikoissa eri merkin nimelle.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: onnellinen ja onnellinen

Viesti Kirjoittaja Marko A »

mike kirjoitti: Kummastus oli suuri kun SID2:n johtosarjan liittimessä oli ympyrän sisällä kirjaimet VW ja sitten siinä vieressä heti neljä ympyrää osittain limittäin ja Germany... mitä mitä mitä ? Täytyi oikein hieraista silmiä mutta niin siellä vaan luki.
Jaahas. Siksikös niitä kadonneita pikseleitä aina välillä joudutaan metsästämään. Mutta että VW.. hrrrr :?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Joku jossain väitti, että SIDin näyttö olisi Nokian valmistama...

Eski
Vastaa Viestiin