"Porkkanamobiili" kuntoon... (SAAB 95 vm. -75)
"Porkkanamobiili" kuntoon... (SAAB 95 vm. -75)
Nyt on sitten aika aloitella kunnostamaan "Porkkanamobiilia".. Auton historia on seuraavanlainen: Vaarini osti auton 1975 uutena ja ajellut sillä pitkin poikin suomenniemeä n. 380 000 km. Vaarilta auto sitten tuli perintönä vuosituhannen vaihteessa minulle ja se poistettiin rekisteristä 2002 odottamaan kunnostusta...
Isän tutun tuttu otti auton hoivaansa laitellakseen pikkuhiljaa autoa kuntoon, mutta neljän vuoden aikana autoon oli ilmestynyt vain puoli neliömetriä uutta peltiä Ja samalla oli teille tietämättömille hävinnyt takapään osaa puskuria, takalyhtyjä, listoja,2-hengen istuttavan penkin istuinosa (7-hengen farmari),...
Nyt kesällä kävin sitten hakemassa auton poissa, mutta kadonneita osia "kaverilta" ei löytynyt. Mietinnässä oli jo auton paalaus, mutta ajattelin ottaa haasteen vastaan ja värkkäämään auton kuntoon, vaikka en sellaista koskaan ole tehnytkään... Aluksi aloin etsimään osia ja nyt vihoin viimein kaikkia hävinneet osat on saatu kasaan ja auton kunnostus voi alkaa
Itse en ole koskaan kunnostanut autoa, enkä muutenkaan tiedä autoista paljoa, joten kesä meni pitkälti auton tekniikkaa lueskellessa . Onneksi yksi työkaverini on kunnostanut autoja aiemmin ja otti Porkkanan huostaansa. Hän myös kunnostaa auton ja minä toimin vain oppilaana, jotta jonain päivänä osaisin ehkä itsekin tehdä vastaavan
Auton kori on ihan hyvässä kunnossa, joskin peltitöitä joutuu tekemään melko paljon. Tekniikaltaan auto on hyvässä kunnossa ja siihen on vaihdettu moottori n. 40tkm:ä sitten.
Saa nähdä millaisia ylläreitä on luvassa nyt kun autoa aletaan purkamaan...
näinhän se yleensä ompi
valitettavasti. se mikä pitkistyy yleensä mutkistuu. tuli taas mieleen se juttu kun eräs kaverin kaverin piti vääntää 2 tuumaset sportin etuputket mallin mukaan. no odottelua ja odottelua ja mitään ei kuulunut. lopputulos oli se että MOLEMMAT uudet etuputket hävisi teille tietymättömille.
Entäpä se juttu kun taas kaverin kaverin kaveri rupesi "laittamaan" autoa
kaljaa meni ja viikonloput vaihtui ja lopputulos oli se että heti peltitöiden jälkeen johon kului liian pitkä aika,eli katsastuskin meni umpeen,
auto meni paaliin uusillä lokarin kaarilla.(kyseessä BMW)
Entäpä se juttu kun taas kaverin kaverin kaveri rupesi "laittamaan" autoa
kaljaa meni ja viikonloput vaihtui ja lopputulos oli se että heti peltitöiden jälkeen johon kului liian pitkä aika,eli katsastuskin meni umpeen,
auto meni paaliin uusillä lokarin kaarilla.(kyseessä BMW)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Hyvä että tuollainen auto kunnostetaan. Onkohan vaikea löytää kadonneiden osien tilalle toiset?
Joskus lapsena istuin joku kerta tuollaisen takapenkillä, nimittäin isäni meinasi ostaa joskus tuollaisen.
Tuollaisia ei enää liikaa ole jäljellä, toivottavasti kaverisi tekee työn kunnolla.
Joskus lapsena istuin joku kerta tuollaisen takapenkillä, nimittäin isäni meinasi ostaa joskus tuollaisen.
Tuollaisia ei enää liikaa ole jäljellä, toivottavasti kaverisi tekee työn kunnolla.
900S(T5.5) M1991(KR)
Oikeastaan takavalot, penkki ja listat löytyvät helpolla yhdeltä klubilaiselta kaikki. Takapuskurin kanssa oli ongelmia, mutta se löytyi yllättäen Oulusta yhdeltä purkamolta. Ukko siel muisteli, että varmaan 10 vuotta sitten on viimeksi ollut 95 siellä... Sanoi sitten, että tuolla takakulmassa voi olla jotain paalattujen autojen puskureita kasassa, kato sieltä. Ja siellähän oli 95:n takapuskuri.
Auton oikea takalokari oli ihan resu ja mutkalla, siihen oli ylläri,ylläri vaikea löytää tilalle vastaavaa. Meinasin jo tilata takaloksun Ruottista, mutta sit löysin käyttökelpoisen takaloksun yhdeltä tutulta.
Tarkoitus on laittaa auto hätäilemättä kunnolla kuntoon ilman mitään sen kummempia tavoitepäivämääriä.
Auton oikea takalokari oli ihan resu ja mutkalla, siihen oli ylläri,ylläri vaikea löytää tilalle vastaavaa. Meinasin jo tilata takaloksun Ruottista, mutta sit löysin käyttökelpoisen takaloksun yhdeltä tutulta.
Tarkoitus on laittaa auto hätäilemättä kunnolla kuntoon ilman mitään sen kummempia tavoitepäivämääriä.